Τετάρτη 28 Αυγούστου 2013

Το πρόσωπο του Φιλίππου Β' της Μακεδονίας

Ο Φίλιππος Β' της Μακεδονίας, πατέρας του Μεγάλου Αλεξάνδρου, ήταν αυτός που ισχυροποίησε και επέκτεινε το βασίλειο της Μακεδονίας, υποτάσσοντας τις περισσότερες Ελληνικές πόλεις, καθώς και τους Θράκες, Ιλλυριούς και Παίονες. Η ζωή του μεγάλου πολιτικού και στρατιωτικού ηγέτη ήταν ταραχώδης. Προετοίμασε το έδαφος για τις κατακτήσεις του Μεγάλου Αλεξάνδρου, ο οποίος συνάσπισε όλους τους Έλληνες εναντίον των ασιατών βαρβάρων που είχαν προκαλέσει τόσα δεινά στον Ελληνισμό.

Στο βίντεο παρουσιάζεται μια επιτυχημένη ανακατασκευή του προσώπου του Φιλίππου του Β' της Μακεδονίας, με βάση την προτομή του, με τη χρήση λογισμικού. Ο Φίλιππος με βάση την προτομή του ανήκει στον Μεσογειακό φυλετικό τύπο, έχοντας σγουρά μαλλιά, σαρκώδη χείλη, έντονη τριχοφυΐα προσώπου, "ανοιχτά" μάτια, μεσοπροσωπία.



Από την άλλη, μια αποτυχημένη προσπάθεια ανακατασκευής του προσώπου από τα λείψανα του τάφου του πραγματοποιήθηκε από Βρετανούς αρχαιολόγους, όπως φαίνεται στην φωτογραφία. Μάλλον ως Αλπικός παρουσιάζεται και δεν έχει καμία σχέση με την προτομή, αλλά ούτε και με το νόμισμα που τον απεικονίζει! Οι "ανακατασκευές" από "αρχαιολόγους" για διάφορα ιστορικά πρόσωπα με χρήση λειψάνων, είναι σχεδόν πάντοτε αποτυχημένες και συχνά πολιτικά καθοδηγούμενες.



Αντιθέτως το άγλαμα του Φιλίππου στην Θεσσαλονίκη είναι κοντά στην απεικόνιση της σωζόμενης προτομής.


13 σχόλια:

  1. Πως γίνεται ο Φίλλιπος να αντιπροσωπεύει τον Μεσογειακό τύπο,ενώ ο γιος του τον Νορδικό τύπο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και ο Αλέξανδρος Μεσογειακός ήταν. Που τον είδες Νορδικό.

      Διαγραφή
  2. Διότι πολύ απλά ο γιος του δεν αντιπροσωπεύει τον Νορδικό τύπο, ούτε η μητέρα του Μ. Αλεξάνδρου καταγράφεται και απεικονίζεται ως Νορδική.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κοίτα αυτό το βίντεο όμως http://www.youtube.com/watch?v=YnMcs_5oTV8,ο Μέγας Αλέξανδρος απέχει πολύ από τον Μεσογειακό τύπο.Εξάλλου και στις ταινίες που βλέπουμε τόσα χρόνια απεικονίζεται με γαλανά μάτια και ξανθά μαλλιά.Πρόσεξε και αυτή την εικόνα http://3.bp.blogspot.com/-foaSe9v8zDw/UTZkGOj_xMI/AAAAAAAAABA/3HefRyRLrnE/s320/Alexander-the-great-wearing-a-lion-headress%5B1%5D.jpg.Πραγματικά δεν ξέρω τι ισχύει και τι δεν.(Είμαι ο ίδιος που έγραψε το πρώτο σχόλιο,απλά τώρα συνδέθηκα)

      Διαγραφή
    2. Στη δεύτερη εικόνα που μου παρέθεσες αυτό που βλέπεις επι κεφαλής του δεν είναι το τριχωτό της κεφαλής αλλά όπως αναφέρει και η περιγραφή-ονομασία της εικόνας είναι αυτό που ίσως και αν νομίσεις ως μαλλιά δεν είναι παρά κόσμημα κεφαλής σε σχήμα λέοντος.

