Το ανθρώπινο είδος εμφανίζει μεγάλη ποικιλομορφία. Οι άνθρωποι κατατάσσονται από τους ανθρωπολόγους σε φυλετικούς τύπους. Κάθε φυλετικός τύπος έχει τα δικά του σωματικά και ψυχικά γνωρίσματα. Κι ενώ τα σωματικά γνωρίσματα είναι εμφανή, μετρήσιμα και αδιαμφισβήτητα, στα ψυχικά γνωρίσματα υπάρχουν δυσκολίες εκτίμησης. Τελικά, ένα άτομο που ανήκει σε έναν φυλετικό τύπο, έχει και την αντίστοιχη συμπεριφορά που προδιαγράφεται από τον φυλετικό τύπο, ή όχι;
Κάθε άνθρωπος, όπως και κάθε ζωντανός οργανισμός, φέρει το γενετικό υλικό, βάσει του οποίου έχει σχηματιστεί. Στα γονίδια δεν υπάρχει διαχωρισμός μεταξύ σωματικών και ψυχικών γνωρισμάτων. Σωματικά και ψυχικά γνωρίσματα είναι αλληλένδετα στις γονιδιακές ακολουθίες και δεν νοείται διαχωρισμός. Ο άνθρωπος κάνει τη διάκριση αυτή για ευκολία στην επικοινωνία, παρότι σώμα και ψυχή είναι ένα και το αυτό στη φύση. Για παράδειγμα, ένα ον που εμφανισιακά φαίνεται σκύλος, έχει και την συμπεριφορά σκύλου. Αντιθέτως, ένα ον που έχει μορφή αλόγου, θεωρούμε αυτονόητο ότι θα έχει και συμπεριφορά αλόγου. Αυτό που ισχύει μεταξύ ειδών, ισχύει και μεταξύ φυλών. Δηλαδή ένας άνθρωπος που εμφανισιακά ανήκει στον Μεσογειακό τύπο, έχει συμπεριφορά Μεσογειακού, ενώ ένας άνθρωπος, όπως ο εικονιζόμενος, που σωματικά ανήκει στον Αλπικό τύπο, έχει και συμπεριφορά Αλπικού. Στην φύση, συμπεριφορά και εμφάνιση δεν νοούνται χωριστά.
Πρέπει όμως να εξηγήσουμε τι εννοούμε όταν μιλάμε για ψυχικά γνωρίσματα. Κάποιοι βλέποντας τις άπειρες εκφάνσεις της ανθρώπινης συμπεριφοράς γύρω τους, θεωρούν ανώφελο να την κατηγοριοποιήσουν κατά κάποιον τρόπο. Όμως έτσι...
ρίχνουν λευκή πετσέτα και αφήνουν την αλήθεια ανέγγιχτη. Τα γνωρίσματα που αναγνωρίζουμε στους φυλετικούς τύπους είναι πολύ γενικής φύσεως. Έχουν να κάνουν με την επιθετικότητα, ενεργητικότητα, εξωστρέφεια, νωθρότητα, επιφυλακτικότητα και άλλα τέτοια γενικά γνωρίσματα. Οι απόψεις δεν εξετάζονται. Μιλάμε για γενικά γνωρίσματα και όχι απόψεις. Και ούτε κατηγοριοποιούμε τα γνωρίσματα σε καλά και κακά. Όποιος έχει αντιληπτικές ικανότητες και έχει εντρυφήσει στην φυλετική ταξινόμηση, θα διακρίνει άμεσα ότι οι φυλετικοί τύποι έχουν κάποια δικά τους γενικά ψυχικά γνωρίσματα, διαφορετικά από αυτά των άλλων φυλετικών τύπων. Αποτελούν μέρος της ιδιοσυστασίας τους, όπως και τα σωματικά γνωρίσματα.
