Πέμπτη 6 Οκτωβρίου 2016

Ο κύκλος της δημιουργίας

Οι κοινωνικές συμπεριφορές είναι απόρροια του ανθρώπινου ψυχισμού. Το γεγονός ότι οι ανθρώπινες φυλές διαφέρουν ως προς τα ψυχικά τους γνωρίσματα, έχει οδηγήσει σε διαφορετικές κοινωνικές συμπεριφορές ανά τον κόσμο. Όποιος δει βαθύτερα, θα διαπιστώσει ότι πολλές κοινωνικές συμπεριφορές ή πολιτιστικές εκδηλώσεις προήλθαν αρχικά από πληθυσμό με συγκεκριμένο φυλετικό υπόβαθρο, γιατί ταίριαζαν στον ψυχισμό αυτού του υποβάθρου. Λαοί με κοινή καταγωγή είναι πιο εύκολο να εκδηλωθούν με κοινό τρόπο, από ότι λαοί ανάμικτοι. Κάθε φορά που τα πολιτιστικά αγαθά εξήχθησαν σε άλλους λαούς, το αποτέλεσμα ήταν σχεδόν πάντοτε το ίδιο: αλλοίωση και παρακμή. Αυτό θα γίνει αντιληπτό με παραδείγματα.

Η αρχαία Ελλάδα υπήρξε δημιουργός πολλών πολιτιστικών αγαθών. Η κοινωνικότητα, η ομιλητικότητα και ο συναισθηματισμός...
των Μεσογειακών οδήγησε στην δημιουργία του θεάτρου. Ήταν ένας τρόπος έκφρασης που ταίριαζε στην εκ φύσεως ιδιοσυγκρασία τους. Όταν το θέατρο το υιοθέτησαν μιμητικά πληθυσμοί που φυλετικά διέφεραν αισθητά, το αποτέλεσμα ήταν να αλλοιωθεί η έννοια του θεάτρου, να αφαιρεθεί η εκφραστικότητα, να δοθεί έμφαση αποκλειστικά στην πλοκή και τελικά να καταλήξει σε κάτι το παρακμιακό, που το βλέπουμε κατά κόρον σήμερα. Όταν δεν υπάρχει το εκ φύσεως ψυχικό υπόβαθρο, τότε η οποιαδήποτε υιοθέτηση μιας ξενόφερτης κοινωνικής συμπεριφοράς χάνει πλήρως το περιεχόμενό της.

Ο αθλητισμός ήταν ακόμα μία συνεισφορά του αρχαίου Ελληνισμού. Ήταν απόρροια του πνεύματος συναγωνισμού, συναισθήματος και αγάπης για το σώμα, πάλι του ίδιου φυλετικού υποστρώματος. Στις μέρες μας βλέπουμε ότι ο αθλητισμός είναι απλώς εμπόρευμα και χρηματικά έπαθλα. Οι νέγροι μπορεί να είναι γρήγοροι ή να έχουν άριστο σώμα, όμως δεν ανέπτυξαν ποτέ τον αθλητισμό σαν πολιτιστική έκφραση στην Αφρική. Αυτό δείχνει ότι αυτό που δημιούργησε το αθλητικό πνεύμα δεν ήταν η σωματική ικανότητα, αλλά η αναγκη έκφρασης ενός κοινού ψυχικού υποστρώματος. Όταν μιμητίστηκε από λαούς που δεν έχουν παρόμοιο ψυχικό υπόβαθρο, το αθλητικό πνεύμα έχασε το περιεχόμενό του και έγινε εμπόρευμα.

