Τετάρτη 22 Ιανουαρίου 2014

Ανθρωπολογία των Ελλήνων - Μακεδονία


Οι M. Hasluck και G. Morant το 1929 δημοσίευσαν στο περιοδικό Biometrika την μελέτη "Measurements of Macedonian Men", που περιλαμβάνει ανθρωπολογικές μετρήσεις από τους κατοίκους της Μακεδονίας. Οι μετρήσεις έγιναν το 1921-23, πράγμα που σημαίνει ότι δεν είχε γίνει η ανταλλαγή πληθυσμών ακόμη.

Μελετήθηκαν σε έξι διαφορετικές ομάδες ανθρώπων: Έλληνες, Βλάχους, χριστιανούς Βούλγαρους, μουσουλμάνους Βούλγαρους, Τούρκοι, Ελληνόφωνοι εξισλαμισμένοι. Γίνεται μαι σύντομη αναφορά στην ιστορία της Μακεδονίας και στις όποιες μετακινήσεις πληθυσμών σε αυτή. Οι μετρήσεις έγιναν σε χωριά της Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας. Η κυριότερη σειρά μετρήσεων είναι αυτή του κεφαλικού δείκτη, στην τρίτη από το τέλος σειρά του παρακάτω πίνακα:...




Από τον παραπάνω πίνακα προκύπτει ότι όλες οι πληθυσμιακές ομάδες της Μακεδονίας είναι κατά μέσο όρο βραχυκέφαλες, με εξαίρεση τους μουσουλμάνους Βούλγαρους. Όσο μικραίνει ο μέσος όρος του κεφαλικού δείκτη, τόσο αυξάνουν οι δολιχοκέφαλοι.

Η μύτη είναι κυρίως ίσια σε ποσοστό άνω του 80%, εκτός από τους χριστιανούς Βούλγαρους, όπου η κοίλη μύτη είναι πολύ συχνή, ως κριτήριο έντονης Βαλτικής-Αλπικής επίδρασης. Οι Έλληνες έχουν 30-45% λεπτή σωματοδομή και είναι κατά 85-95% μελαχρινοί και έχουν κατά 70-80% σκούρα μάτια.

Ακολουθούν πολλοί πίνακες με συγκριτικά στοιχεία μεταξύ των έξι ομάδων. Στο τέλος βγαίνουν κάποιες συσχετίσεις, αλλά μόνο βάσει στατιστικής και όχι βάσει φυλής. Γενικά οι πληθυσμοί έχουν αρκετές ομοιότητες. Οι βραχυκέφαλοι κυριαρχούν, με τους Βλάχους και Βούλγαρους να έχουν τους περισσότερους δολιχοκέφαλους. Με την ανταλλαγή των πληθυσμών είναι άγνωστο αν έγιναν σημαντικές διαφοροποιήσεις, καθώς ναι μεν έφυγαν βραχυκέφαλοι, αλλά ήρθαν και βραχυκέφαλοι.

Οι πληθυσμοί της Μακεδονίας μοιάζουν αρκετά μεταξύ τους. Φαίνεται ότι είναι κυρίως Αλπικοί, με πολλούς Αρμενοειδείς, λίγους Μεσογειακούς και ακόμα λιγότερους Βαλτικούς. Οι ιστορικές αναφορές για τη Mακεδονία δίνουν αφορμές σε κάθε λογής κρατικοδίαιτους αριστεροδεξιούς να κάνουν ανθελληνική προπαγάνδα. Οι ντόπιοι Μεσογειακοί αλλά και Αλπικοί της Μακεδονίας λογίζονται από τα αρχαία χρόνια ως Έλληνες. Οι Αρμενοειδείς και οι Βαλτικοί ήρθαν από ανατολικά και βόρεια αντίστοιχα. Ενδιαφέρον θα είχε οι αναγνώστες που έχουν βρεθεί σε βόρεια και νότια Ελλάδα πολλάκις, αν έχουν διαπιστώσει φυλετική διαφοροποίηση βορρά και νότου.

