Τα ψυχικά γνωρίσματα του Διναρικού φυλετικού τύπου έχουν μελετηθεί από αρκετούς επιστήμονες των Βαλκανίων. Η Διναρική ψυχοσύνθεση συναντάται έντονα και στην Ελλάδα σήμερα.
O Dinko Tomašic ήταν Κροάτης κοινωνιολόγος που δίδαξε σε πανεπιστήμια της Αμερικής. Το 1948 σε βιβλίο του μελέτησε τις συμπεριφορές των πληθυσμών της τότε Γιουγκοσλαβίας. Γράφει ότι ο πολεμοχαρής χαρακτήρας των Βαλκάνιων, "οι εξεγέρσεις, η κοινωνική αναστάτωση και οι πόλεμοι" οφείλονται σε μεγάλο βαθμό στην Διναρική ψυχοσύνθεση. Σύμφωνα με τον Tomašic, οι βουνήσιοι των Διναρικών περιοχών είναι ασταθείς, βίαιοι, με ισχυρές έως αλλαζονικές φυσιογνωμίες. Παραθέτει τον Σέρβο εθνογεωγράφο Jovan Cvijic, ο οποίος γράφει ότι οι Διναρικοί εμφανίζουν μια "συνεχή έγνοια για τη φήμη και τη σπουδαιότητά τους", "μισούν με πάθος και βία", ενώ σε Διναρικές περιοχές μπορεί κανείς να βρει "υπερβολικά επιθετικούς, άγριους και στενόμυαλους ανθρώπους, που γίνονται έξω φρενών με την παραμικρή προσβολή".
Ο Tomašic συμπεραίνει ότι οι Διναρικοί χαρακτηρίζονται από...
χαιρεκακία, ασταθή ψυχοσύνθεση, βίαιη, επαναστατική φυσιογνωμία που αναζητεί κύρος και δύναμη, δημιουργώντας ακραία πολιτική αστάθεια. Αυτο το ιδεώδες του βοσκού-ληστή-πολεμιστή-αστυνομικού, θεωρούνταν χαρακτηριστικό των βουνήσιων πληθυσμών των δυτικών Βαλκανίων, σύμφωνα με τον Cvijic, σε αντίθεση με τον ήσυχο και ανεκτικό πληθυσμό κάποιων πεδινών περιοχών, όπου κατοικούν "ήρεμες ευτυχισμένες οικογένειες, με λογική οικογενειακή πειθαρχία... που οδηγεί σε ανθρώπους αισιόδοξους, φιλειρηνικούς, συναισθηματικά σταθερούς, με μη βίαιες και αρχηγικές προσωπικότητες, με αρμονικές πνευματικές και διαπροσωπικές σχέσεις." Η αντίθεση αυτή δημιουργεί διάφορες εσωτερικές εντάσεις και διαχωρισμούς στα δυτικά Βαλκάνια. Κρίνει ότι είναι εμφανής η αντίθεση μεταξύ πατριαρχικής δομής των Διναρικών και της κάπως κοινοβιακής των πεδινών -Αλπικών. Επίσης άλλη η μαχητική στάση των Διναρικών της κεντρικής Σερβίας ενάντια στους Τούρκους και άλλη η στάση των φιλήσυχων πεδινών που προσαρμόστηκαν ως ραγιάδες.
O Vladimir Dvorniković ήταν Κροάτης ψυχολόγος και μελέτησε τον χαρακτήρα των Γιουγκοσλάβων σε βιβλίο του το 1939. Οι "Σλάβοι", μάλλον τους Αλπικούς εννοεί, "είναι φιλόξενοι και ξένοιαστοι, χωρίς πρωτοβουλία και ενέργεια, νωχελικοί, σεμνοί και αυτό εξηγεί γιατί παρά τους μεγάλους αριθμούς τους δεν έγιναν ποτέ κατακτητές ή ιδρυτές ισχυρών κρατών." Αντίθετα οι βουνήσιοι Διναρικοί έχουν αντιδημοκρατική και αρχηγική προσωπικότητα, σε αντίθεση με τη ομοιόμορφη φιλειρηνική σχεδόν δημοκρατική φυσιογνωμία των Αλπικών. Κάποιοι εστίασαν σε θετικά γνωρίσματα των Διναρικών, όπως η επιθετικότητα, ο ηρωισμός, η αδούλωτη φύση τους, ενώ άλλοι στα αρνητικά, δείχνοντας προτίμηση στους πεδινούς. Άλλοι τους θεώρησαν θαρραλέους, μαχητικούς και υπερήφανους, ενώ άλλοι βίαιους, πρωτόγονους και αλλαζόνες. Από την άλλη τους πεδινούς -Αλπικούς- άλλοι τους θεώρησαν συνετούς, πραγματιστές, καλλιεργημένους, ενώ άλλοι μαλθακούς, παρακμιακούς, υποτακτικούς.
