Ηθοποιός στον κινηματογράφο μπορεί να γίνει οποιοσδήποτε, ανεξαρτήτως φυλετικού τύπου. Μπορεί οι Μεσογειακοί να έχουν μεγαλύτερη εκφραστικότητα, αλλά αυτό στο σινεμά δεν σημαίνει τίποτα. Ένας ανθρωπάκος στην καθημερινή ζωή, στον κινηματογράφο γίνεται ερωτύλος και εξολοθρευτής των πάντων, μετά από αλλεπάλληλες λήψεις και μοντάζ. Συνεπώς δεν απαιτούνται σοβαρές εκφραστικές ικανότητες ούτε έντονη ενεργητικότητα από τους ηθοποιούς.
Πολλές φορές ένας ρόλος κρίνεται ασυνείδητα επιτυχής, όταν ο ηθοποιός που τον ενσαρκώνει παρουσιάζει τα σωματικά χαρακτηριστικά που ταιριάζουν με τα ψυχικά γνωρίσματα του ρόλου. Δηλαδή, ο ηθοποιός που παίζει έναν δραστήριο, πειθαρχημένο και ταχυκίνητο πολεμιστή είναι πιο πιθανό να κριθεί εγκωμιαστικά αν ανήκει στον Νορδικό τύπο. Επίσης, ο ρόλος ενός παχουλού και βαριεστημένου που κάνει καυστικό χιούμορ ταιριάζει περισσότερο σε έναν Αλπικό. Επίσης ένας δραστήριος ερωτύλος που μπλέκει με τον νόμο "ταιριάζει" να ενσαρκώνεται από έναν Μεσογειακό. Η ταύτιση συμπεριφοράς και εμφάνισης γίνεται ασυνείδητα στους θεατές.
Ενδιαφέρον έχουν από φυλετικής σκοπιάς και οι ιστορικές ταινίες. Για τα ιστορικά πρόσωπα, εφόσον είναι γνωστή η μορφή τους, επιλέγοναι ηθοποιοί οι οποίοι να τους μοιάζουν όσο γίνεται περισσότερο. Στην πραγματικότητα, για να είναι όσο γίνεται πιο επιτυχής η ενσάρκωση, ο ηθοποιός πρέπει να ανήκει στον ίδιο φυλετικό τύπο με το ιστορικό πρόσωπο.
Σε ιστορικές ταινίες αλγεινή εντύπωση κάνει πολλές φορές η επιλογή των πρωταγωνιστών ή του πλήθους. Οι ταινίες γυρίζονται κυρίως στο Hollywood, κάτι που σημαίνει ότι υπάρχει πλήθος Νορδικών και Ατλαντοειδών ηθοποιών. Όταν παίζεται μια ταινία π.χ. με θέμα την αρχαία Ελλάδα, οι πρωταγωνιστές είναι συχνά Νορδικοί, Νορδικοί-Κρομανοειδείς και γενικότερα τύποι που στο μάτι του θεατή ασυνείδητα χτυπούν άσχημα. Τα ίδια για κάθε ιστορικό γεγονός που δεν σχετίζεται με βορειοευρωπαίους. Άσχημη και αταίριαστη εικόνα παρουσιάζουν και τα πλήθη στις ταινίες, όπου οι κομπάρσοι ανήκουν συνήθως σε άσχετους φυλετικούς τύπους από αυτούς που αναμένονται με βάση τις ιστορικές συνθήκες της ταινίας.
Στην πρώτη εικόνα φαίνεται ο ηθοποιός Kellan Lutz ως... Ηρακλής (!), ενώ είναι Νορδικός-Κρομανοειδής. Από την άλλη ο Steve Reeves στην δεύτερη εικόνα είναι λίγο πιο ταιριαστός ως Ηρακλής, καθότι Ατλαντοειδής. Ποιος από τους δύο σας φαίνεται πιο ταιριαστός για τον ρόλο του αρχαίου Έλληνα ήρωα Ηρακλή;
Συμπερασματικά, η εμφάνιση των ηθοποιών είναι πολύ μεγάλης σημασίας για τον κινηματογράφο και πολλές φορές ασυνείδητα οι ταινίες και οι πρωταγωνιστές εγκωμιάζονται όχι για την ερμηνεία, αλλά και για την εμφανισιακή και ψυχική ταύτιση με τον ρόλο, πράγμα που υποδηλώνει φυλετική ταύτιση.