Οι δολιχοκέφαλοι Μεσογειακοί είναι οι κατ'εξοχήν Έλληνες και αν και μειοψηφία στη Μακεδονία, η συγγραφέας τους θεωρεί ως αντιπροσωπευτικούς των Ελλήνων και για τους Έλληνες παραθέτει την εικόνα ενός Μεσογειακού φυλετικά από την Κοζάνη, που δίνεται πάνω. Ακολουθούν μερικές φωτογραφίες από άλλες πληθυσμιακές ομάδες:

Τούρκος, Τουρανικού τύπου


Βούλγαρος, Αλπικού τύπου


Βλάχος, δολιχοκέφαλος Μεσογειακός-Διναρικός


10 σχόλια:

  1. Φυλετικη διαφορα μεταξυ Βορρα και Νοτου δεν διαπιστωσα,με την εξαιρεση ποντιων,κρητικων και κυπριων που φαινεται πως παρουσιαζουν ξεχωρα,σχεδον εθνικα,χαρακτηριστηκα απο το λοιπο Εθνος. Να γινει η διακριση πως οι Βλαχοι της Μακεδονιας με τους λοιπους Ελληνες δεν παρουσιαζουν μορφολογικη διαφοροποιηση,ενω οι βλαχοι δεν ξεχωρισαν τον εαυτο τους απο το Ελληνικο Εθνος. Γνωμη μου ειναι πως οι Ελληνες της Μακεδονιας ειναι στον κλασσικο μεσογειακο τυπο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αν και η Τουρανική πρόσμιξη στον Τούρκο είναι εμφανής αλλά όχι κυρίαρχη θα έλεγα και πάλι απ'τα συγκεκριμένα δείγματα ο μόνος λευκός-ευρωπαίος εντοπίζεται στο πρόσωπο του Βλάχου! Πραγματικά το φυλετικό δείγμα αυτό θα μπορούσε να συναντηθεί απ'άκρη σ'άκρη της Ελλάδος αποδεικνύοντας την άρρηκτη συγγένεια και γενετική συνοχή απ'την αρχαιότητα σημαντικού τμήματος των όντως (μειοψηφούντων όμως δε;) Ελλήνων. Ο Βλάχος θα μπορούσε να ήταν και Επτανήσιος, κάτοικος του Αιγαίου πελάγους, της Κρήτης, της Πελοππονήσου, Στερεάς Ελλάδας και Μακεδονίας, Αρβανίτης, Σαρακατσάνος καθιστώντας την εικόνα του εργαλείο ρίψης όλων των σκουπιδοεπιχειρημάτων στο κάλαθο των ΑΧΡΗΣΤΩΝ για τη δηθεν μικρότερη καθαρότητα (έστω του μειοψηφούντος μάλλον) των Αιγιακών Ελληνο-πελασγικών πλυθησμών απ'τους απανταχού τουρκομογγόλους γείτονες μας!!! Όχι δείτε πως είναι αυτοί μιλάμε που μας κοντράρουν και φυλετικά και μας αποκαλούν γύφτους-νέγρους και άλλα τόσα, που είναι ΟΛΟΙ σχεδόν μογγολοαρμενοειδείς πέραν απο κάποιες λιγοστές περιπτώσεις γηγενών-απορροφημένων ελληνικών πληθυσμών της Αλβανίας-Σκοπίων-Βουλγαρίας! Ποιος είναι ο γυφτο-νέγρος, ο λευκός Έλλην αιγαίος μεσογειακο-διναρικός Βλάχος ή ο Μπουλγκάρ, ο Τούρκ, ο Γυφτο-αβαρο-ταταρο-πετσενεγκο-αλβανο-μπουλγκάρ Σκοπιανός (Μακεδόνας!!!) και ο Αβάρ-Αλβανός με τη κλασσική Αζερική φυσιογνωμία;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οι Αλβανοί δεν προέρχονται από τον Καύκασο. Οι Αλβανοί της Ιλλυρίας δεν έχουν ΟΥΔΕΜΙΑ σχέση με τους Αλβανούς του Καυκάσου. Πρόκειται για δύο διαφορετικούς λαούς, με διαφορετική φυλετική καταγωγή και γλώσσα.

      Σύμφωνα με την παράδοση, την οποία διασώζουν οι Διονύσιος ο Αλικαρνασσεύς και Ιουστίνος, η παρακαυκάσια Αλβανία είναι δημιούργημα των Αλβανών, κατοίκων της ιταλικής πόλεως Άλβα, οι οποίοι μετανάστευσαν με αρχηγό τον Ηρακλή. Οι επίμαχες λοιπόν λέξεις σχετίζονται με την ελληνική γλώσσα καθώς και με τη λατινική, συνάμα δε με τον απώτερο Ελληνισμό, αφού η ίδρυση της απόμακρης Αλβανίας του Καυκάσου ανάγεται στον κύκλο των άθλων του Ηρακλή (Μεγάλη Ελληνική Εγκυκλοπαίδεια, 1927, τ. 3ος, 403γ-406β).

