Το παρακάτω άρθρο αποτελεί μια περίληψη του εναρκτήριου μαθήματος ανθρωπολογίας του Lapouge στο πανεπιστήμιο του Montpellier στη Γαλλία το 1886-87. Το θέμα της διάλεξης είναι η σημασία της ανθρωπολογίας στην πολιτική επιστήμη.
Η πρώτη ταξινόμηση ανθρώπων σε φυλές έγινε ήδη από την αρχαιότητα, από τον Αριστοτέλη και τους Αιγυπτίους. Στη σύγχρονη εποχή το μεγάλο άλμα ήλθε με την εύρεση της εξέλιξης και των νόμων της κληρονομικότητας. Χωρίς τον Δαρβίνο θα ήταν αδύνατο να μελετήσουμε συστηματικά τις ανθρώπινες φυλές. H θεωρία της εξέλιξης ανέτρεψε κάθε κατεστημένη έννοια στην ηθική, τη θεολογία, την φιλοσοφία και την πολιτική. Η ανθρωπολογία εισβάλει σε πολλούς τομείς της επιστήμης και διαδίδεται σε όλα τα πανεπιστήμια του πλανήτη -ο Lapouge μιλά για το 1886- αλλάζοντας τα πάντα στις κοινωνικές επιστήμες.
Η ανθρωπολογία είναι μια ολιστική επιστήμη που μελετά την επίδραση της ανθρώπινης συμπεριφοράς σε κάθε τομέα της ανθρώπινης δραστηριότητας. Ένας ανθρωπολόγος πρέπει να έχει γνώσεις από κάθε κλάδο των θεωρητικών επιστημών. Η φυλή καθορίζει την ηθική της κοινωνίας, με μεγάλες διαφορές μεταξύ των φυλών. Από την άλλη η ανθρωπολογία έχει αφαιρέσει κάθε μεταφυσικό θεμέλιο στις θρησκείες ως προς τον ανθρώπινο βίο, μελετώντας τον επιστημονικά στο εργαστήριο.
Η ανθρωπολογία όμως έχει αλλάξει και την πολιτική επιστήμη. Η έννοια της ισότητας των ανθρώπων κατερρίφθη, ενώ η μίξη των φυλών...
οδηγεί σε έλλειψη πνευματικής και ηθικής συνοχής. Ο πόλεμος δεν είναι το βίτσιο κάποιων ηγετών, αλλά η κατ'εξοχήν εκδήλωση του αγώνα μεταξύ των φυλών, εκ των οποίων οι ισχυρότερες, δραστήριες και πολεμικές, επιβάλλονται επί των ασθενέστερων και φιλειρηνικών. Η ισχύς υπερισχύει της έννοιας του "δικαίου". Επίσης, οι σύγχρονες κοινωνίες σπαταλούν πόρους για να συντηρούν τους φυλετικά κατώτερους, προβαίνοντας έτσι σε μια φυλετική υποβάθμιση. Η κληρονομικότητα έχει τεράστιο βάρος, αφού οι πρόγονοι καθορίζουν τις μελλοντικές γενιές. Και βέβαια η ανισότητα μεταξύ των ανθρώπων υπάρχει εκ γεννετής, πόσο μάλλον αν προστεθεί και η επίδραση του περιβάλλοντος. Η ανισότητα υπάρχει μεταξύ φυλών, μεταξύ οικογενειών, μεταξύ ατόμων. Λίγοι άριστοι είναι αυτοί που οδηγούν τις επιστήμες και τις τέχνες στην πρόοδο, με τους περισσότερους να προορίζονται για ρόλο κομπάρσου.
Οι διαφορές μεταξύ των φυλών είναι εμφανείς. Οι αφρικανικές φυλές βρίσκονται εδώ και επτά χιλιάδες χρόνια σε διαρκή επαφή με τον πολιτισμό, αλλά δεν μπορούν να ανέλθουν στο επίπεδο των Ευρωπαίων, παρά μόνο κάποια μεμονωμένα άτομα. Σε καμία περίιπτωση δεν θα μπορούσαμε να τους θεωρήσουμε το ίδιο με μας -που να'ξερες Lapouge ότι 130 χρόνια μετά θα μας ανάγκαζαν να θεωρούμαστε το ίδιο με τους νέγρους!