Πολλές φορές ένας ρόλος κρίνεται ασυνείδητα επιτυχής, όταν ο ηθοποιός που τον ενσαρκώνει παρουσιάζει τα σωματικά χαρακτηριστικά που ταιριάζουν με τα ψυχικά γνωρίσματα του ρόλου. Δηλαδή, ο ηθοποιός που παίζει έναν δραστήριο, πειθαρχημένο και ταχυκίνητο πολεμιστή είναι πιο πιθανό να κριθεί εγκωμιαστικά αν ανήκει στον Νορδικό τύπο. Επίσης, ο ρόλος ενός παχουλού και βαριεστημένου που κάνει καυστικό χιούμορ ταιριάζει περισσότερο σε έναν Αλπικό. Επίσης ένας δραστήριος ερωτύλος που μπλέκει με τον νόμο "ταιριάζει" να ενσαρκώνεται από έναν Μεσογειακό. Η ταύτιση συμπεριφοράς και εμφάνισης γίνεται ασυνείδητα στους θεατές.
Ενδιαφέρον έχουν από φυλετικής σκοπιάς και οι ιστορικές ταινίες. Για τα ιστορικά πρόσωπα, εφόσον είναι γνωστή η μορφή τους, επιλέγοναι ηθοποιοί οι οποίοι να τους μοιάζουν όσο γίνεται περισσότερο. Στην πραγματικότητα, για να είναι όσο γίνεται πιο επιτυχής η ενσάρκωση, ο ηθοποιός πρέπει να ανήκει στον ίδιο φυλετικό τύπο με το ιστορικό πρόσωπο.
Σε ιστορικές ταινίες αλγεινή εντύπωση κάνει πολλές φορές η επιλογή των πρωταγωνιστών ή του πλήθους. Οι ταινίες γυρίζονται κυρίως στο Hollywood, κάτι που σημαίνει ότι υπάρχει πλήθος Νορδικών και Ατλαντοειδών ηθοποιών. Όταν παίζεται μια ταινία π.χ. με θέμα την αρχαία Ελλάδα, οι πρωταγωνιστές είναι συχνά Νορδικοί, Νορδικοί-Κρομανοειδείς και γενικότερα τύποι που στο μάτι του θεατή ασυνείδητα χτυπούν άσχημα. Τα ίδια για κάθε ιστορικό γεγονός που δεν σχετίζεται με βορειοευρωπαίους. Άσχημη και αταίριαστη εικόνα παρουσιάζουν και τα πλήθη στις ταινίες, όπου οι κομπάρσοι ανήκουν συνήθως σε άσχετους φυλετικούς τύπους από αυτούς που αναμένονται με βάση τις ιστορικές συνθήκες της ταινίας.
Στην πρώτη εικόνα φαίνεται ο ηθοποιός Kellan Lutz ως... Ηρακλής (!), ενώ είναι Νορδικός-Κρομανοειδής. Από την άλλη ο Steve Reeves στην δεύτερη εικόνα είναι λίγο πιο ταιριαστός ως Ηρακλής, καθότι Ατλαντοειδής. Ποιος από τους δύο σας φαίνεται πιο ταιριαστός για τον ρόλο του αρχαίου Έλληνα ήρωα Ηρακλή;
Συμπερασματικά, η εμφάνιση των ηθοποιών είναι πολύ μεγάλης σημασίας για τον κινηματογράφο και πολλές φορές ασυνείδητα οι ταινίες και οι πρωταγωνιστές εγκωμιάζονται όχι για την ερμηνεία, αλλά και για την εμφανισιακή και ψυχική ταύτιση με τον ρόλο, πράγμα που υποδηλώνει φυλετική ταύτιση.
Το σίγουρο είναι ότι οι αρχαίοι πολεμιστές δεν είχαν σώμα bodybuilder. Σίγουρα είχαν απίστευτη δύναμη και αντοχές, αλλά όχι τέτοιο μυ'ι'κό όγκο. Άλλωστε η δύναμη των μυών δεν έχει καμία σχέση με τον όγκο και την γράμμωσή τους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟἱ Ἀρχαῖοι Ἕλληνες πολεμιστὲς μπορεῖ νὰ μὴν διέθεταν σώματα bodybuilder, ὅμως ὁ Πυθαγόρας ἀπὸ τὸν 6ο αιῶνα εἶχε ἐπινοήσει δίαιτα αὐξήσεως ὄγκου, ἔχοντας ἀνακαλύψει ὅτι ἡ κατανάλωσι κρέατος ἀπὸ ἀθλητὲς συμβάλλει σφόδρα στὴν αὔξησι τῆς μυϊκῆς τους μάζης. Τὴν συγκεκριμένη δίαιτα ἐφήρμοζε προφανῶς καῖ ὁ πολυολυμπιονίκης παλαιστὴς Μίλων ὁ Κροτωνιάτης, καθότι μαθητῆς καὶ γαμπρὸς τοῦ Πυθαγόρου. Ἀξίζει νὰ ἐπισημανθῇ ὅτι ὁ Μίλων εἶχε ἀνακαλύψει τὴν προπόνησι μὲ "προοδευτικὴ ἐπιβάρυνσι", ἡ ὁποία ἀποτελεῖ σταθερὴ ἀρχὴ καὶ τοῦ συγχρόνου bodybuilding.