      Λαοί με το όνομα Αλβανία υπήρχαν στην Κρήτη, στην Ιταλία και σε άλλα μέρη της Ευρώπης. Σύμφωνα λοιπόν με τις αρχαίες ελληνικές παραδόσεις οι Αλβανοί του Καυκάσου ήταν μετανάστες από τους Αλβανούς του Λατίου, τους οποίους οδήγησε εκεί ο Ηρακλής, όπως υποστηρίζουν οι Κουπιτώρης, Θωμόπουλος και άλλοι (αν και ορισμένοι από αυτούς επιμένουν να ομιλούν περί ελληνικής καταγωγής των Αλβανών λόγω ομοιότητας πολλών αλβανικών λέξεων με αρχαίες ελληνικές και λόγω της Πελασγικής και άρα ελληνικής όπως λένε καταγωγής των Ιλλυριών).

      Για τους Αλβανούς του Λατίου (οι οποίοι αποίκησαν τον Καύκασο και όχι το αντίθετο) αναφέρεται ο Διόδωρος Σικελιώτης, στο Βιβλίο 8, κεφ. 25, όπου αναφέρεται σε παλαιό πόλεμο Ρωμαίων-Αλβανών επί βασιλείας στην Ρώμη του Οστιλίου Τύλλου, ενώ στον ίδιο πόλεμο αναφέρεται ο Πολύαινος στα Στρατηγήματα, Βιβλίο 8, κεφ. 5.

      Σύμφωνα επίσης με τον Τάκιτο, Πελασγοί από την Θεσσαλία μετανάστευσαν στον Καύκασο μετά που εκστράτευσαν με τον Ιάσονα στους Κόλχους και την Ιβηρία και Αλβανία, φτάνοντας μέχρι την Κασπία. (Tacit, annal, 6/34)

      Τέλος, έχει αποδειχθεί ότι η αλβανική γλώσσα είναι ινδο-ευρωπαϊκή γλώσσα, ανήκει σε έναν διακριτό/ξεχωριστό κλάδο της ινδοευρωπαϊκής οικογένειας γλωσσών και δεν σχετίζεται με τις λεσγικές γλώσσες και διαλέκτους των Αλβανών του Καυκάσου:

      «Η αλβανική γλώσσα απότελεί την μόνη επιβιώσα διάλεκτο του θρακο-ιλλυρικού κλάδου των ινδο-ευρωπαϊκών γλωσσών. Φαίνεται να επιβεβαιώνει τη θέση των Αλβανών ότι είναι οι παλαιότεροι αυτόχθονες κάτοικοι της βαλκανικής χερσονήσου.» (One Europe, many nations: a historical dictionary of European national groups, By James Minahan, History, 2000, Page 29)

      Το δέντρο των ινδο-ευρωπαϊκών γλωσσών δημιουργήθηκε το 1974 από το Ινστιτούτο Γλωσσών στη Σουηδία και δημοσιεύτηκε το 1975:

      «Η αλβανική γλώσσα πληρεί τις προϋποθέσεις - Η αλβανική γλώσσα είναι το πιο παλιό ινδο-ευρωπαϊκό ιδίωμα.» (WEBSTER’S NEW TWENTIETH CENTURY DICTIONARY, Unabridged Second Edition, De Luxe Color, William Collins and World Publishing Co., Inc., 1975, ISBN: 0-539-048523-3)

      Διαγραφή
    2. ....ΣΥΝΕΧΕΙΑ....

      Αξίζει να πούμε εδώ ότι οι Αλβανοί πήγαν στον Καύκασο και όχι το αντίθετο - «Βαρβάρων τε αυ Θράκας και Παίονας και Ιλλυριούς και Αγριάνας τους ευρωστοτάτους τε των κατά την Ευρώπη και μαχιμωτάτους προς τα της Ασίας γένη αντιτάξεσθαι.» (Αρριανός Ζ’, 5)

      Όταν ο θρυλικός στρατηλάτης (ο Μέγας Αλέξανδρος) πέρασε το μεγάλο φαράγγι του ορεινού όγκου που χωρίζει την Ασία και που αποτελεί τον μοναδικό διάδρομο εισόδου στην αχανή ανατολική Ασία – γι’ αυτό και “πύλη του Καυκάσου” ονομάζεται – τοποθέτησε εκεί ισχυρή φρουρά.