Ο ψυχίατρος Vladimir Adamovic έκρινε το 1991 ότι η διαμάχη Κροατών και Σέρβων ήταν διαμάχη μεταξύ Διναρικών, διαφορετικής θρησκευτικής πίστης, αλλά της ίδιας ψυχοσύνθεσης φανατισμού. Όσο και αν οι σύγχρονοι "επιστήμονες" αρνούνται τη φυλετική ψυχική διαφοροποίηση, ο λαός διατηρεί στο μυαλό τους τις ψυχικές αντιθέσεις μεταξύ των διαφόρων περιοχών στα Βαλκάνια υπό μορφή στερεοτύπων, που αντανακλούν στη φυλετική σύνθεση των περιοχών αυτών.
Άσχετα από τις συμπάθειες του καθενός, τα ψυχικά χαρακτηριστικά των δύο φυλών, Διναρικών και Αλπικών, προκύπτουν αβίαστα και είναι πασίγνωστα και στον Ελλαδικό χώρο.
Το πλήρες κείμενο της πηγής εδώ, με περισσότερα στοιχεία.
O Dinko Tomašic ήταν Κροάτης κοινωνιολόγος που δίδαξε σε πανεπιστήμια της Αμερικής. Το 1948 σε βιβλίο του μελέτησε τις συμπεριφορές των πληθυσμών της τότε Γιουγκοσλαβίας. Γράφει ότι ο πολεμοχαρής χαρακτήρας των Βαλκάνιων, "οι εξεγέρσεις, η κοινωνική αναστάτωση και οι πόλεμοι" οφείλονται σε μεγάλο βαθμό στην Διναρική ψυχοσύνθεση. Σύμφωνα με τον Tomašic, οι βουνήσιοι των Διναρικών περιοχών είναι ασταθείς, βίαιοι, με ισχυρές έως αλλαζονικές φυσιογνωμίες. Παραθέτει τον Σέρβο εθνογεωγράφο Jovan Cvijic, ο οποίος γράφει ότι οι Διναρικοί εμφανίζουν μια "συνεχή έγνοια για τη φήμη και τη σπουδαιότητά τους", "μισούν με πάθος και βία", ενώ σε Διναρικές περιοχές μπορεί κανείς να βρει "υπερβολικά επιθετικούς, άγριους και στενόμυαλους ανθρώπους, που γίνονται έξω φρενών με την παραμικρή προσβολή".
Ο Tomašic συμπεραίνει ότι οι Διναρικοί χαρακτηρίζονται από...
χαιρεκακία, ασταθή ψυχοσύνθεση, βίαιη, επαναστατική φυσιογνωμία που αναζητεί κύρος και δύναμη, δημιουργώντας ακραία πολιτική αστάθεια. Αυτο το ιδεώδες του βοσκού-ληστή-πολεμιστή-αστυνομικού, θεωρούνταν χαρακτηριστικό των βουνήσιων πληθυσμών των δυτικών Βαλκανίων, σύμφωνα με τον Cvijic, σε αντίθεση με τον ήσυχο και ανεκτικό πληθυσμό κάποιων πεδινών περιοχών, όπου κατοικούν "ήρεμες ευτυχισμένες οικογένειες, με λογική οικογενειακή πειθαρχία... που οδηγεί σε ανθρώπους αισιόδοξους, φιλειρηνικούς, συναισθηματικά σταθερούς, με μη βίαιες και αρχηγικές προσωπικότητες, με αρμονικές πνευματικές και διαπροσωπικές σχέσεις." Η αντίθεση αυτή δημιουργεί διάφορες εσωτερικές εντάσεις και διαχωρισμούς στα δυτικά Βαλκάνια. Κρίνει ότι είναι εμφανής η αντίθεση μεταξύ πατριαρχικής δομής των Διναρικών και της κάπως κοινοβιακής των πεδινών -Αλπικών. Επίσης άλλη η μαχητική στάση των Διναρικών της κεντρικής Σερβίας ενάντια στους Τούρκους και άλλη η στάση των φιλήσυχων πεδινών που προσαρμόστηκαν ως ραγιάδες.