Ένα άλλο παράδειγμα είναι τα δημοτικά τραγούδια. Το Διναρικό εν πολλοίς φυλετικό υπόστρωμα που τα δημιούργησε, τα κατέστησε γνωστά μετά την Επανάσταση του '21. Μπορεί να τα γνωρίζουν πλέον όλοι, όμως εκεί που η παράδοση είναι ζωντανή και όχι απλώς φολκλορική εκδήλωση, είναι οι Διναρίζουσες περιοχές της ηπειρωτικής ενδοχώρας. Εκεί τα τραγούδια αυτά αρέσουν, γιατί ταιριάζουν στην ψυχοσύνθεση των κατοίκων. Σε άλλες περιοχές που ο πληθυσμός διαφέρει, όταν γίνονται τέτοιες εκδηλώσεις είναι απλώς για το θεαθήναι.

Περνώντας στην κεντρική Ευρώπη, είναι γνωστό ότι υπήρξε ένας αυστηρός κώδικας συμπεριφοράς της αριστοκρατίας στον Μεσαίωνα. Αυτός ήταν αποτέλεσμα κυρίως της Νορδικής συνιστώσας των ευγενών, κάτι που οδήγησε σε κοινή συμπεριφορά αφού ταίριαξε στην ιδιοσυγκρασία τους. Όταν σταδιακά αλλοιώθηκε το φυλετικό υπόστρωμα της αριστοκρατίας, όπως π.χ. στην Γαλλία, οδήγησε σε φαινόμενα παρακμής, με τους "ευγενείς" να διατηρούν το τυπικό, χωρίς όμως να πείθουν, αφού ήταν κάτι που δεν τους ταίριαζε. Αποτέλεσμα ήταν ο λαός να δει ότι δεν διαφέρουν από τους ίδιους παρά μόνο στην περιουσία και να τους αμφισβητήσει.

Αυτό που θέλουμε να πούμε είναι ότι πολλές κοινωνικές συμπεριφορές προήλθαν από το ταίριασμα των ψυχικών προδιαθέσεων ενός αρχικά ομοιογενούς συνόλου. Για να διαδοθεί μια κοινωνική συμπεριφορά σε ένα σύνολο, θα πρέπει να υπάρχει παρόμοιο κοινό ψυχικό υπόστρωμα. Αλλιώς εμφανίζονται αντιρρήσεις, διαφωνίες και η κοινωνική συμπεριφορά δεν μπορεί να εδραιωθεί. Πόσες φορές δεν έχουμε δει παρέες ή συνεργασίες να διαλύονται επειδή δεν ταιριάζουν οι χαρακτήρες των ατόμων που τις απαρτίζουν, με ότι συνέπειες έχει αυτό στη δημιουργικότητα, καθώς αυτή πολλές φορές βασίζεται στην συλλογική προσπάθεια;

Σε πολυφυλετικές κοινωνίες, ο διαφορετικός ψυχισμός των διαφόρων φυλών οδηγεί στο να μην υπάρχουν κοινά συναισθήματα και προτιμήσεις, με αποτέλεσμα τον κατακερματισμό, που οδηγεί νομοτελειακά στον ατομικισμό. Μόνο η θρησκεία μπορεί να διατηρήσει κάποιες κοινές κοινωνικές εκφάνσεις σε τέτοιες περιπτώσεις. Η τηλεόραση μπορεί και αυτή να επιβάλλει κάποιες κοινωνικές συμπεριφορές που γίνονται "μόδα", είναι όμως εφήμερες, άρα θνησιγενείς. Δεν είναι τυχαίο ότι οι παραδόσεις, ακόμα και σε πολυφυλετικές κοινωνίες, διατηρούνται από τις επιμέρους εθνικές ομάδες που τις απαρτίζουν και όχι από το σύνολο του πληθυσμού.

