Απόσπασμα από το έργο του μεγάλου Γάλλου ανθρωπολόγου Georges Vacher de Lapouge, που βρήκαμε σε δημοσίευση του Αμερικανού κοινωνιολόγου Carlos Closson με τίτλο "Social Selection" στο περιοδικό Journal of Political Economy. Ο Closson ήταν συνεργάτης του Lapouge, διαδίδοντας τις ιδέες περί κληρονομικότητας, ανθρωποκοινωνιολογίας και της κοινωνικής επιλογής.
«Η κοινωνική επιλογή, ή για να χρησιμοποιήσουμε τον όρο του Wallace, η επιλογή στον άνθρωπο, είναι η μεγάλη δύναμη που αλλάζει την ποιότητα του πληθυσμού. Η εκπαίδευση έχει περιορισμένη επίδραση μόνο στο μεμονωμένο άτομο και ακόμη και αυτό το αποτέλεσμα δεν μπορεί σε κάνεναν αξιόλογο βαθμό να μεταδοθεί στους απογόνους του· δεν μπορεί να βασιστούμε σε αυτή ως βασικό μέσο για την βελτίωση του ανθρώπου. Το κλίμα και η διατροφή έχουν μεγάλη επίδραση στο να σχηματοποιήσουν τον χαρακτήρα ενός πληθυσμού, αλλά αυτή η επίδραση ασκείται μέσω της επιλεκτικής διαδικασίας ευνοϊκής για την διαιώνιση μόνο των τύπων που είναι καλύτερα προσαρμοσμένοι για την επικρατούσα διατροφή και κλίμα. Η επίδραση του κλίματος και της διατροφής ανήκουν...
κυρίως στην κατηγορία της φυσικής επιλογής, αλλά η δράση τους τροποποιείται σε μεγάλο βαθμό από την ανθρώπινη προνοητικότητα και τις εφευρέσεις με αποτέλεσμα να γίνονται, έστω και έμμεσα, δυνάμεις ανθρώπινης και όχι φυσικής επιλογής. Το ίδιο ισχύει και για την παθολογική επιλογή - την επιλογή που προκαλείται από τις ασθένειες: η ικανότητα του ατόμου να τις αντέχει εξαρτάται όχι μόνο από τις φυσικές του καταβολές, αλλά και από τις συνήθειές του, την ευφυΐα του, την δυνατότητα να έχει πρόσβαση στις καλύτερες ιατρικές υπηρεσίες. Η σεξουαλική επιλογή που μπορεί υπό κάποια έννοια να ταξινομηθεί ως μορφή φυσικής επιλογής, εξαρτάται ακόμη πιο εμφανώς από ηθικούς, αισθητικούς, νομικούς και καθαρά κοινωνικούς παράγοντες. Το πεδίο της φυσικής επιλογής, υπό την πρωταρχική της έννοια, είναι υπερβολικά περιορισμένο στον πολιτισμένο άνθρωπο· είναι οι διάφορες δυνάμεις της κοινωνικής επιλογής που είναι οι πιο σημαντικές.
Η ποιότητα του πληθυσμού, συνεπώς, εξαρτάται μακροπρόθεσμα από την δράση της κοινωνικής επιλογής. Η ποιότητα του πληθυσμού είναι με την σειρά του ο βασικός παράγοντας πάνω στον οποίο βασίζεται η πορεία της ιστορίας και της προόδου του πολιτισμού. Αυτές οι θέσεις περιγράφονται με μεγάλη λεπτομέρεια και με τρόπο που ρίχνει νέο φως σε πολλά από τα προβλήματα της ανόδου και της πτώσης των εθνών. Είναι φανερό ότι η μοίρα ενός λαού βρίσκεται σε στενή σχέση με την ποιότητα των στοιχείων που τον απαρτίζουν και ειδικά με αυτά που τον ελέγχουν. Εάν είναι πλούσιος σε ενεργητικά και ευφυή στοιχεία, τα πιο καταστροφικά γεγονότα θα έχουν μόνο μια περιορισμένη και προσωρινή επίδραση· οι ίδιες περιστάσεις μπορεί να προκαλέσουν στάση στην ανάπτυξη, ταχεία παρακμή ή και τελική πτώση, εάν λείπει η ευφυΐα και κυριότερα εάν λείπει ο χαρακτήρας, εάν η αναποφασιστικότητα και η αποθάρρυνση παραλύσουν κάθε δράση. Ο βαθμός της ζωτικότητας, της πρακτικής κρίσης, του πολιτικού ιδεαλισμού και της ενέργειας ώστε να πραγματοποιηθεί, ποικίλει ανάλογα με το αν η εξουσία βρίσκεται σε διαφορετικά εθνικά [ενν. φυλετικά] στοιχεία. Σε μια εποχή ο λαός υπερβαίνει τα πιο σοβαρά εμπόδια και σε άλλη αποτυγχάνει στις πιο ασήμαντες δυσκολίες. Η εξήγηση βρίσκεται κυρίως στις αλλαγές που έχει στο μεταξύ προκαλέσει η κοινωνική επιλογή στον φυλετικό χαρακτήρα του πληθυσμού και ιδιαίτερα στην ανώτερη τάξη που κατέχει την πολιτική εξουσία. Άλλες επιδράσεις στην πορεία των εθνών είναι δευτερεύουσες.»
