Πέμπτη, 7 Μαρτίου 2013

Ψυχικά χαρακτηριστικά του Διναρικού φυλετικού τύπου



Ο Διναρικός τύπος χαρακτηρίζεται από ενεργητικότητα, σκληρότητα και εργατικότητα. Εκνευρίζεται πολύ εύκολα και μνησίκακα. Έχει ικανότητα για επιφανειακή μάθηση και όχι για σύλληψη βαθύτερων εννοιών. Λατρεύει τη μουσική και τον χορό, αλλά δεν έχει έφεση στις υπόλοιπες τέχνες. Απουσιάζει πλήρως το οργανωτικό πνεύμα και η εθνική συνείδηση, με αποτέλεσμα οι κοινωνίες να μην έχουν συνεκτικούς δεσμούς και να είναι υπό διάλυση. Όταν πειστεί για κάτι προσκολλάται σε αυτό και γίνεται ισχυρογνώμων.

Είναι ατίθασος, διαθέτει μεγάλες αντοχές, είναι ενεργητικός και σκληρός. Όλα αυτά τα στοιχεία τον καθιστούν γενναίο πολεμιστή και ιδιαίτερα αντάρτη, αν και οι επιφανειακές του γνώσεις δεν τον καθιστούν κατάλληλο για ηγεσία. Ο συνεχής εκνευρισμός του και η συχνά επακόλουθη μνησικακία δημιουργούν συνεχείς συγκρούσεις με τους γύρω του. Ένα πνεύμα διάλυσης και ανοργανωσιάς συνοδεύει τις πράξεις του.

Είναι σε υπερβολικό βαθμό υλιστής και για το χρήμα μπορεί να εργαστεί σκληρά, να οδηγηθεί σε μετανάστευση ή στην πιο μακρινή περιπέτεια. Η απουσία βαθύτερων γνώσεων και οργανωτικότητας τον οδηγούν σε παλινωδίες, συγκρούσεις, στην αδυναμία να συγκεντρώσει χρήματα και να αναπτύξει βιομηχανίες ή μεγάλες επιχειρήσεις. Συνεπώς η εργατικότητα και η ενεργητικότητα τελικά δεν τον οδηγούν σε οικονομική ανάπτυξη. Η αγάπη του για τα υλικά αγαθά τον ωθεί σε σκληρές εγκληματικές συμπεριφορές, που δίνουν την εικόνα του αγροίκου που σκοτώνει και κάνει πλιάτσικο.

Αγαπάει την οικογένειά του και το σπίτι του, βλέποντας τα πράγματα υπό το περιορισμένο πρίσμα της οικογένειάς του ή της τοπικής φάρας του, αγνοώντας για το ευρύτερο κοινωνικό σύνολο. Η απουσία έμφυτης αγάπης για την πατρίδα και όχι μόνο για το σπίτι του, τον κάνουν να αποκτά δύσκολα εθνική συνείδηση. Τα δυο αυτά αναφερθέντα χαρακτηριστικά σε συνδυασμό με την ανοργανωσιά είναι διαλυτικά για την σύσταση ενός έθνους. Ο τύπος αυτός συνεπώς αλλάζει εύκολα εθνική συνείδηση και μπορεί να φανατιστεί υπό τη νέα εθνική συνείδηση.

Η σκληρότητα και η βαρύτητα του τρόπου έκφρασης απορρίπτουν κάθε έννοια πάθους και συναισθηματισμού. Εντυπωσιάζεται από τη δύναμη και το μεγαλείο και συντάσσεται υπό τις γραμμές του αντίστοιχου ηγέτη με γενναιότητα αλλά χωρίς καμία υποτακτικότητα. Η επιφανειακότητα του πνεύματος τον καθιστούν ικανό για πνευματική εργασία, η οποία όμως δεν βασίζεται σε ανώτερες έννοιες, αλλά σε έναν λίγο πολύ “τυφλοσούρτη”. Στην πράξη δεν έχει καμία επαφή με την πραγματική έννοια της επιστήμης και του ορθολογισμού. Η απουσία πνευματικότητας, αλλά και ο εντυπωσιασμός του από αυτήν, τον κάνουν να είναι ευκολόπιστος. Όταν όμως πειστεί για κάτι, τότε γίνεται αγύριστο κεφάλι και ακολουθεί την πίστη αυτή με φανατισμό. Το ίδιο γίνεται και στην περίπτωση των θρησκειών. Αγαπάει τη φύση και συχνά αποτελεί αγροτικό και ορεινό πληθυσμό, που ασχολείται με την κτηνοτροφία ή τη γεωργία.


