Κυριακή 26 Ιουνίου 2016

Hippolyte Taine: τέχνη και φυλή, έννοιες αλληλένδετες

Γράφοντας για την Φλαμανδική ζωγραφική:

"Θα σας δείξω πρώτα τον σπόρο, δηλαδή τη φυλή, τις θεμελιώδεις και ανεξίτηλες αρετές της, έτσι όπως αυτές εμμένουν διαμέσου όλων των περιστάσεων και σε όλα τα κλίματα. Στη συνέχεια θα σας δείξω το φυτό, δηλαδή τον ίδιο τον λαό με τις αυθεντικές του αερετές, επαυξημένες ή περιορισμένες και σε κάθε περίπτωση εφαρμοσμένες και μεταβλημένες από το περιβάλλον και την ιστορία. Και τέλος το άνθος, δηλαδή την τέχνη και ιδιαίτερα την ζωγραφική στην οποία απολήγει όλη αυτή η ανάπτυξη."



Ο Γάλλος ιστορικός αναγνωρίζει ότι στην μελέτη της τέχνης, το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνουμε...
είναι να μελετήσουμε το φυλετικό υπόστρωμα του πληθυσμού, από το οποίο απορρέει η καλλιτεχνική έκφραση. Η φυλετική προδιάθεση, σε συνδυασμό με τις περιβαλλοντικές συνθήκες και τα ιστορικά δεδομένα, καθορίζει το περιεχόμενο της τέχνης του λαού.
Όπως επισημαίνει ο Taine, η τέχνη είναι ο πολιτισμικός ανθός της κάθε φυλής.

20 σχόλια:

  1. Έτσι είναι.Ο Μεσογειακός Ελληνισμός ήταν ικανός να κάνει και Μαραθώνες και Παρθενώνες.Ήταν δηλαδή ένας πολεμιστής-καλλιτέχνης.Σε αντίθεση με τους ψυχρούς Νορδικούς ,που κάποιοι τολμούν να αντιπαραβάλουν με τους Μεσογειακούς,μόνο και μόνο επειδή ήταν κι αυτοί...δοχιλοκέφαλοι.Όταν οι Μεσογειακοί Έλληνες μεγαλούργησαν στην καλλιτεχνία και στην πολεμική τέχνη,οι Νορδικοί κυνηγούσαν αγριογούρουνα στα σκοτεινά δάση της Αλεμάνια(κάτι που παραδέχεται και ο ίδιος ο Χίτλερ),ενώ οι Ατλαντοειδείς Κέλτες της Βρετανίας είχαν τη μοναδική ασχολία να βάφουν το σώμα τους με μπλε και κόκκινα χρώματα,λες και ήταν ινδιάνοι(αναφέρομαι στους Πίκτες).Μόνο οι Μεσογειακοί ανέπτυξαν πολιτισμό,οι υπόλοιποι κατάφεραν να τον αφομοιώσουν(Νορδικοί(κτλ) και άλλοι,απλά δεν μπορούν να τον αντιληφθούν ,πόσο μάλλον να τον αφομοιώσουν (νέγροι κτλ),γι'αυτό και μέχρι και σήμερα βρίσκονται σε ημιζωώδη κατάσταση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο ρόλος των αλπικών και των διναρικών στον ελληνισμό,ποιος ήταν??

      Διαγραφή
    2. Άξιοι συμπαραστάτες,θα έλεγα,αλλά όχι πρωταγωνιστές.

      Διαγραφή
    3. Οι αλπικοι και οι διναρικοι μπορουν να προσαρμοστουν σε καθε εθνος και πολιτισμο,σε αντιθεση με εναν νορδικο ή μεσογειακο?

      Διαγραφή
    4. Δεν πολυκατάλαβα τι εννοείς,αλλά οι αλπικοί υπάρχουν σχεδόν σε κάθε ευρωπαϊκό έθνος,οι διναρικοί σε λιγότερα ,ενώ οι μεσογειακοί και οι νορδικοί,είναι ακόμα πιο αντιπροσωπευτικοί κάποιων εθνών.

      Διαγραφή
    5. Καλά, ὄνειρα γλυκά...
      Ἔχουν μαζευτῆ ὅλοι οἱ ἄσχετοι καὶ ἀποφαίνονται ὡς προφέσσορες ἐδῶ, μὲ κάθε ὑποδιαίρεσι τῆς ἀνοησίας παροῦσα... Εὐτυχῶς ποὺ ὅλοι σας συμφωνεῖτε σ᾿ ἕνα πρᾶγμα: πὼς στὴν Ἀρχαία Ἕλλάδα δὲν ὑπῆρχε βορεία φυλἠ!
      Εἶστε πράγματι μπουρδολόγοι - καὶ ἀνεπίδεκτοι μαθήσεως, ὡς ἡμιμαθεῖς δοκησίσοφοι, προφανῶς καὶ τέως (;) λιακοπουλικοὶ οἱ περισσότεροι!!!
      Τὸ κυρίαρχο καὶ χαρακτηριστικὸ στοιχεῖο τῶν φυσιογνωμιῶν τῆς ἑλληνικῆς ἀρχαιότητος ποὺ βλέπουμε στὰ ἀγάλματα εἶναι τὸ βόρειον. Ἐκεῖ βλέπετε οἱ περισσότεροι "μεσογειακό", διότι εἶσθε ἁπλούστατα ΑΣΧΕΤΟΙ. Καὶ προφανῶς ἀδιόρθωτοι - ξέρω καλὰ ἀπὸ "ἑλληνάρες" λιακοπουλικοῦ τύπου...

