Δευτέρα, 19 Δεκεμβρίου 2016

Εθνοφυλετισμός

Θα έχετε ακούσει τον όρο εθνοφυλετισμός. Είναι ο συνταιριασμός εθνικισμού και φυλετισμού. Οι δυο αυτές αντιλήψεις δεν ταυτίζονται. Γιατί όμως έχει υιοθετηθεί ο σύνθετος όρος; Θα εξετάσουμε τους λόγους που μας οδηγούν στην χρήση του όρου εθνοφυλετισμού για την ιδεολογία των φυλετικά σκεπτόμενων.

Οι γνώστες των φυλετικών ζητημάτων γνωρίζουν ότι οι δυνατότητες ενός λαού εξαρτώνται κατά κύριο λόγο από την φυλετική του σύνθεση. Οι ίδιες πολιτικές θα έχουν διαφορετικό αποτέλεσμα αν ασκηθούν από δυο πληθυσμούς φυλετικά διαφορετικούς. Συνεπώς, ένα κράτος οφείλει να ακολουθεί πολιτικές που θα αναβαθμίζουν το ανθρώπινο δυναμικό της χώρας, λαμβάνοντας υπόψη της εκ γενετής ψυχικές προδιαθέσεις των φυλετικών τύπων που την κατοικούν.

Ωστόσο τα πράγματα στην πράξη είναι πιο περίπλοκα. Η εθνική συνείδηση, δηλαδή η συνείδηση της καταγωγής, είναι βαθιά ριζωμένη σε κάθε άνθρωπο. Ασχέτως αν το καθεστώς...
αποτελείται από μια ξένη κατακτητική τάξη, ή είναι αριστοκρατικό χωρίς εθνικά κριτήρια, ή ειναι θεοκρατικό, κανένας άνθρωπος δεν πρόκειται ποτέ να ξεχάσει την καταγωγή του. Η συνείδηση της καταγωγής υπάρχει από τότε που υπάρχει έλλογος άνθρωπος στη γη. Η εθνική συνείδηση δεν μπορεί να αλλάξει, παρά μόνο σε περιπτώσεις μίξης. Το σημαντικότερο είναι να κατανοήσουμε ότι όχι μόνο δύσκολα αλλάζει, αλλά και ότι αποτελεί έναν μη ορθολογικό παράγοντα που επηρεάζει την συμπεριφορά των λαών. Όλη η ανθρώπινη ιστορία σχεδόν αποτελεί καταγραφή γεγονότων που συνέβησαν μεταξύ των διαφόρων εθνών, δηλαδή μεταξύ λαών με διαφορετική εθνική συνείδηση, κάτι που υποδεικνύει ότι το έθνος αποτελεί κορυφαίο παράγοντα που επηρεάζει την συμπεριφορά των ανθρώπινων κοινωνιών. Αυτό το βλέπουμε και σήμερα στις κοινωνίες μας, θα ισχύει και στο μέλλον. Συνεπώς, η εθνική συνείδηση είναι κάτι που δεν αλλάζει και ταυτοχρόνως είναι "μεταφυσικά" εγγεγραμμένο στην ψυχή κάθε ανθρώπου επηρεάζοντας την συμπεριφορά του.

Ακόμα και ο πιο ακραιφνής φυλετιστής, λογιζόμενος τις παραπάνω διαπιστώσεις, οφείλει να λάβει υπόψη τον παράγοντα έθνος. Αν αναλογιστούμε επίσης ότι οι έχοντες τις ικανότητες να κατανοήσουν λεπτομερώς την σημασία του φυλετικού παράγοντα αποτελούν πάντοτε μία ολιγάριθμη πνευματική ελίτ, τότε προκύπτει αδήριτη η ανάγκη να βασιστούμε στην εθνική συνείδηση. Με απλά λόγια, η μεγάλη μάζα του λαού δεν πρόκειται να κινητοποιηθεί από τα διδάγματα της φυσικής ανθρωπολογίας, διότι αυτά δεν αποτελούν κάτι το μεταφυσικό για να τον κινητοποιήσουν. Και ως γνωστόν, οι μάζες κινητοποιούνται από μη ορθολογικούς παράγοντες και όχι από επιστημονικές διαπιστώσεις, όσο σωστές και αν είναι οι τελευταίες. Βέβαια, δεν αποκλείεται με την διδασκαλία της φυλετικής ανθρωπολογίας στην εκπαίδευση να δημιουργήσει περισσότερους φυλετικά σκεπτόμενους. Επίσης, η εισαγωγή νομοθεσίας όπου ανάλογα με τον φυλετικό τύπο θα δίνονται και οι αντίστοιχες ευκαιρίες, σίγουρα θα αναγκάσει τον λαό να ψάξει την φυλετική ταξινόμηση. Η περίπτωση μιας θρησκείας με φυλετικές τάσεις θα ήταν κάτι το ακόμη καλύτερο. Όμως είναι κοινή διαπίστωση ότι είναι σχεδόν αδύνατο να πείσεις π.χ. έναν Αλπικό Γάλλο ότι είναι το ίδιο με έναν Αλπικό Γερμανό. Πάντα ο ένας θα θεωρεί τον άλλο διαφορετικό, γιατί η εθνική συνείδηση είναι ένας μεταφυσικός παράγοντας που δύσκολα παρακάμπτεται.