7 σχόλια:

  1. δεν εχουν εθνικη συνειδηση οι Διναρικοι? αχχααχαχ ξερω μια Διναρικη Ελληνικη φυλη που παρατησε την ζωη της και ολα της τα υπαρχοντα για να μην παψει να ειναι Ελλινικη ποτε. απεφευγαν τις επιμιξιες με αλλους Ελληνες γιατι τους θεωρουσαν "υποπτους" ως "τουρκοσπορους" η' λατινοσπορους...
    καυχιουνται εως και σημερα οτι δεν εδωσαν ουτε ενα παιδι στο παιδομαζωμα των τουρκων και
    ποτε μα ποτε δεν χρησιμοποιησαν τον ορο "ρωμιος" για να αυτοπροσδιοριστουν...παντα ελεγαν "ειμαστε Ελληνοι μωρε"

    μιλάω για τους αρχαιοτερους Ελληνες και ταυτοχρονα τους αρχαιοτερους ανθρωπους της Ευρωπης αν οχι του κοσμου...
    τους "Σαρακατσανους"

    πες μου τωρα εσυ για εθνικη συνειδηση, ελεγες κατι?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. επισης κανεις λαθος οτι δηθεν δεν μπορουν να συλλαβουν βαθυτερες ενοιες αλλα εχουν ικανοτητα μονο για επιφανειακη μαθηση...τεραστιο λαθος!

    οταν εγραφες αυτα για τους διναρικους, μαλλον στο μυαλο σου ειχες κατι.."αλβανους" κατσαπλιαδες...δεν εξηγειται αλλιως...
    και τελος, λες οτι οι αρχαιοτεροι ευρωπαιοι ειναι οι κρομανοειδεις...οχι φιλε μου. ειναι οι Διναρικοι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Υπάρχει κάποια πηγή για τις παραπάνω αναφορές; Εννοώ ανθρωπολόγοι που να τα έχουν πει, σε ποιο βιβλίο, σελίδα, κ.τ.λ.

    Ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στοιχεία για τα ψυχικά γνωρίσματα των Διναρικών βρίσκουμε στον Η. Günther, στο βιβλίο του Racial Elements of European History.
      http://fyletika.blogspot.gr/2013/03/gunther-h-racial-elements-of-european.html

      Την Διναρική ψυχοσύνθεση μελέτησαν και αρκετοί επιστήμονες των Βαλκανίων:
      http://fyletika.blogspot.gr/2014/03/blog-post_19.html

      Εν γένει, υπάρχουν πολλές διάσπαρτες αναφορές για τα ψυχικά γνωρίσματα Διναρικών πληθυσμών από τους ανθρωπολόγους που ασχολήθηκαν με την ανθρωπολογία της περιοχής. Μία εκτεταμένη μελέτη έκανε ο C. Coon:
      http://fyletika.blogspot.gr/2013/04/coon-c-mountains-of-giants.html

      Οι περιγραφές των ανθρωπολόγων φαίνεται ότι συνάδουν με την συμπεριφορά των κατοίκων των δυτικών Βαλκανίων, όπως την γνωρίζουμε μέσα από την ιστορία της περιοχής.

      Διαγραφή
    2. Για παράδειγμα οι παρακάτω πηγές;

      Hans Gunther, "The Racial Elements of European History", 1927;

      Carleton Coon, "The mountains of Giants", Harvard University, Massachusetts-1950 (Kraus Reprint, New York-1970);

      Dinko Tomašić, "Personality and Culture in Eastern European Politics", MIT Press, 1948;

      Jovan Cvijić, "Balkansko poluostrvo i južnoslovenske zemlje" (The Balkan peninsula and Southern-Slavic countries), Sabrana dela (Collected Works), Beograd: 1987;

      Vladimir Dvorniković, "Karakterologija Jugoslovena" (Characterology of Yugoslavia), Beograd: Geca Kon A. D., 1939;

      John Kifner, New York Times article, 1994 (in Marko Živković, "Violent Highlanders and Peaceful Lowlanders - Uses and Abuses of Ethno-Geography in the Balkans from Versailles to Dayton", University of Chicago);

      Stjepan Meštrović, "Habits of the Balkan Heart: Social Character and the Fall of Communism", Texas A&M University Press, 1993;

      Διαγραφή
    3. Aυτές είναι οι βασικές πηγές. Από το δεύτερο link μπορείς να προσθέσεις και τις εξής δύο:

      Dinko Tomašić, "Sociology in Yugoslavia", American Journal of Sociology, Vol. 47, 1941.

      Vladimir Adamović, "Dinarski i moravski tip: sličnosti i razlike" (The Dinaric and Moravan Type: Similarities and Differences), Etnopsihologija danas (Ethnopsychology Today), B. Jovanović ed. Beograd: Dom kulture ‘Studentski grad’, 1991.

      Διαγραφή
    4. Σας ευχαριστώ.

      Διαγραφή

Οι διαχειριστές του ιστολογίου δεν φέρουν καμία ευθύνη για τα σχόλια των αναγνωστών τους.