      Διαγραφή
    6. Ιδού,ένα δείγμα πιθηκάνθρωπου,που δεν έχει βιώσει ακόμα την εξέλιξη,και πιστεύει πως στην αρχαία Ελλάδα υπήρχαν....νορδικοί.Έχει και το θράσος να ονομάζει εαυτόν Ηρακλή που λένε πως ήταν μελαχρινός...Ο μόνος που λιακοπουλίζει είσαι εσύ,που πιστεύεις σε υπερβόρειες και τη Θούλη...΄΄Οσο κι αν σου ανοιγοκλείνουν τα πρωκτομάγουλα από ηδονή,στην αρχαία Ελλάδα υπήρχαν Μεσογειακοί και αυτοί δημιούργησαν τον πολιτισμό.Πουθενά δεν αναφέρονται ξανθοί.Πήγαινε τώρα να γραφτείς σε καμία ΜΚΟ,διότι μέχρι εκεί είσαι.

      Διαγραφή
    7. Ἀποτελεῖς τὴν ἀπόλυτη ἐπιβεβαίωσι τῶν γραφομένων μου.
      Τρικυμία ἐν κρανίῳ.
      Θὰ ἤθελα πολὺ νὰ μὲ βρίζῃς τσιφτετελληνιστὶ ἀπὸ κοντά, ἐκεῖ νὰ σ᾿ ἔβλεπα, ὄχι πίσω ἀπὸ τὴν ἀσφάλεια τοῦ πληκτρολογίου σου, θρασύδειλε γυφτοπίθηκε.

      Διαγραφή
    8. Υπήρχαν ΚΑΙ νορδικοί στην αρχαία Ελλάδα, ειδικότερα στο σημείο καμπής προ-ιστορικών χρόνων και ιστορικών. Αλλά ο "ΗΡΑΚΛΗΣ" έβραψε βόρειοι. Αυτό το επίθετο, δεν εννοεί αποκλειστικά τον νορδικό φαινότυπο κι επομένως, έχει απλά δίκιο. Από πλευράς κατανομής, σαφώς κι οι Έλληνες έχουν "βόρεια" καταγωγή, δηλ από τους εισβολείς της εποχής του Χαλκού που διαμόρφωσαν τον Ελληνισμό όπως τον γνωρίζουμε.

      Διαγραφή
    9. Ηρακλή τώρα είμαστε απασχολημένοι με την μανούλα αφού δεν την ικανοποιεί ο μπαμπάκα σου καθόλου.

      Διαγραφή
    10. Ἔχει ἐπικρατήσει ἕνα καθεστὼς ἐπηρμένης ἡμιμαθείας καὶ στὸν χῶρο τῆς Φυλογνωσίας. Ὁ κάθε νεοφώτιστος ποὺ μπῆκε σὲ κάποια φόρα καὶ κακοέμαθε 2-3 πράγματα αὐτοανάγεται σὲ εἰδικό. Μία τῶν κρατουσῶν παρανοήσεων εἶναι ἡ ταύτισις τῆς βορείας φυλῆς μὲ τὸν συνήθη γερμανικὸ νορδικό, ὁ ὁποῖος ὅμως ἀποτελεῖ μία τοπικὴ ποικιλία του. Ὅποιος ἀγνοεῖ τὴν μετακίνησι Κουργκάν, τὴν εἰσοδο τῶν Ἰνδοευρωπαίων καὶ τὴν διασπορά του, ἁπλῶς καταμαρτυρεῖ ὅτι ἀντὶ νὰ διαβάζῃ π.χ. Σακελλαρίου διαβάζει Λιακόπουλο ἢ Βελόπουλο. Τὶ νὰ κάνουμε, τὸ αἷμα νερὸ δὲν γίνεται, ἐλεγ᾿ ἡ γιαγιά μου: τύποι σὰν τὸ θρασίμι τοῦ 3:11 (ποὺ εἶν᾿ ὁ 3:25 στὴν κορυφή) ἐκδηλώνουν δυστυχῶς τὴν δηλητηριώδη κατσιβελικὴ διείσδυσι, ποὺ χρειἀζεται λιακόπουλους καὶ τοὺς ἀναπαράγει συνεχῶς.
      Πάντως λανθάνουν πιστεύοντες πὼς "δὲν ἔχω βιώσει τὴν ἐξέλιξι": παρακολουθῶ μὲ μεγάλη θλῖψι τὴν κατολίσθησι πρὸς τὸν δημοκρατικὸ μαζάνθρωπο, ποὺ τώρα θαρρεῖ καὶ πὼς ἔγινε "ἐπιστήμονας"... Ὅμως τυχαίνει νὰ μελετῶ σοβαρῶς ἀνθρωπολογία πάνω ἀπὶ 3 δεκαετίες - κι ὄχι ἀπὸ καναπεδοσυνάξεις διαδικτύου...
      Φρονῶ ὅτι πρέπει νὰ ἀπαγορευθῇ ἡ ἀνάρτησις ὡς "ἀνωνύμων". Τοὐλάχιστον μὲ κάποιο ψευδώνυμο γίνεται σχετικὴ (ἐντὸς νήματος) ταυτοποίησις. Τὸ ἀνώνυμο διαδίκτυο εῑναι, πάντως, ἡ χαρὰ τῶν θρασυδείλων τσιφτετελοβακίλων, ποὺ δυστυχῶς ἀφθονοῦν στὴν χώρα μας...