Αυτό σημαίνει ότι η πολιτική ηγεσία πρέπει να θέτει το έθνος υπεράνω όλων όταν απευθύνεται στο λαό, όμως τα ανώτερα στελέχη οφείλουν να γνωρίζουν την βαθύτερη αλήθεια που κρύβεται πίσω από τους φυλετικούς τύπους. Κατά συνέπεια, ο μη ορθολογικός παράγοντας της εθνικής συνείδησης μας κάνει εθνοφυλετιστές, θεωρώντας ότι το έθνος έχει φυλετικό περιεχόμενο που πρέπει διαρκώς να βελτιώνεται με κατάλληλες πολιτικές.

15 σχόλια:

  1. Εξαιρετικό άρθρο!Πράγματι,σε αρχική φάση δεν ταυτίζονται ο εθνικισμός με τον φυλετισμό.Ίσως όμως διότι για να υπάρξει ένας υγιής εθνικισμός,πρέπει να υπάρχει η απαραίτητη φυλετική βάση.Δηλαδή για παράδειγμα,στη Βραζιλιά,τι εθνικισμός να αναδειχθεί;Μία χώρα που κατοικείται από λευκούς,μάυρους,ντόπιους ινδιάνους και μεστίζο;Εκεί δεν υπάρχει φυλετική σύνδεση,και μόνο πατριωτισμός μπορεί να αναπτυχθεί.
    Ενώ στην Ευρώπη,αν εξαιρέσουμε κάποιους μαύρους που θεωρούνται ''Γάλλοι,Άγγλοι,Ολλανδοί'',κατά τα άλλα υπάρχει φυλετική συνέχεια και συγγένεια εδώ και αιώνες,έτσι μπορεί να αναπτυχθεί εθνοφυλετισμός.
    Εφόσον το έθνος είναι ενσυνείδητη φυλή και αποτελεί πνευματική διαπίστωση,είναι αναγκαίο να μην ξεχνάμε,ότι ένα έθνος(ευρωπαϊκό),έχει συγκεκριμένους φυλετικούς τύπους,ακόμα και πάνω από 3.Αυτό συμβαίνει εδώ και αιώνες και πρέπει να το σεβαστούμε και να μην ''εισάγουμε'' νέους φυλετικούς τύπους και να τους δίνουμε την τάδε εθνικότητα.
    Το παράδοξο όμως είναι ότι η Φυλή είναι μία βιολογική πραγματικότητα,ενώ το έθνος όχι.Το εκάστοτε έθνος θα σχηματιστεί από κάποιους συγγενείς φαινότυπους.Όμως η ανθρωπότητα μεγαλούργησε μέσω εθνών,αυτά τουλάχιστον έμειναν στην Ιστορία,και όχι φυλών.Δηλαδή είναι βέβαιο ότι ο Μεσογειακός έχει τεράστιο μερίδιο ευθύνης για τη δημιουργία του Ελληνικού Πολιτισμού,εντούτοις,υπήρχαν και Αλπικοί και Διναρικοί και Κρομανοειδείς και κάποιοι Νορδικοί.Ακόμα κι αν ο Μεσογειακός μπορούσε να μεγαλουργήσει μόνος του(που μπορούσε),η παρουσία των άλλων δε γίνεται να υποτιμηθεί.Εξάλλου λέμε ''Ελληνικός Πολιτισμός'',και όχι ''Μεσογειακός''
    Το ίδιο μπορεί να ισχύει για τους Γερμανούς και τους Νορδικούς,τους Άγγλους και τους Ατλαντοειδείς κτλ.
    Καταλήγοντας,το έθνος αν και ''τεχνητό'' κατασκεύασμα,και όχι τόσο σημαντικό όσο η Φυλή,είναι απαραίτητο.Εθνικισμός-Φυλετισμός πρέπει να είναι ένα,διότι ο πρώτος,χρειάζεται το δεύτερο για να υπάρχει.
    Κύριε Διαχειριστά,γράψτε κάποια στιγμή και μία ανάλυση για τον Εθνικοσοσιαλισμό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

