Στον στρατό των ΗΠΑ διεξάγονται σε τακτική βάση ανθρωπομετρικές μελέτες στο προσωπικό, με σκοπό την καλύτερη σχεδίαση ρουχισμού και εργονομικού εξοπλισμού. Στις μελέτες αυτές χρησιμοποιούνται συγκεκριμένοι τρόποι λήψης μετρήσεων και για την ορθή εκτέλεσή τους δίνονται οδηγίες, μαζί με σκίτσα ή φωτογραφίες. Η τεχνολογία έχει βελτιωθεί και νέες μέθοδοι μέτρησης του ανθρωπίνου σώματος μέσω 3D απεικόνισης έχουν προστεθεί. Βέβαια οι παραδοσιακές μέθοδοι παραμένουν ο κορμός της ανθρωπομετρίας. Στο εγχειρίδιο του Αμερικανικού στρατού με τίτλο "Measurer’s Handbook: Us Army And Marine Corps Anthropometric Surveys, 2010-2011", περιγράφονται οι ανθρωπομετρικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται στον στρατό και στις ειδικές δυνάμεις των ΗΠΑ. Αξιοποιούνται οι πλέον σύγχρονες μέθοδοι. Δίνονται φωτογραφίες για κάθε μία από τις ανθρωπολογικές μετρήσεις, συνοδευόμενες από τα αντίστοιχα 3D μοντέλα απεικόνισης. Θα παρουσιάσουμε αυτές που ενδιαφέρουν περισσότερο από πλευράς φυλετικής ανθρωπολογίας.
- Ανάστημα (Stature), η πιο γνωστή ανθρωπολογική μέτρηση
- Καθιστό ύψος (Sitting Height)
- Μήκος κεφαλής (Head length)
- Πλάτος κεφαλής (Head breadth)
- Ύψος κεφαλής (Head height)
- Ύψος προσώπου ( -Morphological- Face height)
- Διζυγωματική διάμετρος = Πλάτος προσώπου (Bizygomatic Breadth)
Η τρισδιάστατη σάρωση γίνεται με ειδικό μηχάνημα που χρησιμοποιεί υπέρυθρες ώστε να μην βλάπτει το σώμα. Η σάρωση διαρκεί 15-20 δευτερόλεπτα. Τα δεδομένα στέλνονται σε κατάλληλο λογισμικό, στο οποίο αποκτούμε την τελική τρισδιάστατη μορφή.
Για την μοντελοποίηση της ανθρώπινης μορφής είναι απαραίτητο να εντοπιστούν κάποια ορόσημα στο ανθρώπινο σώμα και να δημιουργηθούν τα κατάλληλα επίπεδα απεικόνισης.
- Ανάστημα (Stature), η πιο γνωστή ανθρωπολογική μέτρηση
- Καθιστό ύψος (Sitting Height)
- Μήκος κεφαλής (Head length)
- Πλάτος κεφαλής (Head breadth)
- Ύψος κεφαλής (Head height)
- Ύψος προσώπου ( -Morphological- Face height)
- Διζυγωματική διάμετρος = Πλάτος προσώπου (Bizygomatic Breadth)
Η τρισδιάστατη σάρωση γίνεται με ειδικό μηχάνημα που χρησιμοποιεί υπέρυθρες ώστε να μην βλάπτει το σώμα. Η σάρωση διαρκεί 15-20 δευτερόλεπτα. Τα δεδομένα στέλνονται σε κατάλληλο λογισμικό, στο οποίο αποκτούμε την τελική τρισδιάστατη μορφή.
Για την μοντελοποίηση της ανθρώπινης μορφής είναι απαραίτητο να εντοπιστούν κάποια ορόσημα στο ανθρώπινο σώμα και να δημιουργηθούν τα κατάλληλα επίπεδα απεικόνισης.
Διναρο-κρομανοειδης δεν ειναι ο τυπος στις φωτογραφιες??
ΑπάντησηΔιαγραφήΚυρίως κρομανοειδής. Για να πιστωθεί εκδιναρισμός, χρειάζεται και άλλα στοιχεία πέραν της μακράς μύτης κι ο εν λόγω δεν έχει ούτε πλατυϊνία, ούτε υψικεφαλία.
ΔιαγραφήΤριγωνικο προσωπο και επικλινες μετωπο, νομιζω αυτα αρκουν για εκδιναρισμο, οπως τα παρουσιαζει και αυτος....Τελωσπαντων κουβεντα να γινεται
ΔιαγραφήΔολιχοκεφαλία, ορθογώνιο κεφάλι, ίσια μύτη, μπλε μάτια, για Μεσογειακός φαίνεται. Δεν θα μου έκανε εντύπωση εάν ήταν κανένας Pontid Βαλκάνιος, Ρώσος ή Ουκρανός.
ΔιαγραφήΝαι ρε! Καραμπάμ Μεσογειακός με...μπλε μάτια και άσπρο δέρμα τί να συ πω! Ό,τι μπαρούφα θες ακούς.
ΔιαγραφήΚΜ είναι με εμφανή Διναρική επίδραση.
Δεν έχει διναρική επίδραση, αλλά ατλαντική.
ΔιαγραφήΔεν έχεις άδικο ανώνυμε. Πράγματι φαίνεται να έχει Βορειοατλαντοειδή επίδραση αν και δεν θα απέκλεια τελείως την πιθανότητα μίας κάποιας Διναρικότητος.
ΔιαγραφήΒασικά φαίνεται να είναι Ατλαντοειδής με Διναρική επίδραση. Και επειδή αρκετοί Ατλταντοειδείς έχουν ΚΜ γνωρίσματα τον βγάλαμε ΚΜ ενώ λογικά είναι Ατλταντοειδής.