Αναφερόμενος στα θετικά και στα αρνητικά του ανέμου:
"Τι λέτε για το γεγονός ότι επιτρέπει το εμπόριο μεταξύ όλων των λαών και ταυτόχρονα έχει μίξει όλους τους λαούς που μένουν πολύ μακριά μεταξύ τους; [Ο άνεμος] θα ήταν μια ευγενική παραχώρηση από τη φύση, αν η ανθρώπινη τρέλα δεν τον χρησιμοποιούσε για να βλάψει τον εαυτό της."
Σε ένα από τα πιο ώριμα έργα του, ο Σενέκας καταπιάνεται με την μελέτη της φύσης, συνδυάζοντάς την με ηθικές διαπιστώσεις. Ο άνεμος αποτελούσε στην αρχαία εποχή βασική παράμετρο που βοηθούσε τις θαλάσσιες εμπορικές μεταφορές. Ωστόσο, οι θαλάσσιες μεταφορές επιτρέπουν και την μετακίνηση των ανθρώπων. Αν δεν υπάρξει έλεγχος, τότε η είσοδος ξένων σε μια χώρα μπορεί να εισάγει έντονη φυλετική μίξη.
Ο Σενέκας επαινεί τη φύση για το δώρο του ανέμου στον άνθρωπο που τον βοηθά στο εμπόριο, όμως χαρακτηρίζει...
ως τρέλα το να χρησιμοποιούνται οι μεταφορές για την προώθηση της μίξης των λαών. Προφανώς ο Ρωμαίος διανοούμενος θεωρεί απαράδεκτη την φυλετική μίξη, στεκόμενος ενάντια στις εκφυλιστικές τάσεις που είχαν ήδη αρχίσει να διαφαίνονται από τα πρώτα χρόνια της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας.
"Τι λέτε για το γεγονός ότι επιτρέπει το εμπόριο μεταξύ όλων των λαών και ταυτόχρονα έχει μίξει όλους τους λαούς που μένουν πολύ μακριά μεταξύ τους; [Ο άνεμος] θα ήταν μια ευγενική παραχώρηση από τη φύση, αν η ανθρώπινη τρέλα δεν τον χρησιμοποιούσε για να βλάψει τον εαυτό της."
Seneca, Naturales Quaestiones, 5.18.4
Σε ένα από τα πιο ώριμα έργα του, ο Σενέκας καταπιάνεται με την μελέτη της φύσης, συνδυάζοντάς την με ηθικές διαπιστώσεις. Ο άνεμος αποτελούσε στην αρχαία εποχή βασική παράμετρο που βοηθούσε τις θαλάσσιες εμπορικές μεταφορές. Ωστόσο, οι θαλάσσιες μεταφορές επιτρέπουν και την μετακίνηση των ανθρώπων. Αν δεν υπάρξει έλεγχος, τότε η είσοδος ξένων σε μια χώρα μπορεί να εισάγει έντονη φυλετική μίξη.
Ο Σενέκας επαινεί τη φύση για το δώρο του ανέμου στον άνθρωπο που τον βοηθά στο εμπόριο, όμως χαρακτηρίζει...
ως τρέλα το να χρησιμοποιούνται οι μεταφορές για την προώθηση της μίξης των λαών. Προφανώς ο Ρωμαίος διανοούμενος θεωρεί απαράδεκτη την φυλετική μίξη, στεκόμενος ενάντια στις εκφυλιστικές τάσεις που είχαν ήδη αρχίσει να διαφαίνονται από τα πρώτα χρόνια της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας.
Ισχύει ότι οι Pontid και οι North Pontid μπορούν να είναι μεσοκέφαλοι;
ΑπάντησηΔιαγραφήΟχι απλά μπορούν,είναι κατα κύριο λόγο μεσοκέφαλοι!Λίγοι είναι οι δολιχοκέφαλοι ανάμεσά τους.
ΔιαγραφήΑλπικός φαίνεται ο Σενέκας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ μύτη πάντως μόνο αλπικού δεν είναι....
ΔιαγραφήΑλπικός με διναρική επίδραση.
ΔιαγραφήΑλπικοι-βαλτικοι ειναι συγγενικα φυλα προφανως.οι νορδικοι ειναι μια γενετικη ανωμαλια των μεσογειακων που απλως τραβαει την προσοχη λογω του λευκου δερματος,ανοιχτων μαλλιων,ματιων οστοσο οι ρωμαιοι δεν ανησυχουσαν γι αυτο γιατι τους νικουσαν συνεχεια.Και επειτα η ρωμαικη αυτοκρατορια ηταν πολυπολιτισμικη ως προς τι μιξη θα κατεστρεφε την ρωμαικη κοινωνια?μηπως απο τους μαυριδερους αραβες,αφου οι μεσογειακοι και οι οριενταλικοι διαφερουν στο χρωμα μονο.αρα ο σενεκας φοβοταν τη μιξη χρωματος δερματος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπορείς να με διαφωτίσει πάνω στο τι ακριβώς είναι οι Οριενταλικοι και να μου δώσεις ένα παράδειγμα κάποιου γνωστού??
Διαγραφή