ΔιαγραφήΑδελφέ Εθνικοσοσιαλιστά, πολύ ενδιαφέρον αυτό με τον Πυθαγόρα και τον Μίλωνα. Ότε λες ''προοδευτική επιβάρυνση'', εννοείς την λεγόμενη ''πυραμίδα'';
ΔιαγραφήΑδολφέ συννάζουρα Jurgen, δὲν γνωρίζω τὴν σημασία τοῦ ὅρου "πυραμίδα" (μπορεῖ νὰ εἶναι καὶ ταυτόσημη). Προοδευτικὴ ἐπιβάρυνσι εἶναι, σὲ ἀπλὴ γλῶσσα γυμναστηρίου, ἡ βαθμιαία αὔξησι τῶν "κιλῶν" ποὺ σηκώνει κάποιος στὶς ἀναερόβιες ἀσκήσεις (κοινῶς "βάρη"). Αὐτὴ ἡ μέθοδος "ὑποχρεώνει" τὸν ὀργανισμὸ τοῦ ἀσκουμένου νὰ χτίζῃ διαρκῶς περισσότερους καὶ δυνατότερους μῦς, γιὰ νὰ μπορέσῃ νὰ ἀνταποκριθῇ στὶς ὁλοένα αὐξούμενες ἀντιστάσεις στὶς ὁποῖες ὑποβάλλονται οἱ ἐν ἀσκήσει μυϊκὲς ὁμάδες.
ΔιαγραφήὍταν αὐξάνῃ κάποιος σταδιακὰ τὰ "κιλὰ" στὶς ἀσκήσεις, "καταστρέφει" μέρος τῶν μυῶν του (ἐξ οὗ καὶ τὸ πρήξιμο), μὲ ἀποτέλεσμα ὁ ὀργανισμὸς νὰ "πεισμώνῃ" καὶ νὰ τοὺς χτίζῃ ἰσχυρότερους, γιὰ νὰ μὴ τὴν "ξαναπατήσῃ". Ὁ ἀσκούμενος, ὅμως, βάζει λίγα κιλὰ παραπάνω καὶ ξανατραυματίζῃ τοὺς μῦς καὶ ὁ ἐγκέφας δίδει ἐντολὴ νὰ ξαναχτισθοῦν αὐτοὶ ἀκόμα πιὸ δυνατοί. Στὴν οὐσία ὁ γυμναζόμενος "ἐξαπατᾷ" τὸ σῶμα του ὑποβάλλοντάς το ἔντεχνα σὲ μία διαδικασία διαρκοῦς ἀλλὰ διαχειρίσιμου στρές, διὰ τοῦ ὁποίου ἐθίζεται στὸ νὰ χτίζῃ δυνατότερους & ὀγκοδέστερους μῦς, προκειμένου νὰ καταφέρῃ νὰ ἀπαλλαγῇ ἀπὸ αὐτό.
Ὁ Μίλων ἐφήρμοζε εὐφυῶς τὴν ἀνωτέρω ἀρχὴ στὴν προπόνησί του σηκώνοντας στοὺς ὥμους του ἕνα μοσχαράκι, τὸ ὅποῖο μεγαλώνοντας γινόταν σταδιακὰ βαρύτερο καὶ ἡ ἄσκησι προοδευτικὰ ἀπαιτητικότερη.
Ἀξίζει νὰ σημειωθῇ ὅτι, καίτοι ὁ Πυθαγόρας καὶ ὁ στενὸς κῦκλος τῶν μαθητῶν του ἦσαν αὐστηρῶς ἀκρεοφάγοι, αὐτὸ δὲν ἀπέτρεψε τὸν μεγάλο Σάμιο φιλόσοφο ἀπὸ τὴν ἔρευνα στὸ ζήτημα τῆς ἀθλητικῆς διαίτης, τὴν ὁποία καὶ συνιστοῦσε ἔνθερμα σὲ ἀθλητές. Οἱ Πυθαγόρειοι συνεδύαζαν έξαιρετικὰ τὸν μυστικισμὸ μὲ τὴν πρακτικὴ & ἐφηρμοσμένη έπιστημονικὴ ἔρευνα (ἰδὲ τὸν μηχανικὸ ἀρχῦτα Ταραντῖνο) καὶ τὴν ἐνεργῆ ἐμπλοκὴ στην πολιτική, διὸ καὶ ἐπηρέασαν τὰ μάλα τὴν κοινωνικὴ ζωὴ τῆς Μεγάλης Ἑλλάδος.
