Κυριακή, 14 Ιουνίου 2015

Ο Schopenhauer για τα a priori γνωρίσματα


"Όλη η πραγματική αξία... δίνεται a priori και όχι a posteriori. Οι ιδιότητες που έχουν αποκτηθεί ή μαθευτεί ή επιβληθεί - δηλαδή ιδιότητες a posteriori, είτε ηθικές, είτε πνευματικές - δεν είναι πραγματικές ή γνήσιες, αλλά τελείως επιφανειακές και δεν διαθέτουν καμία αξία. Αυτό είναι το συμπέρασμα της πραγματικής μεταφυσικής και η εμπειρία μας διδάσκει το ίδιο πράγμα σε όλους όσους μπορούν να δουν κάτω από την επιφάνεια."

Schopenhauer A., Essays, On Human Nature


Ο Γερμανός φιλόσοφος διατυπώνει μια αλήθεια της ανθρώπινης φύσης. Οι ικανότητες που έχουμε λάβει μέσω της εκπαίδευσης δεν έχουν καμία βαθύτερη σημασία, όντας τελείως επιφανειακές. Αυτό που έχει σημασία δεν είναι οι a posteriori δεξιότητες που αποκτάμε, αλλά οι a priori. Δηλαδή αυτές...
που έχουμε από την γέννησή μας, αυτές που βρίσκονται στο κληρονομικό μας υπόστρωμα. Στην εν λόγω παράγραφο, ο Schopenhauer αναλύει τις έννοιες του a priori και του a posteriori στις ανθρώπινες ιδιότητες και εξηγεί πως η αξία ενός ανθρώπου οφείλεται στα γνωρίσματα που έχει a priori, δηλαδή από την γεννησή του.

Βεβαια, θεωρεί ότι οι ικανότητες που έχει ο καθένας πρέπει να καλλιεργηθούν, αλλά καμία εκπαίδευση δεν μπορεί να δημιουργήσει κάτι το οποίο δεν υπάρχει εκ φύσεως. Ο Schopenhauer θέλει να καταδείξει την σημασία της κληρονομικότητας. Οι ιδιότητες a posteriori δεν έχουν καμία βαθύτερη αξία, καθότι δεν μεταβιβάζονται κληρονομικά. Αντιθέτως στέρεη αξία στην γενιά δίνουν τα a priori κληρονομικά γνωρίσματα.

8 σχόλια:

  1. Προσωπικα θα παω με τον Καντ, ενας συνδιασμος a priori και aposteriori! Πολυ σημαντικο οτι μας εδωσε η φυση, αλλα εξισου σημαντικη και η ανατροφη...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Nature vs Nurture...................Nature always wins.Η διαφορετικά πόσοι χιμπατζήδες χρειάζονται για να ανάψουν μια φωτιά;...........Κανείς,γιατί απλά δεν το έχουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΦΥΛΗ ΚΑΙ ΑΝΑΤΡΟΦΗ ΠΑΝΕ ΜΑΖΙ.......

    Η ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗ ΤΗΣ ΝΕΟΛΑΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ ΚΟΜΜΑΤΙΑ ΕΝΟΣ ΕΘΝΙΚΟΣΟΣΙΑΛΙΣΤΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ.......ΑΠΛΑ ΠΡΟΥΠΟΘΕΤΕΙ ΤΗΝ (ΟΣΟ ΤΟ ΔΥΝΑΤΟΝ) ΜΕΓΙΣΤΗ ΦΥΛΕΤΙΚΗ ΟΜΟΙΟΓΕΝΕΙΑ ΜΕ ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΟ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΦΥΛΕΤΙΚΟ ΑΡΧΕΤΥΠΟ (ΠΕΡΙΑΚΤΙΚΑ ΦΥΛΑ).....