      Διαγραφή
    2. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

      Διαγραφή
    3. βλεπω οτι ο κωνσταντινουπολιτης ως νεος φαλμεράυερ απεφανθη οτι οι συγχρονοι Σπαρτιατες ουδεμια βιολογικη συγγενεια εχουμε με τους αρχαιους.
      θα ηθελα ομως να μου διασαφηνισει ποτε ακριβως τερματισε αυτη η βιολογικη συνεχεια.
      το 168 μ.χ οταν οι ρωμαιοι χρησιμοποιησαν σπαρτιατες στην εκστρατια του lucius verus εναντιων των παρθων?
      οταν πολεμησαν εναντιων των βησιγοτθων το 327?
      αυτοι που απεκρουσαν την αποβαση των βανδαλων του γιζεριχου
      το 467?
      η μανα του βουλγαροκτονου η Θεοφανω που επεμενε να την φωναζουν Σπαρτιατισσα μλκ ελεγε?
      το 1262 οταν οι κατοικοι της Λακεδαιμονιας μεταφερονταν στο προαστιο της σπαρτης τον Μυστρα ξεκινωντας την εκδιωξη των φρακων?
      το 1821 οταν η μανιατικες δυναμεις υπεγραφαν
      1821 Μαρτίου 23, εν Καλαμάτα. Εκ του σπαρτιατικού στρατοπέδου
      Πέτρος Μαυρομιχάλης, αρχιστράτηγος σπαρτιατικού και μεσσηνιακού στρατού
      μλκ και αυτα?
      και στην τελικη σε ποιον φυλετικο τυπο ανοικαν οι αρχαοι Σπαρτιατες που δεν υπαρχει στην συγχρονη Σπαρτη?
      Γενικα σε εκτιμω αλλα προσοχη πριν απο την υιοθετηση ανθελληνικων αριστεριστικων αντιεθνικιστικων αποψεων.

      Διαγραφή
    4. Πότε είπα εγώ ότι οι σύχγρονοι Σπαρτιάτες δεν έχουν σχέση με τους παλαιούς;

      Διαγραφή
    5. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

      Διαγραφή
    6. Κύριε Διαχειριστά συγγνώμη,τώρα είδα ότι έχετε γράψει ειδικό άρθρο για τον Εθνικοσοσιαλισμό,και είναι πολύ ωραίο!

      Διαγραφή
    7. Ειπες οτι
      Στην αρχαία Ελλάδα παρά την νίκη του Σπαρτιατικού φυλετισμού επί της Αθηναϊκής χρηματικής δημοκρατίας, τελικά οδήγησε την Σπάρτη στον βιολογικό αφανισμό και την πτώση.
      εαν εγω παρεξηγησα το τι ηθελες να πεις με τον "βιολογικο αφανισμο" τοτε δεν υπαρχει προβλημα αλλα καταλαβαινεις οτι χρησιμοποιησες εναν υπερβολικα αδοκιμο και παρεξηγησιμο ορο.

      Διαγραφή
    8. Εντάξει δεν αφανίστηκε ποτέ βιολογικά κυριολεκτικά, αλλά εφτασε κοντά στον αφανισμό και αναγκάστηκε να πολιτοποιήσει και τους μετοίκους.