      Ναι, τίποτα δεν αποκλείει ότι μπορεί να ήταν ξανθός γαλανομάτης, και μένα πάνω απ'τη μισή μου οικογένεια έτσι είναι, αλλά δεν ανοίκουν ως επι το πλείστον στο νορδικό τύπο. Τίποτα δεν αποκλείει να είχε και νορδική καταβολή, σίγουρα όχι κυρίαρχη πάντως.

      Η αναπαράσταση του Αλεξάνδρου στο συγκεκριμένο βίντεο, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι παρεκτρέπει απο μία πιθανή ορθή αναπαράσταση, δεν παρουσιάζει νορδικό τύπο. Στην φυσική ανθρωπολογία μετράει η κατατομή του προσώπου και της κεφαλής και όχι ως επί το πλείστον τα χρώματα. Καταρχάς ο Αλέξανδρος στο συγκεκριμένο βίντεο παρουσιάζεται ως επι το πλείστον κρομανοειδής-αλπικός, όπου τα ανοιχτά χρώματα δεν τους λείπουν καθόλου. Εξάλλου ο πατέρας του είναι κρομανοειδής-αλπικός. http://www.behindthename.com/imagebank/images/philip.jpg

      Αλλά είναι αδύνατον να εξηγηθεί η συνολική φυλετική του υπόσταση απ'αυτό το τύπο, και ο ποιο εύσωμος και ψηλός Νορδικός με γωνιώδες πρόσωπο δεν το εξηγεί εξ ορισμού. Μάλιστα τα αγάλματα του πατέρα του και οι απεικονίσεις του ψαρομάλλη πατέρα του τoν δείχνουν πολύ όμοιο με τον Αλέξανδρο, φαίνεται ξεκάθαρα και το χαρακτηριστικό του "αληθωρισμού" προς τα πάνω αλλά και στην οριζόντιο, που περιγράφει ένας εκ των αρχαίων συγγραφέων που καταπιάστηκαν με το να δόσουν την εικόνα του Αλεξάνδρου.

      Δεδομένης της ηπειρωτικής καταγωγής της μητέρας του Ολυμπιάδος http://www.history.ccsu.edu/elias/olympias.jpg (προεξέχουσα μύτη, εξογκωματάκι και κυρτή κατάλειξη) θα μπορούσε πολύ εύκολα να είχε κάποια διναρική καταβολή πράγμα που φαίνεται σε ένα μικρό βαθμό στη γνωστή τοιχογραφία αλλά και εδώ. http://images.wikia.com/spartacus/images/3/3b/Alexander_the_Great_Bust.jpg και εδώ http://i1-news.softpedia-static.com/images/news2/Alexander-Was-Not-the-Founder-of-Alexandria-2.jpg (προσπάθησε να βρεις για περίσσοτερο σαφήνεια κάποια εικόνα που να δείχνει περισσότερο προφίλ της συγκεκριμένης προτομής) Ορατή κυρτότητα της μύτης, λίγο πιο προεξέχουσα, και εξωτερικευμένος λοβός. Μάλιστα και η γνωστή τοιχογραφία δείχνει ασυνέχεια-μετώπου μύτης, χαρακτηριστικό του διναρικού, αυτό ήταν ένα χαρακτηριστικό υπαρκτό αλλα που προστίθενταν πολλές φορές στ'αγάλματα ενώ δεν υπεστήσαντο ως προς το πραγματικό πρόσωπο, το ίδιο έχει και ο Φίλλιπος β' ο πατερας του, ενώ η ανακατασκευή δεν φανερώνει κάτι τέτοιο τόσο πολύ.

      Λέγοντας αυτά, αν θες την προσωπική μου άποψη ο Αλέξανδρος είναι αποτέλεσμα 3ων εώς και 4ων φυλετικών τύπων με τον 4ο (νορδικό ή χολσταττ νορδικό ή κάποιον παρεμφερή) εφόσον υφίσταται αμελητέας καταβολής. Για να επιτευχθεί το φυλετικό αποτέλεσμα που βλέπεις χρειάζονται απαραίτητα και τα τρία αυτά στοιχεία που ταιριάζουν στη γενικότερη καταγωγή του.

