Κυριακή 30 Αυγούστου 2015

Ο Immanuel Kant για την αποφυγή της φυλετικής μίξης


"Θα πρότεινε κανείς οι φυλές να αναμειγνύονται ή όχι; Δεν αναμειγνύνται και δεν είναι επιθυμητό να αναμειγνύονται. Οι Λευκοί θα υποβαθμίζονταν. Γιατί δεν υιοθετεί κάθε φυλή την ηθική και τα ήθη των Ευρωπαίων."



O Γερμανός φιλόσοφος ασχολήθηκε ιδιαίτερα με τα ανθρωπολογικά ζητήματα. Μάλιστα ήταν ένας από τους πρώτους που εξέτασε τις διαφορές των ανθρωπίνων φυλών. Θεωρεί ότι στο ανθρώπινο είδος υπάρχουν φυλές με σημαντικές διαφορές, σωματικές και ψυχικές. Ο Kant είναι ενάντιος στην φυλετική μίξη. Βλέποντάς την μάλιστα από την πλευρά των Λευκών, την θεωρεί επιζήμια όχι για λόγους ομορφιάς ή εμφανισιακούς, αλλά...
για ψυχικούς-πνευματικούς λόγους. Διαπιστώνει ότι οι αλλόφυλοι δεν μπορούν να αποκτήσουν την ηθική και τα ήθη των Λευκών, καθότι έχουν διαφορετικά ψυχικά γνωρίσματα εκ φύσεως.

Ταυτόχρονα ο Kant έκανε διάφορες παρατηρήσεις για τους κύριους φυλετικούς κλάδους της ανθρωπότητας:

"Η ανθρωπότητα υπάρχει στην μεγαλύτερη τελειότητά της στην Λευκή φυλή. Οι Κίτρινοι έχουν λιγότερο ταλέντο. Οι Νέγροι είναι παρακάτω.
Οι Λευκοί διαθέτουν όλη την παρόρμηση εκ φύσεως ως προς το συναίσθημα και το πάθος, όλα τα ταλέντα, όλες τις προδιαθέσεις για την τέχνη και τον πολιτισμό και μπορούν το ίδιο να υπακούουν και να εξουσιάζουν. Είναι οι μόνοι που προχωρούν πάντα προς την τελειότητα. 
Οι Αμερικάνοι [Ινδιάνοι] και οι Μαύροι δεν μπορούν να αυτοκυβερνηθούν. Χρησιμεύουν μόνο σαν σκλάβοι."

Συμπερασματικά, ο Kant θεωρεί ότι οι Λευκοί έχουν τα ευγενέστερα ψυχικά γνωρίσματα σε σχέση με τις άλλες κύριες φυλές, υιοθετεί την φυλετική ιεραρχία ως φυσική και εναντιώνεται στην φυλετική μίξη.

5 σχόλια:

  1. Ο Μανολακης τι τυπος ειναι? Νορδικος? Με διναριζουσα μυτογκα? Με κρομανοειδες μετωπο και σαγονι?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στα περισσότερα πορτραίτα του φαίνεται μόνο Νορδικός. Εδώ βλέπουμε τάση Διναρικότητας, η οποία δεν αποκλείεται να οφείλεται στα γηρατειά ή σε υπερβολή του ζωγράφου.

      Διαγραφή
  2. Φιλοσοφική ερώτηση προς άπαντες:Αν ένας λαός αλλάξει φυλετική υπόσταση(σύνθεση) αλλά παρόλα αυτά η γλώσσα και η ονομασία παραμείνει(π.χ Ουγγαρία,Βουλγαρία,δυτικότροποι Τούρκοι) τότε η στάση(/εναντίωση) έναντι αυτού του ''νεοσύστατου'' συνόλου συνιστά προδοσία;Τι νόημα θα έχει ο πατριωτισμός τότε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και γιατι πας μακρυα? Μηπως οι νεοελληνες που βλεπεις γυρω σου εχουν καμια σχεση με τους αρχαιους ελληνες? Η γλωσσα ωστοσο ειναι ως ενα βαθμο η ιδια, οπως και οι ονομασιες. Και φυσικα δεν συνιστα προδοσια η εναντιωση, αλλα φυλετικο καθηκον.

      Διαγραφή
    2. Αν το καθεστώς οδηγεί στην εξαφάνιση τους αρχικούς γηγενείς φυλετικούς τύπους, τότε εκείνοι πρέπει να του εναντιωθούν. Όμως, πιθανή εναντίωση στο ίδιο το κράτος και όχι απλά στο καθεστώς, μπορεί να οδηγήσει σε διάλυση του κράτους και υποδούλωση, γεγονός που φυλετικά ίσως είναι ακόμη πιο επιζήμιο. Το ζήτημα είναι αρκετά περίπλοκο. Αν υπάρχει γειτονικό κράτος φυλετικά συγγενές, τότε η διάλυση και απορρόφηση του κράτους από εκείνο ίσως να είναι και θεμιτή. Παράδειγμα, η πολυφυλετική Αυστροουγγαρία, που πολλοί Αυστριακοί Γερμανικής καταγωγής ήθελαν να διαλυθεί για να ενσωματωθεί ολόκληρη ή μέρος της στην ανερχόμενη τότε Πρωσία, για να αποτελέσουν ένα ενιαίο Γερμανικό κράτος.

      Μεταβολή στην φυλετική σύνθεση μιας χώρας οδηγεί σε φυγόκεντρες τάσεις, ειδικά όταν οι διάφορες φυλές είναι γεωγραφικά διαχωρισμένες και έχουν αναπτύξει στοιχεία διαφοροποίησης, όπως τοπικές διαλέκτους, τοπικά έθιμα, κτλ που να τις κάνει να ξεχωρίζουν εμφανώς από τις υπόλοιπες περιοχές. Εν γένει το ζήτημα φυλής και εθνικής συνείδησης είναι αρκετά περίπλοκο και πρέπει να λαμβάνεται υπόψη από τους πολιτικούς.

      Διαγραφή

Οι διαχειριστές του ιστολογίου δεν φέρουν καμία ευθύνη για τα σχόλια των αναγνωστών τους.