Το συμπέρασμα είναι ότι το σημείο εκκίνησης πολλών κοινωνικών συμπεριφορών ή πολιτιστικών αγαθών υπήρξε ένα ομοιογενές σύνολο, όπου το κοινό βιολογικό-ψυχικό υπόστρωμα οδήγησε στην εδραίωσή τους, χωρίς να χαθούν σε έναν λαβύρινθο διαφωνιών. Όταν αλλόφυλοι έλαβαν αυτό το αγαθό μιμητικά, χωρίς να διαθέτουν παρόμοιο ψυχικό υπόβαθρο, δηλαδή χωρίς να ταιριάζει πραγματικά στην ψυχοσύνθεσή τους, το αποτέλεσμα ήταν η αλλοίωση και εν τέλει η παρακμή, κάτι θνησιγενές χωρίς περιεχόμενο. Έτσι κλείνει ο κύκλος της δημιουργίας, μέχρι να ανοίξει ένας άλλος, όπου ένα ομοιογενές σύνολο αποκτήσει την ανάγκη να εκφραστεί με τον δικό του τρόπο και να δημιουργήσει.

16 σχόλια:

  1. Πολύ ωραία ανάλυση με τεκμηριώσεις!Η Φυλή,εκτός από βιολογική πραγματικότητα,είναι και έκδηλη κατά τη διάρκεια της ζωής μας και της παρουσίας του κάθε Έθνους,και δεν είναι ...κοινωνικό κατασκεύασμα,που υποστηρίζουν οι υβριστές της Φύσης,εθνομηδενιστές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Την ίδια ώρα,στο μυαλό ενός αριστερού:
    «η φυλή δεν υπάρχει, είναι ένα κοινωνικό κατασκεύασμα των πλουσίων αντρών, όμως η λευκή φυλή είναι η χειρότερη από όλες διότι είχε αποικίες και ας μην ήταν η μόνη, αλλά όλες οι φυλές είναι ίσες και δεν υπάρχουν διαφορές και τις επιστήμες, τις τέχνες και τον πολιτισμό, τα έκλεψαν από άλλες φυλές που ήταν σπουδαιότερες αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι έχουν διαφορές αφού στην πραγματικότητα δεν υπάρχουν.»

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Και οι Κινεζοι ειχαν δημιουργησει θεατρο !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ''Όταν το θέατρο το υιοθέτησαν μιμητικά πληθυσμοί που φυλετικά διέφεραν αισθητά, το αποτέλεσμα ήταν να αλλοιωθεί η έννοια του θεάτρου, να αφαιρεθεί η εκφραστικότητα, να δοθεί έμφαση αποκλειστικά στην πλοκή''.
      Μάλλον δεν κατάλαβες καλά.

      Διαγραφή
    2. Ειπα.οτι ειχαν δημιουργησει Θεατρο απο μονοι τους ..οχι οτι το αντεγραψαν..
      Πως γινεται να το αντεγραψαν οταν δεν ειχαν ερθει σε επαφη με τους Ελληνες !
      Εσυ που καταλαβες σωστα !

      Διαγραφή
    3. Δηλαδή,πριν το 400 π.Χ,οι Κινέζοι είχαν θέατρο;;Τι είδους;Μήπως είχαν αναπτύξει την τραγωδία,το δράμα,την κωμωδία;Πώς οι ανέκφραστοι και ψυχροί Κινέζοι θα μπορούσαν να δημιουργήσουν θέατρο υψηλού επιπέδου;Δρώντας ανέκαθεν σαν ρομπότ,σαν υπολογιστές...

      Διαγραφή
    4. 1700 π.χ. εννοεις ..το 400 π.χ. ειχαν ηδη τεραστια ιστορια στις τεχνες και το θεατρο συγκεκριμενα
      Δες και τις δυναστιες τους και τις μασκες τους και τις αρχαιες φιγουρες θεατρου που εμειναν !

      Το ψυχροι και ανεκφραστοι ειναι δικοι σου χαρακτηρισμοι!..Πιο ψυχροι ειναι οι Νορδικοι παρα οι Κινεζοι ..ακους εκει ανεκφραστοι οι κινεζοι..οτι να ναι..

      Διαγραφή
    5. Ονόμασε μου αρχαίους Κινέζους αντίστοιχους του Αριστοφάνη,του Σοφοκλή κτλ...