Πολλές ανισότητες εμφανίζονται και εντός ενός λαού. Ειδικά αν ληφθεί υπόψη ότι τα περισσότερα κράτη αποτελούνται από λίγους ή περισσότερους φυλετικούς τύπους, που διαθέτουν διαφορετικά γνωρίσματα. Ο Lapouge ισχυρίζεται ότι στη Γαλλία το Μεσογειακό στοιχείο έδωσε τους καλλιτέχνες και τους ποιητές, το Αλπικό στοιχείο τους αγρότες, μικροεμπόρους και μικροαστούς, που είναι συνετοί, εργατικοί και λιτοί. Οι Νορδικοί είναι το δραστήριο στοιχείο που έπαιξε σημαντικό ρόλο πολιτικά. Η διαφοροποίηση είναι απαραίτητη σε κάθε κοινωνικό οργανισμό. Μάλιστα η κληρονομική φυλετική διαφοροποίηση, με ένα σύστημα που τείνει προς τις κάστες, είναι ένα βήμα προς την τελειοποίηση. Κανείς δεν θα θέλαμε να ξέρει να κάνει τα πάντα, γιατί θα τα έκανε μέτρια. Αντίστοιχα, σε όλους τους έμβιους οργανισμούς υπάρχουν κύτταρα που είναι εξειδικευμένα σε συγκεκριμένη λειτουργία, ενώ ο οργανισμός θα κατέρρεε αν όλα τα κύτταρα ήταν ίδια.
Η ανθρωπολογία, δηλαδή η επιστήμη, απορρίπτει τις χριστιανικές και δημοκρατικές αρχές. Οι συνέπειες της εφαρμοσμένης βιολογίας στις κοινωνικές και πολιτικές επιστήμες είναι σκληρές και αμετάβλητες.
Με τις αλήθειες που δίδασκε, είναι λογικό που οι τοποτηρητές του σιωνισμού σταμάτησαν τις διαλέξεις και άσκησαν απίστευτες διώξεις στον Lapouge.
Η πρώτη ταξινόμηση ανθρώπων σε φυλές έγινε ήδη από την αρχαιότητα, από τον Αριστοτέλη και τους Αιγυπτίους. Στη σύγχρονη εποχή το μεγάλο άλμα ήλθε με την εύρεση της εξέλιξης και των νόμων της κληρονομικότητας. Χωρίς τον Δαρβίνο θα ήταν αδύνατο να μελετήσουμε συστηματικά τις ανθρώπινες φυλές. H θεωρία της εξέλιξης ανέτρεψε κάθε κατεστημένη έννοια στην ηθική, τη θεολογία, την φιλοσοφία και την πολιτική. Η ανθρωπολογία εισβάλει σε πολλούς τομείς της επιστήμης και διαδίδεται σε όλα τα πανεπιστήμια του πλανήτη -ο Lapouge μιλά για το 1886- αλλάζοντας τα πάντα στις κοινωνικές επιστήμες.
Η ανθρωπολογία είναι μια ολιστική επιστήμη που μελετά την επίδραση της ανθρώπινης συμπεριφοράς σε κάθε τομέα της ανθρώπινης δραστηριότητας. Ένας ανθρωπολόγος πρέπει να έχει γνώσεις από κάθε κλάδο των θεωρητικών επιστημών. Η φυλή καθορίζει την ηθική της κοινωνίας, με μεγάλες διαφορές μεταξύ των φυλών. Από την άλλη η ανθρωπολογία έχει αφαιρέσει κάθε μεταφυσικό θεμέλιο στις θρησκείες ως προς τον ανθρώπινο βίο, μελετώντας τον επιστημονικά στο εργαστήριο.
Η ανθρωπολογία όμως έχει αλλάξει και την πολιτική επιστήμη. Η έννοια της ισότητας των ανθρώπων κατερρίφθη, ενώ η μίξη των φυλών...
