Στοιχεία για την ανθρωπομετρία της Πορτογαλίας βρίσκουμε σε παρουσίαση της μελέτης του Severino de Sant'Anna Marques "Estudo de antropometria Portuguesa", στο περιοδικό Portugalia. Το δείγμα αποτελούνταν από 1444 άτομα, επιλεγμένο σε ικανοποιητικούς αριθμούς από όλες τις επαρχίες της χώρας. Τρία ήταν τα γνωρίσματα που βρέθηκαν: ο κεφαλικός δείκτης, ο ρινικός δείκτης και το ανάστημα. Τα αποτελέσματα δίνονται στο πίνακα που ακολουθεί.
Ο κεφαλικός δείκτης βρίσκεται εντός της δολιχοκεφαλίας σε όλη τη χώρα. Υπάρχει μια μικρή διακύμανση, με κάποιες κυρίως βόρειες επαρχίες να έχουν ελαφρά ανεβασμένο κεφαλικό δείκτη. Ο ρινικός δείκτης είναι παντού εντός της λεπτορρινίας, που τους διακρίνει από μεσόρρινους βορειοαφρικανούς, ενώ το μέσο ανάστημα στη χώρα είναι μέτριο.
Περί φυλετικών τύπων, οι αναφορές που γίνονται περιλαμβάνουν τους Κρομανοειδείς (raça de Cro-Magnon), ενώ όταν γίνεται ειδικότερη αναφορά επί του θέματος, αναφέρονται και οι Μεσογειακοί. Αυτοί είναι οι κύριοι τύποι, με Κρομανοειδείς πρώτα και έπειτα Μεσογειακούς. Στη μελέτη δεν φαίνεται, αλλά από άλλα στοιχεία γνωρίζουμε ότι στη χώρα υπάρχουν κάποιοι Αλπικοί, κάποιοι Βορειοαφρικανοί και ελάχιστοι Νέγροι και Νορδικοί.
Ο κεφαλικός δείκτης βρίσκεται εντός της δολιχοκεφαλίας σε όλη τη χώρα. Υπάρχει μια μικρή διακύμανση, με κάποιες κυρίως βόρειες επαρχίες να έχουν ελαφρά ανεβασμένο κεφαλικό δείκτη. Ο ρινικός δείκτης είναι παντού εντός της λεπτορρινίας, που τους διακρίνει από μεσόρρινους βορειοαφρικανούς, ενώ το μέσο ανάστημα στη χώρα είναι μέτριο.
Περί φυλετικών τύπων, οι αναφορές που γίνονται περιλαμβάνουν τους Κρομανοειδείς (raça de Cro-Magnon), ενώ όταν γίνεται ειδικότερη αναφορά επί του θέματος, αναφέρονται και οι Μεσογειακοί. Αυτοί είναι οι κύριοι τύποι, με Κρομανοειδείς πρώτα και έπειτα Μεσογειακούς. Στη μελέτη δεν φαίνεται, αλλά από άλλα στοιχεία γνωρίζουμε ότι στη χώρα υπάρχουν κάποιοι Αλπικοί, κάποιοι Βορειοαφρικανοί και ελάχιστοι Νέγροι και Νορδικοί.
Κύριε Διαχειριστά,άσχετο με την σημερινή ανάρτηση,αλλά θα μπορούσατε κάποια στιγμή να μας κάνετε μία ανάλυση περί της φιλοσοφικής αντιθέσεως του Νίτσε, με τον Σωκράτη και τον Πλάτωνα;Κάνω την ερώτηση,στηριζόμενος στο γεγονός ότι και αυτοί οι τρεις φιλόσοφοι,ήταν υπέρ των αριστοκρατικών ιδεών και της φυλετικής καθαρότητας.Και οι τρεις τους απεχθάνονταν το ''δόγμα της ισότητας'' και φυσικά την εκφυλιστική φύση της δημοκρατίας.Όμως στη ''Γέννηση της Τραγωδίας'',ο μεγάλος Νίτσε εξαπολύει λυσσαλέες επιθέσεις εναντίον,του Ευρυπίδη αρχικά,διότι διαστρέβλωσε την έννοια της τραγωδίας,αλλά και του Σωκράτη,ως παρακμιακό στοιχείο.Το ίδιο κάνει και στο ''Λυκόφως των Ειδώλων'',όπου αν και αποκαλεί τον Πλάτωνα ''θείο'',εντούτοις δεν κρύβει την απέχθεια του και προς τη φιλοσοφία του Σωκράτη και του Πλάτωνα.Αν μη τι άλλο,Σωκράτης και Νίτσε χρησιμοποιήθηκαν από τον Εθνικοσοσιαλισμό(π.χ θεωρία του ζωτικού χώρου),αλλά πώς συνταιριάστηκαν δύο φιλόσοφοι που τελικά ο μεταγενέστερος απαξίωσε τον πρώτο;Ποια πιστεύετε ότι υπήρξε η μεγάλη αντίθεση στις φιλοσοφίες τους,που εν τέλει έκανε τον Νίτσε να αφορίσει τον Σωκράτη,να τον απαξιώσει;Δεδομένου ότι και οι δύο(τρεις,μαζί με τον Πλάτωνα),είχαν ισχυρά αριστοκρατικά και αντι-δημοκρατικά αισθήματα;
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαίρνω το θάρρος και σας κάνω την ερώτηση,επειδή είχα δει σε παλαιότερα άρθρα σας,σε ερωτήσεις σχολιαστώ περί φιλοσοφίας-ιδεολογίας,δίνατε απαντήσεις.Ελπίζω να μη σας κούρασα.