      «Ούτω δη τα της Ασίας ώδε έχει προς του Ταύρου και του Καυκάσου τέμνεσθαι απ’ ανέμου ζεφύρου ως επ’ απηλιώτην…» (Αρριανός Ε’, 25, 5)

      «Όταν έφτασε η άνοιξη, ο Αλέξανδρος προχώρησε προς την Ινδία, αφήνοντας πίσω τον Αμύντα με 3.500 ιππείς και 10.000 πεζούς.» (Αρριανός Δ’, 22, 4)

      Αυτή η οπισθοφυλακή χωρίστηκε σε φυλές και κάθε φυλή ανέλαβε τη φύλαξη ενός συγκεκριμένου χώρου. Ο Κωνσταντινος Πορφυρογέννητος, σημειώνει: «Ίνα γίνηται σύνορον Φασιανής, ο ποταμός Ιέραξ, ήτοι ο Φάσις, και τα μεν αριστερά μέρη τα προ Ιλλυρίαν, κατέχωσιν οι Ίβηρες.» (P.G.T. 113, Περί Ιβήρων)

      Εκεί, γύρω από αυτόν τον ποταμό, δημιούργησαν την πόλη τους. Αυτή η επαρχία ακόμη και σήμερα ονομάζεται “Αλβανικές Πύλες”. «Επί δ’ αυτοίς Κάσπιοι άνδρες. Αλβανοί τ’ επί τήσιν Αρήιοι. Εκεί δε και το έθνος οι Αλβανοί πολεμικοί και ποιμενικοί…ω Κυκλώπειος φησίν, ο βίος τουτέστιν ευδαίμων και άπονος.» (Διονύσιος “Οικουμένης Περιήγησις”, σελ. 180, στίχος 73)

      Την αξία αυτών των ακριτών συνοριοφυλάκων αντελήφθη και ο στρατηγός Στηλίχων (415 μ.Χ.), ο οποίος ενίσχυσε αυτές τις φρουρές με αρκετούς Ιλλυριούς από την Αλβανία και εκχριστιανισθέντες Γότθους, για να τον μιμηθεί αργότερα ο Βελισσάριος.

      Διαγραφή
  3. Ο Κοζανιτης πάντως ειναι ιδιος με τον Χαμφρευ Μπογκαρντ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Oσο αφορα τους Ελληνοφωνους μουσουλμανους,εχωντας υπηρετησει στον Πενταλοφο(νομος Κοζανης) στα τελη της δεκαετιας του 60,ειχα την χαρα να γνωρισω υπερηλικους τοτε ανθρωπους που θυμοντουσαν και το 12 και το 22.Μου ειπαν πως υπήρχαν πολλοι Ελληνες που αλλαξοπιστησαν τυπικα για να τα εχουν καλα με τους τουρκους,αλλα ειχαν συνειδηση της Ελληνικοτητας τους και παντρευοντουσαν μονο μεταξυ τους. Αυτοι μετα το 1912 προσπαθησαν να ξαναλλαξουν θρησκευμα,αλλα δεν τους επετρεψε το Ελληνικο Κρατος και παρα τις όποιες δηλωσεις τους Ελληνικοτητας τελικα τους ανταλλαξαν το 22. Εντυπωση μου εκανε πως οι παλιοι Ελληνοφωνοι Μακεδονες προτιμουσαν ή αντιπαθουσαν λιγοτερο, τους Ελληνοφωνους Μουσουλμανους παρα τους πόντιους,τους οποιους απεστρεφονταν και θεωρουσαν ίδια σπορα με τους τουρκους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΠΟΣΟΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΣΗΜΕΡΙΝΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΙΝΑΙ 100% ΛΕΥΚΟΙ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Eξαρταται το πως αντιλαμβανεται ο καθενας τον ορο "λευκος"...το 99% μπορω να σου πω με απλη λογικη ειναι λευκοι...τωρα αν δεν θεωρεις λευκους καποιους που ανηκουνε σε τυπους του καυκασου και της μεσανατολης τοτε ενα 95%...ειναι κατι δεδομενο και δεν πρεπει να σε απασχολει,το κυριο ερωτημα ειναι ποσοι απο τους σημερινους Ελληνες ειναι Ελληνες.
      Και για να κανεις αυτην την ερωτηση πιστευω εχεις επηρεαστει απο κατι μπουρδες που γραφουνε κατι βορειοι-αριοπληκτοι που δεν μας θεωρουν λευκους..αυτο ειναι αλλο θεμα,μην δινεις σημασια κατι τετοιοι τυποι ειναι καθυστερημενοι,θα βρεις κι εδω στα φυλετικα κατι τετοιους να σχολιαζουν!

      Διαγραφή
    2. Εγώ είμαι στα συγουρα 100 💯 γιατί έχω κάνει τεστ

      Διαγραφή

Οι διαχειριστές του ιστολογίου δεν φέρουν καμία ευθύνη για τα σχόλια των αναγνωστών τους.