    ΩΣΤΕ ΝΑ ΣΥΝΔΥΑΣΤΕΙ Η ΑΝΑΜΦΙΣΒΗΤΗ ΥΠΑΡΞΗ ΑΝΩΤΕΡΩΝ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΚΩΝ ΧΑΡΙΣΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΠΕΡΙΑΚΤΙΚΩΝ ΕΥΡΩΠΑΙΚΩΝ ΤΥΠΩΝ , ΜΕ ΤΗΝ ΟΡΘΗ ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΤΟΥΣ ΜΕΣΩ ΜΙΑΣ ΕΘΝΙΚΟΣΟΣΙΑΛΙΣΤΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ.......ΩΣΤΕ ΝΑ ΦΤΑΣΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΝΟΣ ΑΝΩΤΕΡΟΥ ΤΥΠΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ (ΦΥΛΕΤΙΚΑ-ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ-ΗΘΙΚΑ)......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ἡ συμπεριφορὰ τῶν ἀνθρώπων ῥυθμίζεται ἀπὸ γονίδια. Ἡ ἀνατροφὴ-παιδεία & τὸ περιβάλλον ἔχουν ἀμελητέα ὡς μηδενικὴ συμβολὴ στὴν διαμόρφωσι τῆς προσωπικότητος. Ἡ ἐλεύθερη βούλησι εἶναι μία ψευδαίσθησι, καθότι ὁ ἄνθρωπος, ὅπως & ὅλα τὰ λοιπὰ ζῶα, εἶναι προγραμματισμένος νὰ δρᾷ μὲ συγκεκριμένο τρόπο σὲ κάθε περίστασι, ὅπως ἕνα ῥομπὸτ ἣ Η/Υ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Heinrich χωρίς να θέλω να παρεκτραπώ απο το θέμα σε φιλοσοφικές αναζητήσεις θα ήθελα να σε ρωτήσω το εξής :

      Αν η ελεύθερη βούληση είναι μία ψευδαίσθηση ποια η άποψη σου πέρι κοινωνικών/πολιτιστικών θρησκευτικών αντιλήψεων/πεποιθήσεων (Αρίων + σημιτικών) που όλες αναφέρουν ότι ο άνθρωπος (λόγω ελ. βουλήσεως) είναι υπόλογος στις πράξεις του. Και άρα ως εκ τούτου ποια η ανάγκη ύπαρξης κρατικών δομών ή/και πολιτικών και θρησκευτικών δομών ελέγχου καθώς και άριων ή/και σημιτικών θεοτήτων-μεταφυσικών αρχών?

      Διαγραφή
    2. Συγνωμη, αλλα η ανατροφη παιζει εξισου σημαντικο ρολο, αν θελουμε να'μαστε σοβαροι. Παρε παραδειγμα τα σημερινα εκφυλα παιδια της "Δυσης"(κι οχι. μονο παιδια)....

      Διαγραφή
    3. Φίλε ἀνώνυμε 10:17, ἀναφορικὰ μὲ τὶς θρησκευτικὲς δομές, ἡ ἄποψί μου εἶναι ὅτι σὲ μία ὑγιῆ πολιτεία δὲν πρέπει νὰ ὑπάρχουν θρησκευτικὰ ἰδρύματα. Εἶμαι ἄθεος & ἀντίθρησκος καὶ διατυμπανίζω ὅτι ὁ Λευκός, Ἄριος ἄνθρωπος ὀφείλει νὰ σκεπτέται ἐπιστημονικὰ βασιζόμενος αὐστηρὰ σὲ ἀποδεδειγμένη γνῶσι καὶ ὄχι σὲ μεταφυσικὲς ἰδέες. Δὲν εἶναι πολὺ δημοφιλεῖς αὐτὲς οἱ θέσεις στὸυς κύκλους τῶν συγχρόνων ἐθνικοσοσιαλιστῶν, ἀλλὰ ἀκόμα καὶ ἐπὶ 3ου ῥάιχ, ἀπηγορεύετο ἡ δίωξι οἱουδήποτε γιὰ τὶς θρησκευτικὲς του πεποιθήσεις ἢ γιὰ τὴν ἔλλειψι θρησκευτικῶν πεποιθήσεων. Ὀ ἴδιος ὁ Borman εἶχε διασαφηνίσει ὅτι οἱ ἐθνικοσοσιαλιστὲς δὲν πιστεύουν σὲ προσωπικὸ θεό, ἀλλὰ σὲ ἕνα κοσμικό, μηχανιστικὸ Νόμο & ὁ Φῦρερ στὰ Table Talks ἀποκαλύπτει τὴν ἀπόλυτη ἐχθρότητά του στον Χριστιανισμό.