οδηγεί σε έλλειψη πνευματικής και ηθικής συνοχής. Ο πόλεμος δεν είναι το βίτσιο κάποιων ηγετών, αλλά η κατ'εξοχήν εκδήλωση του αγώνα μεταξύ των φυλών, εκ των οποίων οι ισχυρότερες, δραστήριες και πολεμικές, επιβάλλονται επί των ασθενέστερων και φιλειρηνικών. Η ισχύς υπερισχύει της έννοιας του "δικαίου". Επίσης, οι σύγχρονες κοινωνίες σπαταλούν πόρους για να συντηρούν τους φυλετικά κατώτερους, προβαίνοντας έτσι σε μια φυλετική υποβάθμιση. Η κληρονομικότητα έχει τεράστιο βάρος, αφού οι πρόγονοι καθορίζουν τις μελλοντικές γενιές. Και βέβαια η ανισότητα μεταξύ των ανθρώπων υπάρχει εκ γεννετής, πόσο μάλλον αν προστεθεί και η επίδραση του περιβάλλοντος. Η ανισότητα υπάρχει μεταξύ φυλών, μεταξύ οικογενειών, μεταξύ ατόμων. Λίγοι άριστοι είναι αυτοί που οδηγούν τις επιστήμες και τις τέχνες στην πρόοδο, με τους περισσότερους να προορίζονται για ρόλο κομπάρσου.
Οι διαφορές μεταξύ των φυλών είναι εμφανείς. Οι αφρικανικές φυλές βρίσκονται εδώ και επτά χιλιάδες χρόνια σε διαρκή επαφή με τον πολιτισμό, αλλά δεν μπορούν να ανέλθουν στο επίπεδο των Ευρωπαίων, παρά μόνο κάποια μεμονωμένα άτομα. Σε καμία περίιπτωση δεν θα μπορούσαμε να τους θεωρήσουμε το ίδιο με μας -που να'ξερες Lapouge ότι 130 χρόνια μετά θα μας ανάγκαζαν να θεωρούμαστε το ίδιο με τους νέγρους!
Πολλές ανισότητες εμφανίζονται και εντός ενός λαού. Ειδικά αν ληφθεί υπόψη ότι τα περισσότερα κράτη αποτελούνται από λίγους ή περισσότερους φυλετικούς τύπους, που διαθέτουν διαφορετικά γνωρίσματα. Ο Lapouge ισχυρίζεται ότι στη Γαλλία το Μεσογειακό στοιχείο έδωσε τους καλλιτέχνες και τους ποιητές, το Αλπικό στοιχείο τους αγρότες, μικροεμπόρους και μικροαστούς, που είναι συνετοί, εργατικοί και λιτοί. Οι Νορδικοί είναι το δραστήριο στοιχείο που έπαιξε σημαντικό ρόλο πολιτικά. Η διαφοροποίηση είναι απαραίτητη σε κάθε κοινωνικό οργανισμό. Μάλιστα η κληρονομική φυλετική διαφοροποίηση, με ένα σύστημα που τείνει προς τις κάστες, είναι ένα βήμα προς την τελειοποίηση. Κανείς δεν θα θέλαμε να ξέρει να κάνει τα πάντα, γιατί θα τα έκανε μέτρια. Αντίστοιχα, σε όλους τους έμβιους οργανισμούς υπάρχουν κύτταρα που είναι εξειδικευμένα σε συγκεκριμένη λειτουργία, ενώ ο οργανισμός θα κατέρρεε αν όλα τα κύτταρα ήταν ίδια.
Η ανθρωπολογία, δηλαδή η επιστήμη, απορρίπτει τις χριστιανικές και δημοκρατικές αρχές. Οι συνέπειες της εφαρμοσμένης βιολογίας στις κοινωνικές και πολιτικές επιστήμες είναι σκληρές και αμετάβλητες.
Με τις αλήθειες που δίδασκε, είναι λογικό που οι τοποτηρητές του σιωνισμού σταμάτησαν τις διαλέξεις και άσκησαν απίστευτες διώξεις στον Lapouge.
Τελικα σαν τον Coon κατελειξε και αυτος.
ΑπάντησηΔιαγραφή