Κλείνω τὸ θέμα μὲ ἕνα εὐτράπελο: ὁ Μίλων, σύμφωνα μὲ τὶς ἀρχαῖες πηγές, ἔφαγε κάποτε ἕναν ὁλόκληρο ψητὸ ταῦρο, ποὺ του μαγείρεψε κάποιος αἰτωλὸς βοσκὸς (ὁ ὁποῖος γνώριζε γιὰ τὴν κτηνώδη ὄρεξί του). 2.500 χρόνια μετὰ ὁ πρωτοπόρος bodybuilder Arnold Schwarzenegger κυκλοφοροῦσε ὁλημερίς, ὅπου κι ἂν πήγαινε, μὲ ἕναν κουβὰ γεμάτο κρέας, γιὰ νὰ κάνῃ πολλαπλὰ γεύματα, άπορροφῶντας ἔτσι τὴν μέγιστη δυνατὴ ποσότητα πρωτεϊνης γιὰ τὴν οἰκοδόμησι τῶν κτηνωδῶν μυῶν του.
Σημείωσι: Ἡ ιδιαίτερη ἀξία τῆς προοδευτικῆς ἐπιβαρύνσεως ἔγκειται στὸ ὅτι ὁ ὀργανισμὸς ἔχει τὴν δυνατότητα νὰ τὴν "παρακολουθήσῃ" καὶ νὰ ἐναρμονισθῇ πρὸς αὐτὴν ἀνταποκρινόμενος στὰ περιορισμένης ἐντάσεως "σόκ" ποὺ αὐτὴ προκαλεῖ, σὲ ἀντίθεσι μὲ μία ἄνευ μέτρου, ὑπερβολικὴ & ἀπότομη ἐπιβάρυνσι ποὺ εἶναι λιγότερο ἀφομοιώσιμη καὶ λιγότερο ὡφέλιμη στὸ θέμα τῆς οίκοδομήσεως μυῶν (π.χ. ἂν κάποιος μεταπηδήσῃ σὲ μία ἄσκησι δικεφάλων ἀπὸ τὰ 10κιλα βαράκια κατ' εὐθείαν στὰ 20κιλα, οὔτε τὰ σὲτ θὰ "βγάλῃ" σωστά, οὔτε θὰ χτίσῃ τοὺς μῦς ποὺ ἐπιθυμεῖ).
ΔιαγραφήΣημείωσι 2: Πρὶν νὰ εἰσαγάγῃ ὁ Πῦθας τὴν κρεοφαγικὴ δίαιτα αὐξήσεως ὄγκου, οἱ ἀθλητὲς ἐτρέφοντο μὲ σῦκα, ξηροὺς καρποὺς & γαλακτοκομικά, μὲ ἀποτέλεσμα νὰ ἔχουν μία στοιχειώδη αὔξησι βάρους. Ὁ Πῦθας τοὺς ἔκανε "τούμπανα", ἀληθινοὺς φουσκωτοὺς Χρυσαυγίτες τῆς ἀρχαιότητος. Εἶναι ὁ πατέρας τοῦ bodybuilding καὶ ὁ Μίλωνας ἦτο ἕνας σκληρὸς Ναζιστὴς τῆς ἀρχαιότητος μὲ ξυρισμένο κρανίο καὶ τὸν τσαμπουκὰ τοῦ βουλευτοῦ Μίχου...
ΑπάντησηΔιαγραφήHeinrich, πυραμίδα σημαίνει ότι σε μία άσκηση ανεβάζεις κιλά ανά σετ και κατεβάζεις επαναλήψεις με σκοπό να αυξήσεις την δύναμή σου και δεν έχει τόση σχέση με τον μυϊκό όγκο. Επίσης, στην αύξηση του μυϊκού όγκου βοηθάνε πάρα πολύ και οι υδατάνθρακες και στα πρηξίματα τα λίπαρα. Κατά τα άλλα υπέροχα τα όσα είπες.
ΔιαγραφήSieg Heil!