      Κρατικὲς-πολιτικὲς δομὲς πρέπει νὰ ὑπάρχουν, γιὰ νὰ διατελῇ ὠργανωμένο τὸ ἔθνος & ὡς ὕψιστος σκοπὸς προβάλλει ἡ ἐγκαθίδρυσι ἀριστοκρατικοῦ πολιτεύματος, διὰ τοῦ ὁποίου τὰ βιολογικῶς προικισμένα ἄτομα θὰ ἀνελίσσωνται ἀξιοκρατικῶς στὰ πολιτειακά, στρατιωτικὰ & διοικητικὰ ἀξιώματα.

      Κατ' ἐμὲ κριτήρια ἀναδείξεως τῶν ἀρίστων πρέπει νὰ ἧναι τὰ ἐξῆς: 1) Δείκτης εὐφυϊας 2) Σωματικὰ χαρακτηριστικὰ & ὀμορφιὰ προσώπου 3) Ἠθικὴ ἀκεραιότητα (ἐλεγχόμενη ἐφ' ὅρου ζωῆς ἀπὸ τὰ πρῶτα χρόνια τῆς ἐκπαιδεύσεως μὲ ποικίλες δοκιμασίες π.χ. στημένες ἀπόπειρες δωροδοκίας, ἀπόσπασι πληροφοριῶν ἀπὸ ὄμορφες γυναῖκες ἐν ὑπηρεσίᾳ κ.λπ.) 4) Βαθμολογία στὶς έκπαιδευτικὲς βαθμίδες.

      Ἡ συνολικῆ βαθμολογία ἀπὸ τοὺς ἀνωτέρω παράγοντες θὰ στέλνει τοὺς καλύτερους στὰ ἀνώτατα ἐκπαιδευτικὰ ἰδρύματα. Οἱ ἀριστοῦχοι θὰ εἰσέρχωνται στὴν ἀνωτάτη στρατιωτικὴ ἀκαδημία καὶ παράλληλα μὲ τὴν φοίτησί τους σὲ αὐτὴ, θὰ ἐξειδικεύωνται & σὲ ἕνα ἐπιστημονικὸ πεδίο. Αὐτοὶ μὲ τὶς ἀνώτερες βαθμολογίες σὲ ἀμφότερες τὶς δοκομασίες (στρατιωτικ[ες & πανεπιστημιακές), θὰ καταλαμβάνουν τὰ κυβερνητικὰ ἀξιώματα καὶ τὰ ὑπουργεῖα ἀνάλογα μὲ τὸ ἀντικέιμενο σπουδῶν τους (π.χ. ὁ ὑπουργὸς Οἰκονομικῶν θὰ ἧναι στρατιωτικὸς-οἰκονομολόγος κ.ο.κ.). Οἱ ὑπόλοιποι ἀνάλογα μὲ τὴν βαθμολογία τους θὰ στελεχώνουν τὸν ὑπόλοιπο δημόσιο μηχανισμό.

      Θὰ ἀποκλείονται ἀπὸ κρατικὰ-δημόσια ἀξιώματα οἱ ὁμοφυλόφιλοι καὶ οἱ μειγάδες, ὅπως καὶ οἱ κοντοί, οἱ ἄσχημοι, οἱ φορεῖς βαρέων κληρονομικῶν ἀσθενειῶν σωματικῶν & ψυχολογικῶν, οἱ δειλοὶ καὶ ὅσοι ὑπέπεσαν σὲ ἠθικὰ παραπτώματα ἢ σοβαρὰ ἀδικήματα. Δὲν θὰ ὑπάρχουν κόμματα οὔτε ἐκλογὲς οὔτε θρησκεῖες, συνδικαλισμὸς & θὰ ἀπαγορεύεται ἡ ἀπεργία. Τὸ κρᾶτος θὰ πρέπῇ νὰ πριμοδοτῇ τὴν διασταύρωσι γενετικὰ ἀνωτέρων ἀνθρώπων & νὰ ἀποθαρρύνει τὴν ὑπερβολικὴ αὔξησι τῶν γενετικῶς μετρίων.

      Αὐτὰ σὰ μία γενικὴ ἰδέα γιὰ τὸ ἰδανικὸ πολίτευμα & τὴν χρησιμότητά του.

      Διαγραφή
    4. Συναγωνιστά Heinrich με κάλυψες απολύτως και συμφωνώς εις όλες τις ως άνω θέσεις σου περί βέλτιστου μοντέλου διακυβέρνησης.

      Διαγραφή

Οι διαχειριστές του ιστολογίου δεν φέρουν καμία ευθύνη για τα σχόλια των αναγνωστών τους.