Κυριακή 5 Ιανουαρίου 2014

Ο Ίων Δραγούμης για τη χρησιμότητα του κράτους

"Το κράτος χρησιμεύει διά την αυτοσυντηρησίαν της φυλής, που είναι απείρως πολυτιμοτέρα από την απλήν αυτοσυντηρησίαν του κράτους. Διότι τα κράτη δεν δημιουργούν τίποτε, μόνον συντηρούν και υποβοηθούν, τα έθνη όμως δημιουργούν πολιτισμούς."

4 σχόλια:

  1. Μεγας ο Ιων. Περιεγραψε επισης θεωρω καλυτερα απο τον καθ ενα το φυλετικο ζητημα της ελλαδος που μιλησε για ανακατωμα διαφορων αιματων

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο Εθνικοσοσιαλισμός εδράζεται στην Πλατωνική θεώρηση της ταξικής πολιτείας με ποιοτικά κριτήρια (Φιλόσοφοι-Βασιλείς,Φύλακες-Επίκουροι,Παραγωγοί-Χειρώνακτες),δηλαδή στην αριστοκρατικότητα ως προς την καταγωγή-αρετή,στην ευγονική(Λακωνία και αλλού),στην κλειστή φυλετική κοινωνία ττης Πόλης - Κράτους όπου υπήρχαν πολίτες,υπήκοοι και ξένοι,στην θεώρηση του Αριστοτέλη και άλλων ότι στην Πόλη κάποια είναι δημόσια και κάποια είναι ιδιωτικά,στην ιδέα αναφοράς της αυτάρκειας που ενυπάρχει στην αρχαία πολιτική πρακτική και φιλοσοφία κτλ.Δες επίσης το βιβλίο του Τσιρίμπα "Οι πρωτοπόροι της εθνοκοινωνικής αγωγής και την "Ρίζα" του Δενδρινού.Οι Έλληνες άρχισαν,οι Γερμανοί συνέχισαν και εμπλούτισαν.Μου θυμίζεις τις μπροσούρες του ΕΝΕΚ την δεκαετία του 1980 με την διάσταση ανάμεσα σε Εθνικοσοσιαλισμό και Εθνικισμό.Ο Δραγούμης αναφέρει ρητά ότι επιδιώκει την ένωση Εθνικισμού και Σοσιαλισμού,μιλά για αναδιανομή του πλούτου στο πολιτικό του πρόγραμμα(αναδασμός γής,κατάτμηση μεγάλης έγγειας ιδιοκτησίας κτλ),σαγηνεύεται από την Συνδικαλιστική Δράση μελετώντας τα επαγγελματικά σωματεία φτάνοντας στο ακρότατο σημείο να διαβάζει Κροπότκιν και Μπακούνιν.Άρα να μην τον κατατάσσουμε στα στενά όρια του Εθνικισμού.Στο "Όσοι Ζωντανοί " αναφέρει ότι η κληρονομικότητα κυβερνά την Φυλή και η Ιστορική Μνήμη την συνέχει.Αυτά γράφονται την δεκαετία του '10 πολύ νωρίτερα από την συγγραφή του "Αγών μου" του μεγάλου μαχητή της Ιδέας Α.Χίτλερ.Συνεπώς αποτελεί προπομπό της Ιδέας, πόσω μάλλον όταν δεν πρόλαβε να εξελίξει την Ιδεολογία του.Ο κοινοτισμός του δεν αναιρεί την ύπαρξη του Κρατικής Οργάνωσης, αρκεί αυτή να συνεπικουρεί την ανάπτυξη της Φυλής.Από την στιγμή που υφίσταται Κράτος,δεν υπάρχει απόλυτα ελεύθερη ανάπτυξη της Φυλής.Μολονότι δεν συμφωνούμε σε όλες τις πολιτικές επιλογές του(π.χ συνομοσπονδία),αυτός και ο Πέτρος Βλαστός έθεσαν τις βάσεις ώστε άλλοι να ακολουθήσουν αργότερα.Πάντως τα "αίματα" που αναφέρεις τα θεωρούσε κάτι σαν αναγκαίο κακό και ανέμενε την νέα φυλή που θα δημιουργούνταν με την εξισορρόπηση των "αιμάτων".Στην Γερμανία, στα SS μόνο οι Βαλτικοί και οι μεικτοί τύποι με κυρίαρχα Αλπικά στοιχεία δεν μπορούσαν να υπαχθούν.Δες το "Φυλετικές Θεωρίες" του Γιώργου Κυβέλου.Άρα δεν υπήρχε αυστηρή περιχαράκωση.Ο Δραγούμης πάλι αναρωτιέται γιατί αρέσκεται στην Δυτική μουσική ή γιατί θέλγεται από τις Ρωσίδες γυναίκες έχοντας επίγνωση ότι ανήκει στην οικογένεια της Λευκής Φυλής,δείγμα ότι ξεπερνούσε η σκέψη του τα εθνικά όρια.

      Εθνικοσυνδικαλιστής

      Διαγραφή
    2. εθνικοσυνδικαλιστή, και βέβαια στον Πλάτωνα και γενικότερα στην αρχαιοελληνική σκέψη θα βρεις στοιχεία που αργότερα ενσωματώθηκαν σε νεότερες ιδεολογίες και θεωρίες. Το να λέμε ότι η πλατωνική πολιτεία αποτελεί το χιλιόχρονο ραϊχ του Χίτλερ νομίζω ότι δεν ευσταθεί. Στην πολιτεία υπάρχει ως ιδέα η ευγονική, ο Πλάτων όμως δεν μίλησε για αρία φυλή. Ήθελε να σχηματίσει τις τάξεις πάνω σε έναν βιολογικό διαχωρισμό, όχι όμως στην βάση φυλών αλλά των πολιτών της πολιτείας του. Τέλος πάντων τα βιβλία που αναφέρεις τα έχω διαβάσει, καλά είναι. Ο Δραγούμης φυσικά ως εθνικιστής ήταν και σοσιαλιστής. υπο την έννοια του κοινωνισμού.όχι του μπολσεβικισμού. Ίσως αν ζούσε να γίνονταν ηγέτης ενός ελληνικού εθνικοσοσιαλισμού, ο οποίος όμως ποτέ δεν υπήρξε. ΠΜ

      Διαγραφή
  2. Μεσογειακός με εμφανή Διναρική επίδραση ο εικονιζόμενος.
    Άξια προσοχής τα συγγραφικά έργα του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Οι διαχειριστές του ιστολογίου δεν φέρουν καμία ευθύνη για τα σχόλια των αναγνωστών τους.