      Διαγραφή
    6. Επίσης μόνο ιεροσυλία είναι η σύγκριση του Νορδικού με τους μογγόλους.Να μην ξαναγίνει παρακαλώ.

      Διαγραφή
    7. Qu Yuan
      Song Yu
      Li Bai
      κτλ

      Αυτο ειναι το θεμα? ή οτι για ποιον λογο δεν ξερω θες να πεις πως οι Κινεζοι δεν ειχαν θεατρο..
      Μα οτι να ναι πραγματικα..

      Διαγραφή
  4. Όποιος δεν βλέπει ότι στο ''ελληνικό'' κράτος(κατ' ευφημισμόν ο χαρακτηρισμός κράτος) κατοικεί μια εμφανή σε μέγεθος αρμενοειδή συνιστώσα θα πρέπει να πάει να κοιταχτεί σε οφθαλμίατρο.Οι νεοέλληνες ανήκουν στον ''λευκό'' τύπο ανθρώπου μόνο κατά την φαντασία των ημεδαπών γυφτοπιθήκων που ονειρεύονται εαυτούς ως μετόχους του δυτικού πολιτισμού και κυρίως με ότι έχει να κάνει με καταναλωτικά ''αγαθά'' εκ της Εσπερίας.Χαρακτηριστικό του μικρόνοου, αυτού του χωρίς αίσθηση ιστορίας και προσωπικής/εσωτερικής εξέλιξης,είναι ο μιμητισμός(πιθηκισμός) του ισχυρού σε συνάρτηση με κατά φαντασία ιστορίες που θέλουν τον εαυτό του κοινωνό του κόσμου μπας και κάνει ποιο υποφερτό το θλιβερό παρόν(πχ ''ιστορίες'' ότι οι Ρωμαίοι ήταν Έλληνες).Δεν ξέρω αν έχει έρθει το τέλος του ελληνισμού(κατά την άποψη μου δεν είναι η πρώτη φορά) στις μέρες μας,το σίγουρο είναι πάντως ότι στο μέλλον θα είναι κάτι τελείως διαφορετικό από αυτό που υπήρξε στην ακμή του.Κουράγιο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ξαναγύρισε το τρολλ που ισχυρίζεται πως έχει "γερμανική" καταγωγή από τη μητέρα του και γι' αυτό εξυβρίζει τους συμπατριώτες του πατέρα του. Αν ήταν πραγματική περίπτωση κι όχι αστείο, θα τον χρησιμοποιούσαν οι ψυχολόγοι κι οι ψυχιάτροι ως παράδειγμα προς υπεράσπιση των φροϋδικών αξιώσεων.

      Διαγραφή
    2. Η ψυχιατρική είναι ήδη απασχολημένη με τους κατά φαντασία ''λευκούς'' της ημεδαπής που μόνο σε κατάλογο του μουσείου φυσικής ιστορίας έχουν θέση.Αργά ή γρήγορα θα πέσεις σε εκτίμηση γνωστού φυσιοδίφη του National Geographic και θα πάρεις την θέση που αξίζεις στην ιστορία.Για όλα τα υπόλοιπα έχω εμπιστοσύνη ότι θα κάνεις τόσο καλά αυτό που κάνεις πάντα.Περαστικά.

      Διαγραφή
    3. Ξέρεις τόσα πολλά για το πρόγραμμα των ψυχιάτρων. Πρέπει να είσαι καλός πελάτης ε;

      Διαγραφή
    4. Έλα ντε;Που τα ξέρεις όλα αυτά;Πρέπει να τα τρως όλα στους ψυχιάτρους.

      Διαγραφή
  5. Οποιος καταφερεται εναντιον των κινεζοιαπωνων, και λεει οτι δεν ειχαν πολιτισμο ειναι επιεικως καθυστερημενος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Οι διαχειριστές του ιστολογίου δεν φέρουν καμία ευθύνη για τα σχόλια των αναγνωστών τους.