"Το να γεννήσεις έναν ικανό άνδρα είναι ευκολότερο από το να τον κάνεις ικανό με την εκπαίδευση· κανείς δεν έχει βρει τρόπο να μετατρέψει έναν χαζό σε σοφό και έναν κακό σε άριστο. Αν ο Θεός είχε δώσει στους Ασκληπιάδες (δηλ. στους ιατρούς) την τέχνη να γιατρεύουν την κακή φύση και την μωρία, θα έβγαζαν πολλά χρήματα· και αν μπορούσε η σοφία να μπει μέσα μας, ο γιος ενός άριστου πατέρα δεν θα γίνονταν ποτέ κακός, επειδή θα εκπαιδεύονταν από κάποιον καλό σύμβουλο. Αλλά με την εκπαίδευση δεν πρόκειται ποτέ να κάνεις έναν κακό άνδρα, άριστο."
Ο ελεγειακός ποιητής Θέογνις από τα Μέγαρα, διατυπώνει τις απόψεις του σχετικά με την κληρονομικότητα. Διαπιστώνει ότι σημασία για την ανάδειξη αρίστων...
έχει μόνο η γενιά και όχι η εκπαίδευση. Μάλιστα ο τρόπος που εκφράζεται ο Θέογνις, μας δείχνει να καταλάβουμε ότι ως άριστους εννοεί αυτούς που έχουν αριστοκρατικό χαρακτήρα, βάσει ψυχικών γνωρισμάτων και όχι αυτούς που απλά έχουν συσσωρεύσει γνώσεις.
Από την αρχαιότητα ακόμη έχει γίνει κατανοητό ότι η εκπαίδευση έχει ελάχιστη επίδραση στα ψυχικά γνωρίσματα, τα οποία εξαρτώνται μόνο από την κληρονομικότητα. Ο Μεγαρεύς εκπρόσωπος της αρχαίας Ελληνικής αριστορκατίας φτάνει στο συμπέρασμα που πρέπει κάθε άνθρωπος να έχει πάντα στο μυαλό του, ότι η φυλή, η γενιά, έχει σημασία για την δημιουργία αρίστων, ενώ η εκπαίδευση δεν πρόκειται ποτέ να κάνει έναν κακό άνδρα, άριστο, καθώς τα ψυχικά γνωρίσματα μπορούν μεν να καλλιεργηθούν, αλλά δεν μπορούν να δημιουργηθούν εκ του μηδενός. Η ύπαρξή τους εξαρτάται αποκλειστικά και μόνο από την κληρονομικότητα.
Θέογνις, 429-438
Ο ελεγειακός ποιητής Θέογνις από τα Μέγαρα, διατυπώνει τις απόψεις του σχετικά με την κληρονομικότητα. Διαπιστώνει ότι σημασία για την ανάδειξη αρίστων...
έχει μόνο η γενιά και όχι η εκπαίδευση. Μάλιστα ο τρόπος που εκφράζεται ο Θέογνις, μας δείχνει να καταλάβουμε ότι ως άριστους εννοεί αυτούς που έχουν αριστοκρατικό χαρακτήρα, βάσει ψυχικών γνωρισμάτων και όχι αυτούς που απλά έχουν συσσωρεύσει γνώσεις.
Από την αρχαιότητα ακόμη έχει γίνει κατανοητό ότι η εκπαίδευση έχει ελάχιστη επίδραση στα ψυχικά γνωρίσματα, τα οποία εξαρτώνται μόνο από την κληρονομικότητα. Ο Μεγαρεύς εκπρόσωπος της αρχαίας Ελληνικής αριστορκατίας φτάνει στο συμπέρασμα που πρέπει κάθε άνθρωπος να έχει πάντα στο μυαλό του, ότι η φυλή, η γενιά, έχει σημασία για την δημιουργία αρίστων, ενώ η εκπαίδευση δεν πρόκειται ποτέ να κάνει έναν κακό άνδρα, άριστο, καθώς τα ψυχικά γνωρίσματα μπορούν μεν να καλλιεργηθούν, αλλά δεν μπορούν να δημιουργηθούν εκ του μηδενός. Η ύπαρξή τους εξαρτάται αποκλειστικά και μόνο από την κληρονομικότητα.
Σημαντικες οι διαπιστωσεις των προγονων μας..
ΑπάντησηΔιαγραφήΕχω ομως μια ερωτηση.
Σημερα,στις μερες μας, ο φυλετισμος πως μπορει να βοηθησει την ανθρωποτητα( δεν με ενδιαφερει αν ειναι οι τροποι δεκτοι απο την κοινωνια ή οχι). Ποια η σχεση του φυλετισμου με τις υπολοιπες μεγαλες επιστημες; Γιατι πρεπει να ασχολουμαστε με τον φυλετισμο; Σε τι μας ωφελει;
Μπορουμε να κανουμε καλο (στον κοσμο) με αυτην την γνωση; Να βοηθησουμε;
Υπαρχουν βιολογικες διαφορες αναμεσα στις φυλες που να απαιτουν αυτην την γνωση(πχ για την θερραπεια μιας ασθαινειας);
Υπαρχει σχετικη αναρτηση για συνδυασμο φυλετισμου-ψυχολογιας. Καπου μεσα στο 2014.
ΔιαγραφήΝομιζω την θυμαμαι..Πρεπει να την ειχα διαβασει. Το ερωτημα μου ομως παρεμενει το ιδιο - θεωρω πως δεν αρκει αυτο(περι ψυχολογιας).
ΔιαγραφήΗ συνειδητοποίηση των φυλετικών διαφορών μπορεί να βοηθήσει την ανθρωπότητα, πρώτον και κύριον, επειδή συνιστά την βαθύτερη αλήθεια για την ανθρώπινη φύση. Και πάντοτε η αλήθεια δείχνει προς τα μπροστά.
ΔιαγραφήΗ σχέση της φυλετικής ανθρωπολογίας με τις κοινωνικές επιστήμες αναλύεται εδώ:
http://fyletika.blogspot.gr/2014/11/blog-post_18.html
Σε συνεργασία με την γενετική μπορεί να δώσει μια ολοκληρωμένη εικόνα του ανθρώπου από βιολογικής σκοπιάς, πράγμα που μπορεί να ανοίξει ανεξερεύνητους μέχρι τώρα δρόμους. Επίσης, η γνώση των φυλετικών διαφορών οπωσδήποτε μπορεί να βοηθήσει την ιατρική, κάτι που αναλύεται εδώ:
http://fyletika.blogspot.gr/2014/09/blog-post_12.html
Πέραν αυτών, η διαπίστωση των φυλετικών διαφορών δεν αφήνει ανεπηρέαστη την ανθρώπινη σκέψη. Αλήθειες, όπως ότι το έθνος έχει πάντοτε ένα φυλετικό υπόβαθρο, ότι υπάρχει κληρονομική ανισότητα στην φύση, ότι η κληρονομικότητα έχει μεγαλύτερη σημασία από την εκπαίδευση δείχνοντας έτσι προς την ευγονική, ότι οι διαφορετικοί φυλετικοί τύποι έχουν και διαφορετικά ψυχικά γνωρίσματα με ότι συγκρούσεις συνεπάγεται αυτό κοινωνικά ή εθνικά, διαμορφώνουν την σκέψη και αποτελούν τα βάθρα της πολιτικής και κοινωνικής σκέψης. Στην πραγματικότητα, κάθε κοινωνικό, οικονομικό, πολιτικό σύστημα, οφείλει να λαμβάνει υπόψη ως κορυφαίο παράγοντα αυτόν της φυλής.