Ισχύει όμως ότι κάθε άτομο θα έχει νομοτελειακά τα γενικά ψυχικά γνωρίσματα του φυλετικού τύπου στον οποίο ανήκει εμφανισιακά; Η απάντηση βρίσκεται στην μελέτη της ανθρώπινης μεταβλητότητας. Μπορεί οι άνθρωποι να ομαδοποιούνται σε φυλές, ωστόσο κάθε άνθρωπος είναι μοναδικός. Η μεταβλητότητα μπορεί να προσδώσει νέα γνωρίσματα προς κάποια τυχαία κατεύθυνση. Επίσης, επειδή η εξέλιξη δεν σταματά ποτέ, υπάρχουν πάντοτε μικροδιαφοροποιήσεις και εντός της φυλής. Όπως έδειξε ο Δαρβίνος και ο Wallace, η μεταβλητότητα είναι μικρή και θέλει μεγάλα χρονικά διαστήματα και διαρκή επιλογή για να δώσει σημαντικά αποτελέσματα. Πράγμα που σημαίνει πως όποιος άνθρωπος ανήκει σε έναν φυλετικό τύπο εμφανισιακά, θα ανήκει και ψυχικά. Ακόμη και αν μερικές φορές συναντάμε εξαιρέσεις, π.χ. ο Αλπικός Léon Degrelle, πρέπει να έχουμε πάντα κατά νου ότι τέτοιες προσωπικότητες δεν είναι τυχαίες, αλλά η διάκρισή τους ήταν αποτέλεσμα μιας διαρκούς και επίπονης διαδικασίας επιλογής, με πολλά εμπόδια στο πέρασμά τους τα οποία κατάφεραν να ξεπεράσουν. Με αυτόν τον τρόπο βλέπουμε διάφορους αγωνιστές και φυσιογνωμίες που προκύπτουν μέσω αυστηρών διαδικασιών μερικές φορές να ανήκουν σε θεωρούμενους "μη προικισμένους" φυλετικούς τύπους. Ωστόσο, στην τυπική περίπτωση ενός τυχαίου ατόμου, είναι σχεδόν βέβαιο ότι η συμπεριφορά θα είναι η αναμενόμενη βάσει φυλετικού τύπου. Μάλιστα, όταν εξετάζουμε πλήθη, τότε οι εξαιρέσεις παραμερίζουν μπροστά στην γενική εικόνα και πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη μόνο τα τυπικά ψυχικά γνωρίσματα του κάθε τύπου.
Είναι κάποιοι οι οποίοι νομίζουν ότι μπορεί κάποιος να είναι π.χ. Αλπικός, αλλά να εμφανίζει συμπεριφορά Μεσογειακού. Άλλοι ισχυρίζονται τα ίδια για έναν λαό που έχει αλλάξει η φυλετική του σύνθεση δραματικά, ότι διατηρεί τα ψυχικά γνωρίσματα κάποιων διάσημων προγόνων. Αυτά είναι τελείως ψευδή και αποτελούν ευχολόγια. Ένας λαός έχει τα ψυχικά γνωρίσματα της φυλής στην οποία ανήκει σήμερα και όχι αυτής που ανήκε στο παρελθόν. Η πνευματική κληρονομιά μπορεί να εμπνεύσει ή να δώσει έναυσμα για πνευματική και καλλιτεχνική δημιουργία, αλλά τα ψυχικά γνωρίσματα του σημερινού λαού θα είναι αυτά της φυλής στην οποία ανήκει σήμερα. Δεν πρέπει να ζούμε με ψευδαισθήσεις. Αν θέλεις να αλλάξουν τα γενικά ψυχικά γνωρίσματα του λαού, πρέπει να αλλάξει η φυλετική σύνθεση. Όλα τα άλλα είναι ημίμετρα που σε λίγες δεκαετίες θα καταρρεύσουν.
Τα τελικά συμπεράσματα είναι τα εξής. Σωματικά και ψυχικά γνωρίσματα αποτελούν μια αδιαίρετη ολότητα στη φύση. Κάθε άτομο που ανήκει σε έναν φυλετικό τύπο εμφανισιακά, θα έχει και τα αντίστοιχα ψυχικά γνωρίσματα. Εξαιρέσεις υπάρχουν, αλλά είναι σπάνιες και τις βρίσκουμε μετά από αυστηρή επιλογή. Από την άλλη, όταν εξετάζουμε λαούς, κυριαρχεί η μέση συμπεριφορά του φυλετικού τύπου, οπότε μπορούμε να τους εξετάζουμε βάσει της φυλετικής τους σύνθεσης.
