Κυριακή 24 Ιουνίου 2018

Σίτσα Καραϊσκάκη: Κάθε έργο τέχνης μορφοποιεί ένα φυλετικό ψυχικό περιεχόμενο

«Κάθε έργο τέχνης μορφοποιεί ένα ψυχικό περιεχόμενο. Το ψυχικό αυτό περιεχόμενο θα το νοιώσουμε όταν μπορούμε να νοιώσουμε την από τον τεχνίτη δοσμένη μορφή του, πάνω στη βάση των διαφόρων φυλετικών της ψυχής ιδιοτήτων. Η μέχρι τούδε μελέτη της αισθητικής μας είναι λοιπόν ελλιπής και σκορπίζεται και κουράζεται σε λεπτομέρειες. Χωρίς τη βάση αυτή δεν μπορεί η Τέχνη να εξετασθεί ως σύνολο. Κάθε γνήσιος καλλιτέχνης, και ο ανίδεος και ο συνειδητός, εργάσθηκαν πάντα φυλετικά. Μορφοποιούν και ενσωματώνουν ψυχικές ιδιότητες χρησιμοποιώντας εκείνους τους τύπους της φυλής, που τον περιέβαλλαν και που ήσαν στην πρώτη γραμμή οι κύριοι φορείς ορισμένων λαϊκών ιδιοτήτων. Και μόνον όταν νοθέψει η φυλή και κυκλώσουν τον καλλιτέχνη ξένα προς τη δική του και του λαού του την ψυχή στοιχεία, τότε ή θα αγωνιστεί και μέσα στο φυλετικό χάος να διατηρήσει την ψυχή του λαού του ή θα πέσει κι αυτός θύμα του χάους αυτού και θα εξαφανισθεί».

Σίτσα Καραϊσκάκη, Άρθρα για την Τέχνη και τη Φυλή


Η Σίτσα Καραϊσκάκη ήταν Ελληνίδα λογοτέχνης, έντονη εκδοτική, δημοσιογραφική και συγγραφική δραστηριότητα. Έγινε γνωστή στο ευρύ κοινό ως βασική αρθρογράφος του περιοδικού «Νεολαία» του καθεστώτος Μεταξά. Διέδωσε τις εθνικιστικές της ιδέες μέσα από πλήθος άρθρων, σε εφημερίδες, περιοδικά και βιβλία. Αναφερόμενη στην τέχνη, η Σίτσα Καραϊσκάκη βλέπει ότι κάθε έργο τέχνης απορρέει...
από μια εσωτερική φυλετική ψυχοσύνθεση. Είναι η εξωτερίκευση του ψυχικού περιεχομένου του καλλιτέχνη, ο οποίος μορφοποιεί τα αρχέτυπα της φυλής.

Κανένας δεν μπορεί να ξεφύγει από τη φύση του. Πάντοτε, ότι καλλιτεχνικό δημιουργεί, αποτελεί αντανάκλαση της ψυχικής του υπόστασης, η οποία με τη σειρά της εξαρτάται από τη φυλετική ιδιοσυστασία. Κάθε φυλή δημιουργεί τη δική της τέχνη. Όταν επέλθει φυλετική μίξη, τότε αλλοιώνονται οι εγγενείς ψυχικές ιδιότητες, με συνέπεια να αλλάζει η ψυχή του λαού, οι προτιμήσεις του και η δημιουργική του ικανότητα. Με απλά λόγια, η Σίτσα Καραϊσκάκη σκιαγραφεί τη σχέση μεταξύ τέχνης και φυλής.

6 σχόλια:

  1. Ωραίο άρθρο!επίσης θα μπορούσε κάποιος να μου πει τον φυλετικό τύπο αυτής της γυναίκας?Είναι Ατλαντοειδής?ευχαριστώ
    https://www.instagram.com/p/Bik9GY9hJIm/?taken-by=hayrachael
    https://www.instagram.com/p/Bg5ALx1lMEr/?taken-by=hayrachael
    https://www.instagram.com/p/BcF2kqoF4uz/?taken-by=hayrachael
    https://www.instagram.com/p/BCdyli4IJwx/?taken-by=hayrachael
    https://www.instagram.com/p/BWBuIYhlKeG/?taken-by=hayrachael

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. https://www.cnn.gr/news/kosmos/story/135933/nea-ereyna-apokalyptei-pos-emoiaze-pragmatika-o-ioylios-kaisaras

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ταγματασφαλίτηϟϟ26 Ιουνίου 2018 στις 2:53 π.μ.

      Διναρο-αλπικός μάλλον.

      Διαγραφή
    2. Διναρικός-Κρομανοειδής,ξεκάθαρα. Τίποτα το αλπικό...

      Διαγραφή
    3. Έλα τώρα που αυτό που έφτιαξαν είναι άνθρωπος. Οι παραστάσεις σε προτομές του Ιούλιο Καίσαρα από την εποχή που έζησε δείχνουν εκδιναρισμένο ατλαντο-μεσογειακό ή ατλαντικό.

      Διαγραφή

Οι διαχειριστές του ιστολογίου δεν φέρουν καμία ευθύνη για τα σχόλια των αναγνωστών τους.