      Διαγραφή
  2. Οι διναρικοι απο οτι φεναιτε ειναι διαφορετικη ας πουμε αλλιως ειναι οι διναρικοι ελλαδος αλλιως της αλβανιας αλλιως της σερβιας αλλιως της γερμανιας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και οι Μεσογειακοι το ιδιο...γνωριζω Μεσογειακο Αλβανο ο οποιος μολις τον δεις καταλαβαινεις οτι ειναι αλβανος...εχει αυτην την αλβανιλα πανω του

      Διαγραφή
    2. Οι διναρικοί αποτελούν στάδιο διαδικασιών που έχει συμβεί μεταξύ των δολιχοκέφαλων. Λογικό είναι λοιπόν, να έχουν όσες ομοιότητες όσες και διαφορές, όταν ο εκδιναρισμός έχει συμβεί σε διαφορετικές περιόδους και σε διαφορετικούς πληθυσμούς. Παρόλα αυτά, οι διναρικοί κι εκδιναρισμένοι μεσογειακοί (Ελλάδα, Ιταλία, κάποιοι Βάσκοι), οι διναρο-κρομανοειδείς (Σέρβοι, Κροάτες) και οι ξανθοί διναρικοί (κεντρική Ευρώπη, Αυστρία και Γερμανία), αποτελούν μια ΔΙΑΚΡΙΤΗ ομάδα μεταξύ των Ευρωπαίων.

      Διαγραφή
    3. Σωστά ανώνυμε έτσι είναι. Άλλωστε η Διναροποίηση φαίνεται να είναι μία φυσική διαδικασία που συμβαίνει σε μερικούς ορεινούς πληθυσμούς.

      Π.χ. ο φαινότυπος Litorid της Μικράς Ασίας αποτελεί εκδιναρισμένο Αρμενοειδή.

      Διαγραφή
    4. Το αρμενοειδές φάσμα, είναι το αποτέλεσμα του εκδιναρισμού των βραχυκέφαλων πληθυσμών που εισήχθησαν στην Μ.Ανατολή κατά το τέλος της εποχής του Χαλκού κι επηρέασαν τους ήδη μικτούς φαινοτύπους της περιοχής. Βέβαια, μπορεί να υπάρξει ένας συνδυασμός διναρικών-αρμενοειδών, αλλά αυτό είναι εντελώς διαφορετικό ζήτημα, καθώς επί της ουσίας πρόκειται φαινότυπους που προέκυψαν από παράλληλες πορείες σε μια κοινή γραμμή εξέλιξης.
      Ο Coon είχε θεωρήσει πως ο εκδιναρισμός είναι ένα φαινόμενο που ξεκίνησε να λαμβάνει χώρα όταν αναμίχθηκαν πληθυσμοί που είχαν αποστασιωποιηθεί για πολλούς αιώνες. Οι διναρικοί φαινότυποι λοιπόν, είναι αποτέλεσμα μίξης μεταξύ ομάδων που ανήκουν σε ένα σύνολο κι αποτελούν έκφραση της μεταβλητότητας τους (που προφανώς σχετίζεται με τη λεπτοπροσωπία). Αλλά οι αρμενοειδείς, είναι το αποτέλεσμα μίξης πληθυσμιακών ομάδων που ήταν αρχικά είτε μικτές, είτε ξένες μεταξύ τους (ιρανικοί, αραβικοί, με παμιρίδες και πρωτο-αλπικούς) κι έτυχε να συνευρεθούν προτού η διαδικασία ολοκληρώσει κάποια στάδια με συνέπεια να τη διαμορφώσουν διαφορετικά.
      Εις ότι αφορά τον litorid, ο όρος είναι ασαφής σχετικά με το αν ο φαινότυπος αυτός σχετίζεται με το διναρικό ή το αρμενοειδές φάσμα, ή μια μίξη τους. Θα μπορούσαμε να πούμε πως εισήχθη αρχικά ως μια εναλλακτική ονομασία του όρου "ταυρικός" και χρησιμοποιούταν για να εντοπιστούν οι αρχικοί φορείς του εκδιναρισμού. Εξού κι η επιλογή του χαρακτηρισμού "litorid", δηλ περιάκτιος καθώς οι φορείς αυτοί εντοπίζονταν σε μεγαλύτερη συχνότητα όσο πλησιέστερα στα παράλια της Μεσογείου κι όχι στην ενδοχώρα. Στην πορεία όμως, ο όρος κατέληξε να αντιστοιχεί στη σημασία που του έδινε ο εκάστοτε μελετητής.

      Διαγραφή
  3. Έθνος =συνείδηση = αίμα και πνεύμα.
    Φυλη = αίμα.
    Όσο πιο ομοιογενές φυλετικα και πνευματικά το έθνος τόσο περισσότερο φτάνει στο οριο των δυνατοτήτων του. Πίνδαρος Μακεδων

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Οι διαχειριστές του ιστολογίου δεν φέρουν καμία ευθύνη για τα σχόλια των αναγνωστών τους.