«Η κοινωνική επιλογή, ή για να χρησιμοποιήσουμε τον όρο του Wallace, η επιλογή στον άνθρωπο, είναι η μεγάλη δύναμη που αλλάζει την ποιότητα του πληθυσμού. Η εκπαίδευση έχει περιορισμένη επίδραση μόνο στο μεμονωμένο άτομο και ακόμη και αυτό το αποτέλεσμα δεν μπορεί σε κάνεναν αξιόλογο βαθμό να μεταδοθεί στους απογόνους του· δεν μπορεί να βασιστούμε σε αυτή ως βασικό μέσο για την βελτίωση του ανθρώπου. Το κλίμα και η διατροφή έχουν μεγάλη επίδραση στο να σχηματοποιήσουν τον χαρακτήρα ενός πληθυσμού, αλλά αυτή η επίδραση ασκείται μέσω της επιλεκτικής διαδικασίας ευνοϊκής για την διαιώνιση μόνο των τύπων που είναι καλύτερα προσαρμοσμένοι για την επικρατούσα διατροφή και κλίμα. Η επίδραση του κλίματος και της διατροφής ανήκουν...
κυρίως στην κατηγορία της φυσικής επιλογής, αλλά η δράση τους τροποποιείται σε μεγάλο βαθμό από την ανθρώπινη προνοητικότητα και τις εφευρέσεις με αποτέλεσμα να γίνονται, έστω και έμμεσα, δυνάμεις ανθρώπινης και όχι φυσικής επιλογής. Το ίδιο ισχύει και για την παθολογική επιλογή - την επιλογή που προκαλείται από τις ασθένειες: η ικανότητα του ατόμου να τις αντέχει εξαρτάται όχι μόνο από τις φυσικές του καταβολές, αλλά και από τις συνήθειές του, την ευφυΐα του, την δυνατότητα να έχει πρόσβαση στις καλύτερες ιατρικές υπηρεσίες. Η σεξουαλική επιλογή που μπορεί υπό κάποια έννοια να ταξινομηθεί ως μορφή φυσικής επιλογής, εξαρτάται ακόμη πιο εμφανώς από ηθικούς, αισθητικούς, νομικούς και καθαρά κοινωνικούς παράγοντες. Το πεδίο της φυσικής επιλογής, υπό την πρωταρχική της έννοια, είναι υπερβολικά περιορισμένο στον πολιτισμένο άνθρωπο· είναι οι διάφορες δυνάμεις της κοινωνικής επιλογής που είναι οι πιο σημαντικές.
Η ποιότητα του πληθυσμού, συνεπώς, εξαρτάται μακροπρόθεσμα από την δράση της κοινωνικής επιλογής. Η ποιότητα του πληθυσμού είναι με την σειρά του ο βασικός παράγοντας πάνω στον οποίο βασίζεται η πορεία της ιστορίας και της προόδου του πολιτισμού. Αυτές οι θέσεις περιγράφονται με μεγάλη λεπτομέρεια και με τρόπο που ρίχνει νέο φως σε πολλά από τα προβλήματα της ανόδου και της πτώσης των εθνών. Είναι φανερό ότι η μοίρα ενός λαού βρίσκεται σε στενή σχέση με την ποιότητα των στοιχείων που τον απαρτίζουν και ειδικά με αυτά που τον ελέγχουν. Εάν είναι πλούσιος σε ενεργητικά και ευφυή στοιχεία, τα πιο καταστροφικά γεγονότα θα έχουν μόνο μια περιορισμένη και προσωρινή επίδραση· οι ίδιες περιστάσεις μπορεί να προκαλέσουν στάση στην ανάπτυξη, ταχεία παρακμή ή και τελική πτώση, εάν λείπει η ευφυΐα και κυριότερα εάν λείπει ο χαρακτήρας, εάν η αναποφασιστικότητα και η αποθάρρυνση παραλύσουν κάθε δράση. Ο βαθμός της ζωτικότητας, της πρακτικής κρίσης, του πολιτικού ιδεαλισμού και της ενέργειας ώστε να πραγματοποιηθεί, ποικίλει ανάλογα με το αν η εξουσία βρίσκεται σε διαφορετικά εθνικά [ενν. φυλετικά] στοιχεία. Σε μια εποχή ο λαός υπερβαίνει τα πιο σοβαρά εμπόδια και σε άλλη αποτυγχάνει στις πιο ασήμαντες δυσκολίες. Η εξήγηση βρίσκεται κυρίως στις αλλαγές που έχει στο μεταξύ προκαλέσει η κοινωνική επιλογή στον φυλετικό χαρακτήρα του πληθυσμού και ιδιαίτερα στην ανώτερη τάξη που κατέχει την πολιτική εξουσία. Άλλες επιδράσεις στην πορεία των εθνών είναι δευτερεύουσες.»
Τα βιβλία των Lapouge,Eickstedt και Clauss,δεν έχουν μεταφραστεί στα αγγλικά;
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτο διαδίκτυο δεν μπορώ καν να βρω το ογκώδες βιβλίο του Eickstedt σε pdf ή κανονικά,είναι λες και το εξαφανίσανε!
Σαν σήμερα δολοφονήθηκε ο Κοντρεάνου από τους "μεγάλους διδάσκαλους τους ψεύδους", όπως ορθώς τους ονόμασε ο Σοπενχάουερ!
ΑπάντησηΔιαγραφή