      Διαγραφή
    11. Πάνω από 3 δεκαετίες μελετάς ανθρωπολογία;Πόσο χρονών είσαι ρε κωλόγερε;50άρης είσαι.Άμα είσαι άσε τις μαγγιές προς τους πολύ νεώτερους σου ,που μπορούν να σε ξυλοφορτώσουν για πλάκα.

      Διαγραφή
    12. Κανένας ξανθιζων διναρικός που τον είπαν βορειοευρωπεο και χάρηκε θα είναι ο Ηρακλής.

      Διαγραφή
    13. Φαντάζεσαι, γύφτουλα.
      Κι ὁ Λεωνίδας πενηντάρης ἦταν.
      Ὅπου κι ὅπως θέλῃς - καὶ μετὰ μεγάλης εὐχαριστήσεως, καρκάδι!

      Διαγραφή
    14. Και τι θα πω ρε ηλίθιε αθίγγανε στον περίγυρο μου;Ότι έχω ραντεβού για ξύλο με έναν ''ηρακλή'';Θα γελάσουν και οι πέτρες.Άσε τους τσαμπουκάδες μεσήλικα.Θα πάθει τίποτα η μέση σου.

      Διαγραφή
    15. Απορώ μερικοί μερικοί έχουν δει τη χρώμα έχει ο ήλιος η μόνο από ζωγραφιές???

      Γύφτος αδερφός μήτρογλου .

      Διαγραφή
    16. 4:51 με τον όρο βόρειοι δεν χρειάζεται να είναι ξανθοί ή ανοιχτόχρωμοι. Μακράν των αρχικών θολών υποθέσεων του 19ου αιώνα, έχει πλέον αποδειχθεί πως οι εισβολείς της εποχής του Χαλκού δεν έφεραν μεγάλες φαινοτυπικές αλλαγές στον Ελλαδικό χώρο. Μπορεί να δίνουμε το όνομα "μεσογειακός" με διάφορες παραλλαγές σε έναν φαινότυπο ή μια ομάδα φαινοτύπων, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως κάποιο μεγάλο τμήμα του εγκαταστάθηκε σε κάποιο χώρο αποκλειστικά ερχόμενος από το Νότο, ούτε φυσικά πως "φύτρωσε" εκεί.

      Διαγραφή
    17. Δὲν ἔχει ἀκόμη διευκρινισθῆ πλήρως ὁ ἀρχικὸς φαινότυπος τοῦ Ἰνδοευρωπαϊκοῦ ῥεύματος, παρ᾿ ὅτι ἔχω κάποια προσωπικὴ περὶ τούτου εἰκόνα, ποὺ εἶναι κοντὰ στὶς 2 φφίες κάτω-κάτω στὸ http://www.theapricity.com/forum/showthread.php?44657-Corded-Type-(Battle-Axe-type). Ὁ πρώιμος πολυμαθέστατος ἀνθρωπολόγος Hermann Wirth ἐκφράζει στὸ μνημειῶδές του ἔργο "Der Aufgang der Menschheit" τὴν πεποίθησι ὅτι αὐτὸς ἦταν δολιχοκέφαλος μὲ γαλανὰ μάτια καὶ σκοῦρα μαλλιά. Ὅσο γιὰ τὸν ἀνώνυμο στὸν ὁποῖον ἀπαντᾷ ὁ 5:07 ἀνωτέρω, ἔχω νὰ σχολιάσω ὅτι κατ᾿ ἀρχὴν δὲν προσαρμόζω τὶς ἀντικειμενικὲς κι ἐπιστημονικές μου θέσεις κατὰ τὸ πῶς εὐνοοῦν τὸ παρουσιαστικό μου, καθὼς προφανῶς οἱ πλεῖστοι ἐδῶ μέσα.

      Διαγραφή
    18. Λες δηλαδή ότι οι Νορδικοί είναι πολύ ψυχροί και δε δημιουργούν τέχνη. Ο γερμανικός ρομαντισμός δηλαδή και Σκανδιναβοί συνθέτες όπως ο Edvard Grieg δε σου λένε κάτι ε;

      Διαγραφή
  2. ο νεγροφαγος νομπελιστας γενετιστης τζεημς γουοτσον σε ποιον τυπο ανηκει?

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Οι διαχειριστές του ιστολογίου δεν φέρουν καμία ευθύνη για τα σχόλια των αναγνωστών τους.