Κάθε άνθρωπος, όπως και κάθε ζωντανός οργανισμός, φέρει το γενετικό υλικό, βάσει του οποίου έχει σχηματιστεί. Στα γονίδια δεν υπάρχει διαχωρισμός μεταξύ σωματικών και ψυχικών γνωρισμάτων. Σωματικά και ψυχικά γνωρίσματα είναι αλληλένδετα στις γονιδιακές ακολουθίες και δεν νοείται διαχωρισμός. Ο άνθρωπος κάνει τη διάκριση αυτή για ευκολία στην επικοινωνία, παρότι σώμα και ψυχή είναι ένα και το αυτό στη φύση. Για παράδειγμα, ένα ον που εμφανισιακά φαίνεται σκύλος, έχει και την συμπεριφορά σκύλου. Αντιθέτως, ένα ον που έχει μορφή αλόγου, θεωρούμε αυτονόητο ότι θα έχει και συμπεριφορά αλόγου. Αυτό που ισχύει μεταξύ ειδών, ισχύει και μεταξύ φυλών. Δηλαδή ένας άνθρωπος που εμφανισιακά ανήκει στον Μεσογειακό τύπο, έχει συμπεριφορά Μεσογειακού, ενώ ένας άνθρωπος, όπως ο εικονιζόμενος, που σωματικά ανήκει στον Αλπικό τύπο, έχει και συμπεριφορά Αλπικού. Στην φύση, συμπεριφορά και εμφάνιση δεν νοούνται χωριστά.
Πρέπει όμως να εξηγήσουμε τι εννοούμε όταν μιλάμε για ψυχικά γνωρίσματα. Κάποιοι βλέποντας τις άπειρες εκφάνσεις της ανθρώπινης συμπεριφοράς γύρω τους, θεωρούν ανώφελο να την κατηγοριοποιήσουν κατά κάποιον τρόπο. Όμως έτσι...
ρίχνουν λευκή πετσέτα και αφήνουν την αλήθεια ανέγγιχτη. Τα γνωρίσματα που αναγνωρίζουμε στους φυλετικούς τύπους είναι πολύ γενικής φύσεως. Έχουν να κάνουν με την επιθετικότητα, ενεργητικότητα, εξωστρέφεια, νωθρότητα, επιφυλακτικότητα και άλλα τέτοια γενικά γνωρίσματα. Οι απόψεις δεν εξετάζονται. Μιλάμε για γενικά γνωρίσματα και όχι απόψεις. Και ούτε κατηγοριοποιούμε τα γνωρίσματα σε καλά και κακά. Όποιος έχει αντιληπτικές ικανότητες και έχει εντρυφήσει στην φυλετική ταξινόμηση, θα διακρίνει άμεσα ότι οι φυλετικοί τύποι έχουν κάποια δικά τους γενικά ψυχικά γνωρίσματα, διαφορετικά από αυτά των άλλων φυλετικών τύπων. Αποτελούν μέρος της ιδιοσυστασίας τους, όπως και τα σωματικά γνωρίσματα.