O Vladimir Dvorniković ήταν Κροάτης ψυχολόγος και μελέτησε τον χαρακτήρα των Γιουγκοσλάβων σε βιβλίο του το 1939. Οι "Σλάβοι", μάλλον τους Αλπικούς εννοεί, "είναι φιλόξενοι και ξένοιαστοι, χωρίς πρωτοβουλία και ενέργεια, νωχελικοί, σεμνοί και αυτό εξηγεί γιατί παρά τους μεγάλους αριθμούς τους δεν έγιναν ποτέ κατακτητές ή ιδρυτές ισχυρών κρατών." Αντίθετα οι βουνήσιοι Διναρικοί έχουν αντιδημοκρατική και αρχηγική προσωπικότητα, σε αντίθεση με τη ομοιόμορφη φιλειρηνική σχεδόν δημοκρατική φυσιογνωμία των Αλπικών. Κάποιοι εστίασαν σε θετικά γνωρίσματα των Διναρικών, όπως η επιθετικότητα, ο ηρωισμός, η αδούλωτη φύση τους, ενώ άλλοι στα αρνητικά, δείχνοντας προτίμηση στους πεδινούς. Άλλοι τους θεώρησαν θαρραλέους, μαχητικούς και υπερήφανους, ενώ άλλοι βίαιους, πρωτόγονους και αλλαζόνες. Από την άλλη τους πεδινούς -Αλπικούς- άλλοι τους θεώρησαν συνετούς, πραγματιστές, καλλιεργημένους, ενώ άλλοι μαλθακούς, παρακμιακούς, υποτακτικούς.
Ο ψυχίατρος Vladimir Adamovic έκρινε το 1991 ότι η διαμάχη Κροατών και Σέρβων ήταν διαμάχη μεταξύ Διναρικών, διαφορετικής θρησκευτικής πίστης, αλλά της ίδιας ψυχοσύνθεσης φανατισμού. Όσο και αν οι σύγχρονοι "επιστήμονες" αρνούνται τη φυλετική ψυχική διαφοροποίηση, ο λαός διατηρεί στο μυαλό τους τις ψυχικές αντιθέσεις μεταξύ των διαφόρων περιοχών στα Βαλκάνια υπό μορφή στερεοτύπων, που αντανακλούν στη φυλετική σύνθεση των περιοχών αυτών.
Άσχετα από τις συμπάθειες του καθενός, τα ψυχικά χαρακτηριστικά των δύο φυλών, Διναρικών και Αλπικών, προκύπτουν αβίαστα και είναι πασίγνωστα και στον Ελλαδικό χώρο.
Το πλήρες κείμενο της πηγής εδώ, με περισσότερα στοιχεία.
ΑΝ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΟΙ ΔΙΝΑΡΙΚΟΙ ΕΔΩ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΑΚΟΜΑ ΟΘΩΜΑΝΙΚΗ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ ΘΑ'ΜΑΣΤΑΝ ΣΗΜΕΡΑ. ΟΙ ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ ΕΔΙΩΞΑΝ ΤΟΥΣ ΤΟΥΡΚΟΥΣ. ΟΙ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΟΙ ΕΙΝΑΙ ΧΑΪΒΑΝΙΑ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓΙΑ ΠΟΛΕΜΗΣΤΕ ΣΗΜΕΡΑ ΣΕ ΟΡΕΙΝΗ ΜΑΧΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΕΡΒΟΥΣ Η ΤΟΥΣ ΚΡΟΑΤΕΣ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΙ ΕΣΤΙ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΟΣ ΚΑΙ ΤΙ ΔΙΝΑΡΙΚΟΣ. ΓΙ' ΑΥΤΟ ΜΙΑ ΖΩΗ ΧΑΝΑΜΕ ΚΑΙ ΣΤΟ ΜΠΑΣΚΕΤ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΓΙΟΥΓΚΟΣΛΑΒΟΥΣ.
Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου, αλλά είναι αστείο το πώς κατάφερες να συνδυάσεις τον ανταρτοπόλεμο με το μπάσκετ!
ΔιαγραφήΕπίσης λόγω του δυσπρόσιτου της χώρας τους κράτησαν σε πολύ πιο καθαρή μορφή τα αρχέγονα Ελληνικά έθιμα όπως π.χ. πατριαρχική δομής κοινωνία αγάπη στη φύση το "έθιμο" της εκδίκησης (βεντέτα στην Κρήτη γδικιωμός στην Μάνη εκδίκηση στην Σικελία και όπου αλλού μετανάστευσαν Ιλλυριοί είτε ως Δωριείς είτε ως Αρβανίτες και ως Αρμπερεσε στην Ιταλία Σικελία κ.τ.λ.) και φυσικά αυτό που ομοιάζει περισσότερο με τους αρχαίους Έλληνες η αγάπη στα όπλα!Η οποία αυτή αγάπη προσφέρει στον άνθρωπο το υψηλότερο αγαθό την ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ!
Διαγραφήοι μεσογειακοι για καμια παρτουζα και καμια διεθνιστικη επανασταση ειναι....κουραδες...!!!!
ΔιαγραφήΝαι ολα οι αρβανιτες τα εκαναν οι οποιοι δεν ηταν διναρικοι αλλα μεσογειακοι. Η προπαγανδα των τουρκαλβανων καλα κρατει
ΔιαγραφήΟι Διναρικοί πάντως δεν είναι οι κάφροι βουνίσιοι που νομίζουν οι περισσότεροι. Απλά δείτε πόσοι κλασσικοί συνθέτες και ηθοποιοί ανήκουν στον Διναρικό τύπο!
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ Διναρικη φυλη αποτελει ενα απο τα καλυτερα κομματια της Λευκης Ευρωπαικης φυλης,σπανιος αιματικος θησαυρος στην κυριολεξια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣωστός!
ΔιαγραφήΕσυ το λες αυτο
Διαγραφήπρωτον οι σπαρτιατες απο εξετασεις που εχουν γινει σε νεκρικες μασκες ειναι αλπικοι.. 2 διναρικος δεν σημαινει και εθνος πολλα εθνη εχουν υποομαδες φυλων και για την καταγωγη ενος λαου κανουμε εξετασεις dna δεν την κρινουμε με μορφολογικα χαρακτηριστικα μπορει να εχει αλπικος η διναρικος γονιδια που συνανταντατε σε μεγαλα ποσοστα μονο σε μια ομαδα ανθρωπων πχ στα βαλκανια και να ειναι μεσογειακοι...οσο για τους δωριεις πριν πανε στην ηπειρο τους συνανταμε στην φθιωτιτα ηρωδοτος α56
ΑπάντησηΔιαγραφήΠανέμορφη εικόνα!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ ντε νιρο σε πιο τυπο ανήκει?
ΑπάντησηΔιαγραφήΌχι, στα αλήθεια δεν όντως ισχύει, μαν, οι Διναρικοί τύποι συνήθως στην αντικειμενικότατη πραγματικότητα παραστατικότατα υφίστανται ψυχικότατα πανισχυρότατοι, αποτελεσματικότατα πρακτικότατοι και κυριολεκτικότατα καλοί-μέχρι-να-τους-ενοχλήσεις-πολύ άνθρωποι που εκεί αλήθεια στην λένε. Έχουν θετικότατη αντίληψη για την ζωή και ανθεκτικότατα βρίσκονται με την θετική ενέργεια. Αλήθεια, έχουν αψεγάδιαστη μουσικότητα και μουσικό ταλέντο μέσα τους που το μεθοδικά αντλούν με κάθε ευκαιρία. Φυσικά, δεν είναι κρύοι σαν τους Nordids, αλλά έχουν αυτή την σεξουαλική βαλκανική ατίθαση φλόγα και παρόλο που οι μεσογειακοί κομπάζονται στο σεξ, οι Διναρικοί κάνουν τρισεκατομύρια φορές καλύτερο όπως οι Αλβανίδες και οι Μαυροβούνιες. Δεν είναι νευρωτικοί και υστερικοί μαλάκες και έχουν είναι ξύπνιοι εκτός απο πανέξυνπνοι.
ΑπάντησηΔιαγραφή