      Δεν έχω εύκαιρες τις περιγραφές αλλά θυμάμαι ότι σε κάποια απ'τις πηγές περιγραφεται με το ένα μάτι πολύ σκούρο και το άλλο πολύ ανοιχτό, απ'τον ίδιο μάλλον συγγραφέα που περιέγραψε ότι τα μάτια του φαντάζουν σαν να "κοιτάν προς τα πάνω". Το δέμα χρώμα των μαλλιών δεν περιγράφεται σαφώς αρκετά ανοικτό, νομίζω πρόκειται σε κάθε περίπτωση για λανθασμένη απόδοση του όρου, αλλά ανοικτό σε σχέση με το σκούρο καστανό μεσογειακό. Πράγματι αν παρατηρήσεις την μοναδική τοιχογραφία του Αλεξάνδρου που έχει διασωθεί και δεν αμελεί ο καλλιτέχνης να απεικονίσει εντός της αυτά τα ασυνήθιστα χαρακτηριστικά του Αλεξάνδρου, παρουσιάζεται με ένα μέτριο προς ανοικτό καστανό μαλλί.

      Διαγραφή
    3. *περισσότερη σαφήνεια
      *το δε χρώμα

      Διαγραφή
    4. Οι ως άνω περιγραφές του Αλεξάνδρου ανοίκουν στο Πλούταρχο.

      Διαγραφή
    5. Επειδή βλέπω ότι είσαι ειδικός στα ρατσιστικά θέματα.Θα ήθελα να σε ρωτήσω κάτι.Για να θεωρηθεί κάποιος Έλληνας υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο ποσοστό ελληνικών φυλετικών χαρακτηριστικών που πρέπει να κατέχει το άτομο ή ο προσδιορισμός γίνεται αλλιώς;

      Διαγραφή
    6. Αν και ο ίδιος ως φυσικό είμαι υπέρ του φυλετικού υπέρ του εθνικού διαχωρισμού πρωτίστως, θεωρώ, καθώς και πραγματιστής ων αλλά και υπέρ τακτικής κατά της διάσπασης του έθνους με τον πλέον χείριστο και άμεσο τρόπο (όπου μακροπρόθεσμα δεν θα εξασφαλιστεί η εθνική και φυλετική επιβίωση του) ότι την δεδομένη φάση πλείστοι εξυπηρετούντες τον Ελληνικό σκοπό ταυταλογούνται ως Έλληνες εθνικά και έστω μερικώς φυλετικά. Επίσης πλείστοι εξυπηρετούντες τον ανθελληνικό σκοπό ταυτολογούνται ως μη-Έλληνες εθνικά πράγμα που επαρκεί για την επιτασσόμενη αποκοπή τους απ'τον Ελληνικό εθνικοφυλετικό κορμό.
      Εξ άλλου είμαι βέβαιος ότι πολλά δείγματα νεοελλήνων και φυλετικά κακέκτυπα δεν θα επιβιώσουν λόγω του διέποντος των χαρακτήρα και των ελλειπών εχέγγυων προς επιβίωση σε συνθήκες ΓΠΠ'. Στο τέλος αυτού του μεγάλου πολέμου και δεδομένης της νίκης υπέρ υπανθροποειδών φυλών και εν τέλει δίκαιας εξάλειψης τους απ'τον παγκόσμιο χάρτη, η μόνη πλέον προσέγγιση που μπορώ να κάνω, είναι ότι θα πρέπει ο καθείς να επαναπατριστεί στο φυλετικό του χώρο, πράγμα που κατά πάσα πιθανότητα θα επιθυμεί και ο ίδιος.

      Διαγραφή
    7. το βιντεάκι που παρέθεσες στο αρχικό σχολιο με την ανακτασκευη του προσωπου του Μ. Αλεξανδρου ειναι σκετη αποτυχια. Καταρχας αμα παρατηρησεις την ωρα που κανει morph, αλλαζει πληρως το σχημα πηγουνιου, ματιων, χειλιων, κεφαλιου κλπ. Και ρωτω γιατι? Μηπως πρόκειται για καποιον αθλιο τυπο που του αρεσει να παραποιει?

      Διαγραφή
  3. Εγω βλεπω οτι η Ελλας πάσχει μονον απο καυκάσιους αρμενοειδεις.
    Αυτοι οι φυλετικά ξενοι αν και Ελληνοφωνοι θα πρεπει να απομονωθούν απο ενα εθνικο κρατος , και ο μεσογειακος δολιχοκεφαλος τυπος θα πρεπει να αρχίσει να αναπαράγεται με ευγονική,

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Οι διαχειριστές του ιστολογίου δεν φέρουν καμία ευθύνη για τα σχόλια των αναγνωστών τους.