Ισχύει όμως ότι κάθε άτομο θα έχει νομοτελειακά τα γενικά ψυχικά γνωρίσματα του φυλετικού τύπου στον οποίο ανήκει εμφανισιακά; Η απάντηση βρίσκεται στην μελέτη της ανθρώπινης μεταβλητότητας. Μπορεί οι άνθρωποι να ομαδοποιούνται σε φυλές, ωστόσο κάθε άνθρωπος είναι μοναδικός. Η μεταβλητότητα μπορεί να προσδώσει νέα γνωρίσματα προς κάποια τυχαία κατεύθυνση. Επίσης, επειδή η εξέλιξη δεν σταματά ποτέ, υπάρχουν πάντοτε μικροδιαφοροποιήσεις και εντός της φυλής. Όπως έδειξε ο Δαρβίνος και ο Wallace, η μεταβλητότητα είναι μικρή και θέλει μεγάλα χρονικά διαστήματα και διαρκή επιλογή για να δώσει σημαντικά αποτελέσματα. Πράγμα που σημαίνει πως όποιος άνθρωπος ανήκει σε έναν φυλετικό τύπο εμφανισιακά, θα ανήκει και ψυχικά. Ακόμη και αν μερικές φορές συναντάμε εξαιρέσεις, π.χ. ο Αλπικός Léon Degrelle, πρέπει να έχουμε πάντα κατά νου ότι τέτοιες προσωπικότητες δεν είναι τυχαίες, αλλά η διάκρισή τους ήταν αποτέλεσμα μιας διαρκούς και επίπονης διαδικασίας επιλογής, με πολλά εμπόδια στο πέρασμά τους τα οποία κατάφεραν να ξεπεράσουν. Με αυτόν τον τρόπο βλέπουμε διάφορους αγωνιστές και φυσιογνωμίες που προκύπτουν μέσω αυστηρών διαδικασιών μερικές φορές να ανήκουν σε θεωρούμενους "μη προικισμένους" φυλετικούς τύπους. Ωστόσο, στην τυπική περίπτωση ενός τυχαίου ατόμου, είναι σχεδόν βέβαιο ότι η συμπεριφορά θα είναι η αναμενόμενη βάσει φυλετικού τύπου. Μάλιστα, όταν εξετάζουμε πλήθη, τότε οι εξαιρέσεις παραμερίζουν μπροστά στην γενική εικόνα και πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη μόνο τα τυπικά ψυχικά γνωρίσματα του κάθε τύπου.
Είναι κάποιοι οι οποίοι νομίζουν ότι μπορεί κάποιος να είναι π.χ. Αλπικός, αλλά να εμφανίζει συμπεριφορά Μεσογειακού. Άλλοι ισχυρίζονται τα ίδια για έναν λαό που έχει αλλάξει η φυλετική του σύνθεση δραματικά, ότι διατηρεί τα ψυχικά γνωρίσματα κάποιων διάσημων προγόνων. Αυτά είναι τελείως ψευδή και αποτελούν ευχολόγια. Ένας λαός έχει τα ψυχικά γνωρίσματα της φυλής στην οποία ανήκει σήμερα και όχι αυτής που ανήκε στο παρελθόν. Η πνευματική κληρονομιά μπορεί να εμπνεύσει ή να δώσει έναυσμα για πνευματική και καλλιτεχνική δημιουργία, αλλά τα ψυχικά γνωρίσματα του σημερινού λαού θα είναι αυτά της φυλής στην οποία ανήκει σήμερα. Δεν πρέπει να ζούμε με ψευδαισθήσεις. Αν θέλεις να αλλάξουν τα γενικά ψυχικά γνωρίσματα του λαού, πρέπει να αλλάξει η φυλετική σύνθεση. Όλα τα άλλα είναι ημίμετρα που σε λίγες δεκαετίες θα καταρρεύσουν.
Τα τελικά συμπεράσματα είναι τα εξής. Σωματικά και ψυχικά γνωρίσματα αποτελούν μια αδιαίρετη ολότητα στη φύση. Κάθε άτομο που ανήκει σε έναν φυλετικό τύπο εμφανισιακά, θα έχει και τα αντίστοιχα ψυχικά γνωρίσματα. Εξαιρέσεις υπάρχουν, αλλά είναι σπάνιες και τις βρίσκουμε μετά από αυστηρή επιλογή. Από την άλλη, όταν εξετάζουμε λαούς, κυριαρχεί η μέση συμπεριφορά του φυλετικού τύπου, οπότε μπορούμε να τους εξετάζουμε βάσει της φυλετικής τους σύνθεσης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Οι διαχειριστές του ιστολογίου δεν φέρουν καμία ευθύνη για τα σχόλια των αναγνωστών τους.